Koliko često trebamo mijenjati posteljinu? Stručnjaci otkrivaju kada oprati sve, od popluna do plahti, a evo što biste trebali prati svaka dva dana

Spavaća soba
Foto: Pexels
piše Putni Kofer

Svakog tjedna spavamo između 49 i 60 sati, a istraživanja su pokazala da bolje spavamo na svježe opranoj posteljini. Na posteljini ostaju stanice kože, kapljice znoja, ali i ostaci šminke, laka za kosu i ostalih preparata koje ne uspijemo ukloniti prije odlaska u krevet. Ne samo da ćete se zgroziti ako vizualizirate talog na kojem spavate, već on može poslužiti kao hrana za grinje, dodatno opteretiti vlakna tkanine i izazvati probleme uključujući alergije, iritaciju kože i akne – što nije baš idealno za miran noćni san.

Uzbudljivi klanac u blizini Bleda komadić je divlje prirode i nerazvikani biser Slovenije koji krije moćne klisure, visoke slapove i špilju s tri prozora

Prema nedavnom istraživanju Mattress Advisora, prosječna osoba mijenja posteljinu svaka 24 dana. Ali to nije najbolji raspored za optimalnu higijenu i svježinu. Zato ju je potrebno pažljivo održavati i redovno prati. Prljave plahte i jastučnice mogu doprinijeti razvoju alergija, ali i ometati dobar san. Stoga je važno voditi računa o tome da je vaša posteljina uvijek čista. Što to znači?

„Na površini vaša posteljina može izgledati čisto, ali ako se redovito ne mijenja može dovesti do raznih zdravstvenih problema. Preporučujemo posteljinu mijenjati jednom tjedno”, kazala je Danielle Mason, voditeljica razvoja proizvoda u tvrtki The Fine Bedding Company.

KOLIKO ČESTO TREBATE PRATI SVOJU POSTELJINU?

Prema riječima stručnjaka, dijelove posteljine treba mijenjati više puta tjedno – dok druge komade možete ostaviti duže. Tako primjerice, donju plahtu bi trebalo mijenjati jednom tjedno, dok bi navlaka za jorgan mogla izdržati i koji dan više, jastučnice bi trebalo prati dva ili tri puta tjedno, jastuke svakih šest mjeseci, a podloge i zaštite za madrac – jednom mjesečno.

Regija na sjeveru traži od Europe: “Želimo da dan kod nas traje 26 sati! Tako ćemo privući nove stanovnike i promovirati svoj način života”

„Higijena spavaćih soba vrlo je važna. Pomaže u sprječavanju širenja bakterija, klica, infekcija i bolesti. Pranje posteljine jednom tjedno je idealno, najviše jednom u dva tjedna, no ako imate kućne ljubimce ili ste alergični na grinje, to bi trebalo biti svaka 3-4 dana za optimalne uvjete spavanja”, kazala je dr. Veronika Matutyte za Health Sciences.

No, stručnjaci su složni da ove smjernice variraju ovisno o životnom stilu pojedinca, pa tako ljudi koji možda ne spavaju na svom madracu svaki dan mogu rjeđe prati posteljinu.

RUTINA JE VJEROJATNO DRUGAČIJA ZA LJUDE S PROBLEMIMA POPUT ASTME I ALERGIJA I ONE KOJI IMAJU NOĆNO ZNOJENJE

Za takve slučajeve obično se preporučuje promjena i pranje posteljine jednom tjedno kako bi soba bila svježa i čista te kako bi se uklonili potencijalni iritansi. Liječnici upozoravaju da postoji mnoštvo zdravstvenih problema koji bi mogli nastati zbog predugog ostavljanja posteljine i madraca.

„Prosječna osoba provede oko 227.760 sati spavajući u svom životu, što je jednako 26 godina. Prljavština, mrtve stanice kože, tjelesna ulja, znoj i grinje, uključujući njihove lešine i fekalne tvari, mogu se nakupiti u posteljini.”

„Grinje mogu živjeti isključivo od mrtvih stanica kože i brzo se razmnožavati. Ako imate kožne alergije koje su potaknute grinjama, peludom ili drugim mikroskopskim česticama, perite posteljinu u vrućoj vodi i to će vam pomoći ubiti grinje i druge iritantne mikrobe”, kazala je dr. Veronika Matutyte za Health Sciences.

DRUGI NAČINI DA SVOJE POSTELJINE ODRŽITE ČISTIMA

  • Ako želite izbjeći pranje posteljine više od jednom tjedno, u krevet odlazite čisti i ne nosite nikakve nepotrebne stvari ili odjeću u njega
  • Nosite pidžamu, odnosno čistu odjeću za spavanje
  • Otuširajte se prije spavanja kako bi vam tijelo bilo čisto kad legnete u krevet. Bonus je činjenica da kupanje 90 minuta prije spavanja može pomoći da bolje spavate
  • Jedite svoje obroke i grickalice negdje drugdje. Žvakanje ili pijenje u krevetu može raspršiti mrvice ili dovesti do prolijevanja
  • Sve masti i losione ostavite za ujutro
  • Ograničite kretanje jer ako ste tip koji se puno prevrće po krevetu, raširit ćete stanice kože – spavanje s jastukom za tijelo može zadržati vaše tijelo na mjestu
PODIJELI ČLANAK