zaštitnik grada Karlovca
Preporuke
Na proljeće ponovo počinje voziti legendarni Orient Express, najskuplja kabina stoji nevjerojatnih 66.574 eura. Evo što sve očekuje putnike koji već sad mogu kupiti kartu
Orient Express. Te dvije riječi u koje stane toliko emocija. Naime, radi se o jednom od najpoznatijih vlakova u povijesti koji je, uz samo dvije pauze, prometovao čak 121 godinu i povezivao Pariz i Istanbul. Slavna željeznička linija do danas je ostala simbol komfornog, sporog, udobnog i elegantnog putovanja, a među europskim bogatašima tog doba, koji su bili najčešći putnici, poseban je hit bilo restoransko iskustvu u vlaku. Nedavno je veliko zanimanje probudila vijest da se 2024. vraća legendarna ruta od Pariza do Istanbula pa smo odlučili provjeriti što će sve Orient Express nuditi putnicima, kako će izgledati putovanje i kolika će biti cijena karte!
VLAK KREĆE KRAJEM SVIBNJA 2024., A NAJSKUPLJA KARTA KOŠTAT ĆE VIŠE OD 65 TISUĆA EURA
Venice Simplon-Orient-Express je naziv vlaka koji će prometovati na liniji Pariz-Istanbul od sljedeće godine, najjeftinija karta trenutno se može kupiti za 17.500 funti (20.065 eura), a za najskuplju ćete izdvojiti nevjerojatnih 58.000 funti (66.574 eura). Radi se o kabini ”Grand Suite” koju na službenim stranicama opisuju kao ”ekskluzivni svijet dekadencije i čistog luksuza bez premca”. Dodaju kako se radi o njihovom najboljem paketu i smještaju s raskošnim interijerom i iznimnom razinom udobnosti koja se može mjeriti samo s hotelom s pet zvjezdica. Kartu trenutno možete kupiti preko web stranice Luxury Train Tickets, a prvi ponuđeni termin je 31. svibnja 2024. iz smjera Pariza prema Istanbulu.
LUKSUZNO PUTOVANJE TRAJAT ĆE ŠEST DANA! NA NJEMU ĆETE SE OSJEĆATI POPUT – KRALJA
Putovanje će trajati ukupno 6 dana, a kreće u Istanbulu uz uživanje u luksuznoj večeri koja će biti poslužena u jednom od tri prekrasna restorana. Drugi dan vlak Venice Simplon-Orient-Express stiže u Bukurešt, gdje ćete provesti dan i noćiti u luksuznom hotelu Marriott Bucharest Grand. Sljedećeg dana nastavlja putovanje prema planinskom gradu Sinaia, u kojem ćete posjetiti impresivan dvorac Peles, koji je bio dio rute slavne linije iz 1883. godine.
Zatim stižete u Budimpeštu, gdje ćete u pratnji lokalnog vodiča obići grad i uživati u krstarenju rijekom Dunav. U glavnom gradu Mađarske noćit ćete u jednom od najprestižnijih hotela, a večerat ćete u fantastičnom tradicionalnom restoranu gdje ćete kušati neka od najpoznatijih jela ove uzbudljive zemlje. Nakon toga, putovanje se nastavlja kroz Njemačku, a prije dolaska u Pariz očekuje vas još jedna luksuzna večera dostojna kraljeva.
PRVI ORIENT EXPRESS KRENUO JE 1883. GODINE, A PUTOVANJE JE TRAJALO 13 DANA
Prvi Orient Express razvio je belgijski inženjer Georges Nagelmackers, inspiriran razvojem željezničkog prometa koji je vidio na svojem putovanju Amerikom. Posebno su ga se dojmila spavaća kola i bio je odlučan da po povratku u Europu napravi nešto slično. S tim da je on svoj vlak zamislio kao najluksuzniji hotel, mjesto glamura i uživanja. I u tome je uspio, nakon više neuspjelih pokušaja i teških pregovora s nacionalnim željezničkim tvrtkama. Vlak je na svoje prvo putovanje krenuo 4. listopada 1883. godine, u njemu je bilo 40 putnika, a putovanje je trajalo 13 dana.
Među tim prvim putnicima puno je bilo novinara, lukavo dovedenih da izvijeste čitatelje o “nevjerojatnom uređenju”, “udobnim stolicama”, “vunenim prekrivačima na krevetima”, “savršenoj hrani u restoranu”… Taj je marketinški potez uspio i europska je elita pohitala rezervirati svoje mjesto na narednim polascima.
NJIME SU SE RADO VOZILI I ŠPIJUNI U RAZDOBLJIMA PRIJE I POSLIJE SVJETSKIH RATOVA
Neki povijesni izvori navode da je vlak bio omiljen i među špijunima, zbog čega je dobio i nadimak ”spy express”. Oni su puno putovali, a ova im je linija omogućavala to rade brže, učinkovitije i diskretnije. Među špijunima koji se spominju je Englez Robert Baden Powell koji se predstavljao kao znanstvenik koji proučava leptire. Ispalo je da su njegove zamršene skice oblika i boja leptirovih krila zapravo bile šifrirani prikazi utvrda koje je uočio u dalmatinskim gradovima, a koji su kasnije bili velika pomoć britanskoj i talijanskoj mornarici.