Zašto se svake godine smanjuje, kako se boja i još 10 stvari koje niste znali o Eiffelovom tornju

Eiffelov toranj zanimljivosti
piše Putni Kofer

Simbol je Pariza, grada svjetla i ljubavi i najposjećenija turistička atrakcija na svijetu za koju se plaća ulaznica. Za Eiffelov toranj malo tko na svijetu nije čuo, a zbog njegova specifična oblika, već ga i djeca s nekoliko godina lako znaju nacrtati iz glave. No, znate li baš sve o najpoznatijem tornju na svijetu? Na današnju je lokaciju postavljen za Svjetsku izložbu 1889., povodom stote obljetnice Francuske revolucije, i u početku je trebao biti privremeni spomenik i ostati tamo tek dvadeset godina. Kao što znamo, to se nije dogodilo, a toranj i danas ponosno stoji na Champ de Mars. Evo još nekoliko manje poznatih činjenica!

EIFFELOV TORANJ JE SAGRAĐEN U REKORDNOM VREMENU

Sagrađen je rekordno brzo za vrijeme u kojem je nastao. Gradnja je trajala točno dvije godine, dva mjeseca i pet dana.

NAZVAN JE PO ALEXANDREU GUSTAVU EIFFELU, INŽENJERU KOJI GA JE OSMISLIO

Iako je nazvan po Gustavu Eiffelu, sam dizajn je zapravo djelo inženjera u njegovoj tvrtki, Mauricea Koechlina i Emila Nouguiera. Eiffel je, istina, uložio novac u toranj i kasnije zaštitio pravo na patent.

Mirna i nemirna Afrika: otkrijte koje su zemlje opasne za posjetitelje, a u kojima se možete osjećati potpuno sigurno

VIŠE PUTA JE MIJENJAO BOJU

Eiffelov toranj nije oduvijek bio brončano-smeđe boje kao danas. Kad je tek postavljen, bio je žut, potom od 1954.-1961. crvenkasto smeđ, a sada je u planu da do Olimpijskih igara 2024. zasja u žuto-zlatnoj boji.

DO SADA JE OBOJEN 18 PUTA

Od postavljanja do danas obojan je već 18 puta, a zanimljivo je da se to i dalje radi ručno, s četkama i kanticama, a pomoć mehanizacije i modernih strojeva nije dozvoljena.

PARIŽANI SU BILI PROTIV IZGRADNJE TORNJA

Stanovnici Pariza u početku su bili protiv tornja. Neki od vodećih francuskih intelektualaca i umjetnika otvoreno su ga nazivali „beskorisnim”, „monstruoznim” i „nakaradnim”. Čak je bila pokrenuta peticija da se toranj sruši.

Grad u kojem živi samo jedna žena: sama je sebi gradonačelnica, knjižničarka, tajnica i barmenica

AUTOMOBILSKA KOMPANIJA UNAJMLJIVALA JE ČITAVI EIFFELOV TORANJ

U tridesetim godinama prošlog stoljeća, na spomeniku je bila postavljena billboard reklama – ona za automobile Citroën.

DANAS JE NA TORNJU VIŠE OD 100 ANTENA I PREKO 30 RADIO I TV POSTAJA

Na vrhu tornja u prvoj polovici prošlog stoljeća postavljena je antena za emitiranje radio i TV signala – i dan danas signal se diljem svijeta emitira upravo s poznate znamenitosti!

TIJEKOM ZIME TORANJ SE SMANJUJE

Vrh tornja je visok 324 metra, no manje je poznato da se tijekom zime on smanji za nekoliko centimetara, a nakon što se temperature dignu, vraća se na svoju originalnu visinu.

Nacionalni parkovi Hrvatske: mjesta na kojima čovjek može samo stati i pokloniti se prirodi i njezinoj savršenosti

EIFFELOV TORANJ TREBAO JE BITI SRUŠEN

Tijekom Drugog svjetskog rata toranj je zamalo srušen! Odnosno, bio bi srušen da je izvršena Hitlerova naredba iz 1944. Kad je shvatio da će izgubiti Pariz, naredio je da se cijeli grad, uključujući i Eiffelov toranj, sravne sa zemljom. Naredba srećom nije izvršena i toranj je ostao na svom mjestu.

SEDAM MILIJUNA POSJETITELJA GODIŠNJE

Eiffelov toranj (ne računajući prošlu, pandemijsku godinu) posjećuje oko sedam milijuna ljudi godišnje, čime se smjestio na sam vrh svjetskih atrakcija za koje se plaća ulaz. Ovisno o tome obilaze li ga do prve, druge ili treće razine, te koriste li stepenice ili dizalo, svi posjetitelji plaćaju ulaznicu koja trenutno stoji od 10,50 do 26,10 eura za odrasle.

– – – 

Potražite inspiraciju za putovanje ili vikend izlet na našem Facebook profilu ili nas zapratite na Instagramu i Tik Toku.

PODIJELI: