
U iščekivanju bijelog dima
Crna, plava, zelena ili crvena. Na svijetu postoje samo četiri različite boje putovnica, a bez obzira na njihovu boju – svi ih obožavaju. Najučestalije su putovnice s crvenim koricama i biraju ih zemlje sa sadašnjim ili povijesnim komunističkim sistemom. Plava je druga najčešća boja putovnica u svijetu koja simbolizira ‘novi svijet’, a većina muslimanskih zemalja ima zelenu putovnicu. Simbolizirajući život i prirodu, zelena je bila omiljena boja proroka Muhameda koji je nosio zeleni ogrtač i turban. Crna je najrjeđa vrsta putovnica i koriste je uglavnom državljani afričkih zemalja i Novi Zeland jer je crna njihova nacionalna boja.
Norveška vlada je 2014. godine raspisala natječaj za redizajn putovnica i osobnih iskaznica te je, nakon šest godina razvoja, dizajnerski studio Neue izradio nove putovnice. Svaka njena stranica predstavlja jedinstvenu priču o Norveškoj, a ilustracije krajolika zemlje se mijenjaju pod UV svjetlom. Svrha redizajna putovnica bila je povećati sigurnost norveških putovnica, a sve pod jednim uvjetom – putne isprave moraju imaju čvrste temelje s tradicijom i norveškim narodom te biti jasan izraz norveškog identiteta.
Neueov dizajner novih norveških putovnica, Benjamin Stenmarck, izjavio je kako je dizajn morao stvoriti osjećaj pripadnosti i povezanosti između ljudi različite dobi, bez obzira na njihov spol i regionalnu orijentiranost, a kreativno rješenje je pronašao u prirodi. Naime, lijepa priroda je uvijek bila dio norveške povijesti, a slike krajolika su široko prihvaćene i duboko ukorijenjene u norvešku kulturu.
U iščekivanju bijelog dima
Gubitak za čovječanstvo
SVI U TUROPOLJE!
Kvizovi
NE MOGU NA KRAJ S TURISTIMA
Slavna pomorska ruta
Gubitak za čovječanstvo
NE MOGU NA KRAJ S TURISTIMA
BESPLATAN ULAZ DO 13 SATI
ZAJEDNIČKO SLAVLJE
POVIJESNI TRENUTAK
Prrrrrrr....
NEMOĆNI PRED GUŽVAMA
DOJMILJIVA PROMOCIJA
OČEKUJU SE GUŽVE