Isprobala sam novu uslugu koja bi mogla postati ogroman hit: “Kad pronađeš svoje boje, ne treba ti ni skupa odjeća ni botoks”

Iva Vukšić vlasnica je novootvorenog Colour Pop Studija za analizu boja u Zvonimirovoj ulici u Zagrebu, mjesta na kojem možete doznati koje su vaše boje najbolje za vaš ten

Iva Vukšić, vlasnica Colour Pop Studio, ispred štendera sa šarenom odjećom
Iva Vukšić, vlasnica Colour Pop Studia (Foto: Colour Pop Studio)

“Ne moramo znati sve, imati savršenu figuru, popeglano lice ni skupi sadržaj ormara – dovoljno je da znamo svoje boje. I odjednom, sve sjeda”. Utješna je to rečenica u današnjem svijetu pritiska i težnje za nedostižnim savršenstvom, gdje brza moda, a ponekad se čini još brža industrija kozmetike i borbe protiv starenja neprestano diktira neizdrživi tempo. Te utješne riječi rekla nam je Iva Vukšić, vlasnica Colour Pop Studija za analizu boja u Zvonimirovoj ulici u Zagrebu. Optimistično je to mjesto gdje, uz samu Ivu, caruju upravo boje…

JESTE LI SE PITALI KOJE SU VAŠE BOJE? ILI KAKO IZGLEDATE S DRUGOM BOJOM KOSE?

No, analiza boja? Što je to? Odlučila sam doznati i na vlastitoj koži u tom novootvorenom studiju. I oduševila se. Kako, uostalom, dan može biti loš kad čuješ da si ‘proljeće’ i ‘toplo’? Ali stvarno, kako može biti loš kad doznaš koje su tvoje idealne boje, one koje ti najbolje pristaju? Ili si udovoljiš znatiželji pa isprobaš kako bi izgledala s nekom drugom boje kose, ali ne onako preko aplikacije, nego uživo, gledajući u ogledalu tu drugu verziju sebe?

VLASNICA CRNO-BIJELOG ORMARA KOJA SE ZALJUBILA U BOJE

No, vratimo se na sam početak ove priče, a to je trenutak u kojem je Iva, kako za sebe kaže, kao vlasnica crno-bijelog ormara ušla u svijet boja i pritom postala jednom od rijetkih osoba u Hrvatskoj koja se educirala za osobnu analizu boja. “U potrazi za osvježenjem, prije nekoliko godina naišla sam na osobnu analizu boja i pretvorila je u područje istraživanja, pa hobi, sada i posao. Studio je nedavno otvorio vrata svima koji traže pomoć u pronalasku wow boja koje će ih osvjeẓ̌iti bez obzira jesu li se stigli urediti ili su samo istrčali do dućana ili teretane”, kaže Iva.

KAKO IZGLEDA POTRAGA ZA WOW BOJOM

No, kako izgleda ta potraga za wow bojom? “Colour Pop Studio zamislila sam kao mjesto na kojem se možeš opustiti te istražiti sebe uz više od 200 boja i bez imalo žurbe. Poanta osobne analize boja nije u tome da ja pametujem što netko može a što ne može nositi, već da klijent sam vidi koliko velik utjecaj pojedine nijanse boja imaju na njegov izgled. Boje naglašavaju ili pak potpuno izglađuju nesavršenosti, definiraju ili proširuju čeljust, unose divan sjaj ili nepotrebno žutilo tj. sivilo pod kožu. Naša paleta, ako je dobro definirana, dođe nam kao prirodni botox, s trajnim rezultatom”, kaže Iva.

LICE KOJE MIJENJA BOJE

Bilo je to veselih i znatiželjnih sat i pol u Colour Pop Studiju u društvu Ive, jedno od onih trenutaka samo za sebe. Na momente sam s nevjericom gledala kako mi Iva, odjevena poput liječnice u bijelu kutu, prislanja raznobojne tkanine uz lice i kako ono zatim, a ovisno o boji dotične tkanine, mijenja boju. Postaje nekako čudno ispijeno i sivo… Ili, kako mi određene boje ističu ono ne baš drago crvenilo na licu. Kod nekih boja ‘dobila’ bih podbradak, odnosno neku čudnovatu sjenu ispod brade… No, bilo je i boja od kojih bi mi lice doslovno zasjalo, kao da su ga učinile svjetlijim… Neke bi mi istaknule boju oči, učinile da upravo to, gledajući se u ogledalu, prvo primijetim.

PROMIŠLJENA KUPNJA KAO GLAVNI MOTIV

Bilo mi je to doista zanimljivo iskustvo. Pogotovo s obzirom na to da inače ne pratim slijepo modne trendove. Niti sam od nekog velikog šopinga. Rijetko kupujem, ali kad kupujem želim da kupljeno traje – da to mogu nositi godinama i da mi pristaje. Sada sam naposljetku dobila i informacije koje bi taj princip održivog šopinga koji želim njegovati u životu – trebale učiniti još uspješnijim.

ANALIZA BOJA NIJE POVOD ZA VELIKI ŠOPING I BACANJE ODJEĆE

“Osobna analiza boja pomaže nam u otkrivanju nijansi boja koje najbolje ističu prirodnu ljepotu – bez obzira radi li se o odjeći, kosi ili šminki. Osobna analiza boja ne bi trebala biti povod za veliki shopping i bacanje odjeće, već je cilj da svaka naša buduća kupnja bude promišljena, funkcionalna i usklađena s osobnim tonovima. S vremenom će tako nastati probrana garderoba u kojoj ćemo izgledati sjajno i u kojoj će se svi komadi moći međusobno kombinirati”, pojašnjava Iva.

