BISER MAROKA
VELIKO ISTRAŽIVANJE
Izležavanje i pasivnost na odmoru odlaze u prošlost? Sedam od deset putnika tvrdi da želi aktivnosti i avanturizam
Svi ponekad poželimo imati kristalnu kuglu koja bi nam odgovorila na neka pitanja oko budućnosti. E pa, svojevrsna se pojavila, prenesena od strane portala Breaking Travel News, a odnosi se na trendove u putovanjima koji će nas čekati u narednoj, 2025. godini. Naime, portal se poziva na godišnji Hilton Trends Report, istraživanje u koje je bilo uključeno 13 tisuća putnika iz ukupno 13 zemalja svijeta, kao i tisuće Hiltonovih zaposlenika i stručnjaka.
NAKON GODINE PUNJENJA BATERIJA, ISKUSTVA I AVANTURIZAM SE VRAĆAJU NA VELIKA VRATA
Dakle, kako će nam, što se tiče putovanja izgledati 2025. godina? Pa, spomenuto istraživanje je pokazalo da se, za razliku od 2024. koja je bila godina ‘punjenja baterija’, iskustva i avanturizam vraćaju na velika vrata. Predstojeća godina trebala bi, navodi se, biti “godina opuštanja u kombinaciji s vrlo upečatljivim iskustvima koja će maksimizirati vrijeme, ali i novčanu investiciju putnika”.
“Naš Trends Report za 2025. godinu otkriva ono što je tinjalo godinama – raskrsnicu rada i zabave, opuštanja i avanture, bivanja sam, ali i u zajednici. Putnici ne žele samo odabrati vlastitu avanturu, oni žele maksimizirati svaki trenutak svog vremena na putovanju” izjavio je Chris Nassetta, predsjednik i direktor Hiltona.
SVE JAČI SU TRENDOVI 'TIME TRAVEL' I 'SLOW TRAVEL', ODNOSNO SPORO I NOSTALGIČNO PUTOVANJE
Istraživanje je pokazalo i još neka kretanja za iduću godinu. Dakle, osim toga što se iskustva i avanturizam vraćaju na velika vrata (čak 7 od 10 putnika tvrdi da uživa biti aktivno na putovanju), jačaju trendovi ‘slow travela’ i ‘time travela’. Ovaj prvi znači da čak svaki četvrti putnik planira destinacije i drugačije kulture istraživati sporo, ostajući duže vremena na destinaciji, a ovaj potonji – time travel – da čak 58 putnika s djecom planira posjetiti destinacije iz svog djetinjstva.
SVAKI PETI PUTNIK PUTUJE RADI GASTRONOMSKOG ISKUSTVA
Čini se da će se u 2025. godini tražiti i ravnoteža između high tech travela te digital detoxa. Naime, čak 63 posto putnika tvrdi da im je važno imati digitalni ključ u hotelu, zahvaljujući kojem se ne trebaju zaustavljati na recepciji, a isto tako čak 24 posto putnika priznaje da se sve češće isključuju s društvenih mreža na odmoru.
Jako će i dalje biti putovanje solo, odnosno s ljubimcem, a čak 70 posto putnika koji imaju djecu tvrdi da bira destinacije na temelju želja svog pomlatka. Isto tako, još će više ljudi putovati u potrazi za gastronomskim iskustvom (svaki pet putnik), dok će se svaki četvrti držati ‘tempo drinking’ trenda, to jest umjerenog ispijanja alkohola na putovanju ili pak potpunog suzdržavanja od alkohola.