Veliki projekt

Ovaj drevni europski grad upravo je dobio metro! Radovi su započeli prije 22 godine, a daljnja proširenja planirana su u narednim godinama

Metro je sinonim za brz, učinkovit i udoban način javnog prijevoza koji omogućuje lako kretanje kroz užurbane metropole, bez stresa zbog gužvi na cestama i problema s parkiranjem. Danas je ovaj moderan oblik transporta prisutan u gotovo svakom većem gradu svijeta, a unatoč brojnim prednostima, Hrvatska, za razliku od mnogih europskih zemalja, nažalost još uvijek nema svoj sustav podzemnih željeznica. Iako postoje mnogi izazovi koje njegova izgradnja donosi, primjer iz grčkog Soluna dokazuje da je metro moguće realizirati i u 21. stoljeću. Nakon više od dva desetljeća gradnje, stanovnici ovog povijesnog grada upravo su dobili svoju podzemnu željeznicu, koja je označila novo poglavlje u gradskom prijevozu i potvrdila kako upornost i vizija mogu prevladati i najveće prepreke.

RADOVI NA METROU U SOLUNU ZAPOČELI SU PRIJE 22 GODINE

Radovi na izgradnji metroa započeli su prije 22 godine, ali su ih obilježila brojna odgađanja i izazovi. Ključni razlog za kašnjenja bilo je pretvaranje ovog projekta u jednu od najvećih arheoloških iskopina u Grčkoj, piše Time Out. Tijekom radova otkriveno je preko 300.000 arheoloških blaga, od kovanica i svakodnevnih predmeta do impresivnih ruševina poput rimskih cesta i drevnih grobnica.

VOŽNJA ZA PAMĆENJEJedini europski vlak koji se ukrcava na trajekt spaja “vječni grad” i jedan od najljepših mediteranskih otoka, panoramsko putovanje traje i do 11 sati
Nastavi čitati

Zbog ovih nevjerojatnih otkrića, dizajn postaja morao je biti prilagođen, a tuneli metroa dodatno produbljeni kako bi se zaštitili nalazi. Arheolozi su u više navrata izrazili zabrinutost zbog potencijalne štete na povijesnim slojevima grada, što je dodatno usporilo radove.

METRO VEZ VOZAČA I ARHEOLOŠKA BLAGA

Konačni rezultat predstavlja spoj vrhunske modernosti i povijesti. Metro koristi potpuno automatizirane vlakove bez vozača, dok pojedine postaje, tzv. “arheo-postaje”, izlažu blaga stara više od 2.000 godina. Veći arheološki lokaliteti ostali su vidljivi i dostupni putnicima na njihovim svakodnevnim rutama.

Iako je projekt grandiozan po svojim arheološkim i infrastrukturnim razmjerima, početna linija metroa obuhvaća samo 13 postaja na dužini od 10 kilometara. Druga linija planirana je za 2025. godinu, dok se daljnje proširenje mreže očekuje u narednim godinama.

Tvrđava svetog Nikole
PONOS ŠIBENIKANajljepša morska tvrđava na Jadranu stoljećima je čuvala grad od neprijatelja, oduševljava oblikom i očuvanošću, a zaštitio ju je i UNESCO
Nastavi čitati

Zanimljivo je da je prvotni plan predviđao otvaranje metroa još 2012. godine – gotovo nevjerojatno dugačak period čekanja na “prvi vlak”. No, stanovnici Soluna sada mogu uživati u modernom prijevozu koji poštuje i slavi bogatu povijest ovog jedinstvenog grada.

Aktualno

Pročitajte još