
Od otoka do poluotoka
Nakon što je nekoliko godina bila neaktivna, najduža vožnja vlakom bez presjedanja, odnosno cjelovita linija, ove je godine opet uspostavljena

Putovanje vlakom često ima neki romantični štih, asocira na udobnost, lijepe krajolike i opušteno uživanje u pogledu kroz prozor. Na čudi što se u Europi mreža linija stalno povećava, uvode se noćni, tematski i retro vlakovi koji vraćaju popularnost ovom održivom načinu putovanja. No znate li koja je najduža vožnja vlakom bez presjedanja na svijetu? Na nju se, nažalost, malo što od opisa na početku teksta može primijeniti…
Neki izvori kao najdužu željezničku rutu na svijetu navode liniju između Portugala i Singapura. Ta ruta, duga više od 18.000 kilometara, traje 21 dan, vodi neustrašive putnike kroz 13 zemalja, kroz različite kulture i preko raznolikih terena.
No da bi nju putnik prešao, mora više od 10 puta presjedati i mijenjati vlakove, čak i kolodvore, a na dijelovima rute čak voze autobusi. Zato je prema službenim podacima Guinnessove knjige rekorda najduža vožnja vlakom ona na kojoj nema presjedanja, a nju opisujemo u nastavku…
Najduža izravna željeznička linija na svijetu od lipnja ove godine ponovno povezuje Moskvu u Rusiji i Pjongjang u Sjevernoj Koreji. Putovanje traje osam dana, prolazi kroz tisuće kilometara ruskog Sibira i završava u jednoj od najzatvorenijih država svijeta, piše The Mirror.
Prema Guinnessovoj knjizi rekorda, riječ je o najduljem izravnom putovanju vlakom na Zemlji koje je dugo više od 10.000 kilometara. Velik dio rute odvija se na tračnicama slavne Transsibirske željeznice, koja spaja Moskvu i Vladivostok.
Ovu rutu prošao je, razumljivo, mali broj stanovnika zapadnih zemalja. Putnici koji njome putuju, dio puta provode u posebnom sjevernokorejskom vagonu. Taj se vagon u Moskvi priključuje redovnom Transsibirskom vlaku, a u Vladivostoku se prebacuje na drugu kompoziciju koja ide prema Pjongjangu.
Jedna skupina putnika koja je prošla rutu 2018. dokumentirala je svoje iskustvo. Naveli su da je vidljiva razlika u kvaliteti i održavanju ruskih i sjevernokorejskih vagona. U kupeu je, pisali su, bilo hladno, iako je vani bilo oko 10 stupnjeva, grijanje nije bilo upaljeno. Radio je pak bojler za vodu pa su putnici danima bili na čaju, kavi i instant rezancima.
Do pandemije, vlakovi za Pjongjang vozili su vrlo rijetko, a 2020. promet je potpuno stao. Ipak, posljednjih godina odnosi Rusije i Sjeverne Koreje ponovno jačaju, pa je linija obnovljena, o čemu je pisalo nekoliko svjetskih medija poput Reutersa.
Unatoč fascinantnoj dužini i povijesnom značaju Transsibirske pruge, završna destinacija ovo putovanje čini zloglasnim i kontroverznim. Ulazak u Sjevernu Koreju izrazito je ograničen i kontroliran, pa većina ljudi, kad bi i imali želju, ne bi uspjeli dobiti dozvolu za ukrcaj.

Od otoka do poluotoka

Kvizovi

SIMBOL BERLINA

KAO S RAZGLEDNICE

NERAZVIKANI DRAGULJ

Prekrasna je!

traje 8 dana

Kvizovi

Beč blista i ove zime!

Povratak starog sjaja

E OVO JE KORISNO!

ODBROJAVANJE JE POČELO

SRETAN ROĐENDAN!

EMOCIJA I AVANTURA

POD GUSTOM KOPRENOM

UDOBNO I SA STILOM

Čudo u Maloj ulici

PRIZNANJE ZASLUŽNIMA