Hoće li turizmu u Hrvatskoj presuditi visoke cijene? Izgleda da ne, ali treba biti oprezan: “Turisti na troškove gledaju više nego ikad!”

Foto: Getty Images

Kuglica sladoleda od 5 eura, istina ili mit? Ime je to panela koji je privukao veliku pozornost prvog dana središnje turističke manifestacije Dani hrvatskog turizma, koja je danas otvorena u Opatiji. Kako i ne bi, tema je uvijek aktualna, o cijenama se ovog ljeta u javnosti pričalo više nego i o jednom drugom segmentu turističke ponude. Na navedenom su panelu predstavnici TripAdvisora, poznate svjetske platforme za recenziranje turističke ponude, iznijeli vlastite podatke i presjek ovogodišnjih recenzija koje se odnose na Hrvatsku.

NA TRIPADVISORU NEMA PUNO RECENZIJA KOJE SPOMINJU CIJENE

Turističke usluge u Hrvatskoj na TripAdvisoru imaju prosječnu ocjenu 4,4, jednaku ocjenu dobile su one u Grčkoj, a za koju decimalu su lošije one za usluge u, primjerice Italiji i Španjolskoj. Glavne riječi koje se spominju u recenzijama koje se odnose na Hrvatsku su „doživljaj“, „hrana“, „iskustvo“, „nevjerojatno“, dok nije zabilježeno puno recenzija koje se odnose na previsoke cijene.

Na panelu su predstavnici TripAdvisora naveli nekoliko primjera u kojima gosti iznose upravo suprotno, da su cijene prihvatljive za ono što su dobili. I upravo je to, vrijednost za novac, ono što je kao tema obilježilo prvi dan Dana hrvatskog turizma.

SLJEDEĆE GODINE VRIJEDNOST ZA NOVAC ĆE BITI KLJUČAN KRITERIJ ZA 52 POSTO PUTNIKA

O cijenama se pričalo i na prvom panelu, pod imenom „Točka preokreta“. Na njemu je ministar turizma Tonči Glavina otkrio da najnovija istraživanja tržišta pokazuje kako je ovo prva godina u kojoj su putnici izričito naveli kako će im sljedeće sezone glavni motiv pri odabiru destinacije biti odnos cijene i kvalitete. Taj faktor ispred prirodnih ljepota, uslužnosti ili hrane stavlja čak 52 posto putnika. „Sada je vrijeme da na to reagiramo jer će se oni koji budu dizali cijene, a bez povećanja kvalitete, naći u problemima“ naveo je ministar.

ULAGANJE U KVALITETU NAJVIŠE SE ISPLATI

Je li kuglica od 5 eura istina ili mit na panelu na kraju ipak nije otkriveno, no dobili smo vrijedne podatke koji pokazuju da nas strani gosti još ne percipiraju kao jako skupu destinaciju, eventualno primjećuju da smo se po cijenama približili i izjednačili s konkurentima. Istaknuto je da treba povećavati kvalitetu onoga što za tu cijenu nudimo, jer će gost vrlo lako shvatiti, a potom kroz recenzije i podijeliti s drugima, ako smatra da je prevaren.

„Cijene i vrijednost za novac će sljedeće godine biti od ključnog značaja. Konkurencija je jača nego ikad, konkurenti su krenuli jako u promociju i sad moramo biti pametni. Već smo dokazali da to možemo kroz dobru sinergiju javnog i privatnog sektora,“ istaknuo je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

ERA RASTA HRVATSKOG TURIZMA JE GOTOVA, VRIJEME JE ZA ODRŽAVANJE USPJEHA

Era rasta u hrvatskom turizmu je gotova, hrvatski turizam je na vrhuncu, istaknuo je ministar na najvećem godišnjem okupljanju turističkih djelatnika. To je ta „točka preokreta“ po kojoj je nazvan prvi panel. Sada dolazi nova era, u kojoj je važno upravljanje turizmom i održavanje postignutog uspjeha. „Već polako postajemo cjelogodišnja destinacija, što pokazuju izvrsna pred i postsezona, i na tome ćemo raditi i dalje, a jedan od ciljeva za buduće razdoblje je i stavljanje fokusa na kvalitetu života lokalnog stanovništva,“ rekao je ministar Glavina.

Pročitajte još