ČETIRI GLAVNE SEZONE – PROLJEĆE, LJETO, JESEN I ZIMA

Analiza boja, objašnjava, temelji se na određivanju podtona kože, nakon čega se osoba unakrsnom usporedbom sedam različitih boja svrstava u jednu od četiri glavne sezone: proljeće, ljeto, jesen ili zima. Sezone imaju ova imena jer sadrže boje karakteristične za pojedina godišnja doba. Primjerice, proljeće uključuje tople i svijetle nijanse boja, a zima hladne i intenzivne verzije boja, govori Iva.

ZA KRAJ ANALIZE PROLAZE SE I METAL, MAKE UP I KOSA

Oko polovice ljudi, pojašnjava dalje, jasno pripada nekoj glavnoj sezoni, dok je druga polovica u tzv. „flow“ kategoriji, gdje se njihove najbolje boje nalaze negdje između dvije sezone. Oni imaju neutralni podton kože i njihove analize uključuju nešto više isprobavanja i nijansiranja. “Osobno su mi te analize i najdraže – često mi se dogodi da na cesti ili sastanku na poslu uočim zanimljivu osobu pa pomislim: „Opa, nju bih baš voljela analizirati!“. Za kraj analize, i ako je klijent zainteresiran, dodaje, prolaze se i metali, boje make-upa i kose, dok je kruna na kraju okruživanje klijenta “wow” bojama pronađenima tijekom analize.

PRIMJERI S NAŠE ESTRADE

Tražimo Ivu da nam još malo dodatno pojasni te ‘sezone’. “Osobine svake glavne sezone obično najlakše dočaram usporedbom s poznatim ženama naše scene. Zima je intenzivna i kontrastna, naša Zrinka Cvitešić. Proljeće je zlatno i toplo, poput upaljene svijeće koja isijava iz osobe, naša Ema Mur. Ljeto je Ida Prester, svjetlo i pepeljasto, dok nam je jesen raskošna i prigušena poput Lane Jurčević”.

VANI RAŠIRENA PRAKSA, KOD NAS RIJETKOST

Iako je osobna analiza boja u inozemstvu hit i raširena pojava, u Hrvatskoj je ona i dalje relativno nepoznata. Što se tiče inozemstva, dvije su glavne struje koje se trenutačno paralelno šire Europom, kaže Iva.

“Prva dolazi iz SAD-a i Kanade, gdje u gotovo svakom većem gradu djeluju deseci colour analysta i franšize koje se nastoje istaknuti na sve konkurentnijem tržištu. Nažalost, rastuća potražnja tamo je otvorila i prostor za mnoge nestručne analitičare, pa trenutačno traje i svojevrsna uspostava kriterija s naglaskom na edukaciju. Druga struja stiže iz Južne Koreje, gdje se u disciplinu neprestano uvode inovativne tehnologije – od skenera podtona kože do uređaja za izradu personaliziranog make-upa, usklađenog s nečijom sezonom, tonom i podtonom kože. I sama bi ih voljela sve istražiti”, govori.

UČILA OD RENOMIRANE SVJETSKE STRUČNJAKINJE

Iva tvrdi kako je njoj, u kontekstu edukacije, uvijek bilo najvažnije učiti od onih koji su u svom području dosegli najvišu razinu stručnosti. U slučaju osobne analize boja, kaže, to je gđa. Karen Brunger, renomirana kanadska trenerica i vodeća svjetska proizvođačica profesionalne opreme za analizu boja. Iva je u njezinom International Image Instituteu završila formalni trening te, kaže, primjenjuje trenutačno najpreciznije metode analize – sustav 16 sezona kojima svaka osoba može pripadati.

TJEDNIMA TRAŽILA SAVRŠENO SVIJETLO ZA VJERODOSTOJNU ANALIZU BOJA

“Kao netko tko voli duboko razumjeti ono čime se bavi, edukaciji sam pristupila maksimalno temeljito, s fokusom na provjerene metode i visoke profesionalne standarde. Primjerice, tjednima sam birala optimalnu rasvjetu za studio – jer samo pod određenim uvjetima, uz projekciju bijelog podnevnog svjetla raspona 5500-6000K, analiza boja postaje vjerodostojna”, kaže Iva te pojašnjava pritom da osobna analiza boja nije stvar trenda – to je alat koji koristimo cijeli život. „Kada jednom upoznamo svoje boje, prestajemo trošiti novac (i prilike!) na krive izbore i počinjemo svjesno graditi ormar koji nas osnažuje“, kaže.

OSNOVNI SAVJET VEŽE SE UZ ŠMINKU I KOSU

A ima li neki općeniti savjet, znatiželjni smo? “Osnovni savjet povezan s analizom boja ustvari nije o bojama odjeće, već je povezan kosom i šminkom. To su boje koje se nalaze na samom našem licu ili ga neposredno okružuju, i zato je prilagoditi boju kose i make up-a svojoj paleti najvažniji, prvi korak u postizanju osobne harmonije. A upravo je, primjerice, isprobavanje uzoraka kose predzadnji korak osobne analize u Colour Pop Studiju. “Mogu se isprobati ukupno 22 hladne, tople ili neutralne nijanse kose u crnoj, smeđoj, plavoj i crvenoj boji, a nakon toga još i swatchati ruževi, rumenila te sjenila za oči svojstvena sezonama”, govori.

NEKE KLIJENTICE POTVRDE SVOJE IZBORE, NEKE IMAJU EUREKA MOMENT

Zanimalo nas je i u kojoj je mjeri prepoznavanje tih idealnih boja koje nam pristaju prirodno ‘ugrađeno’ u nas. “Prema dosadašnjem iskustvu, rekla bih pola-pola. Imala sam klijentice koje su tijekom analize doživjele najveći osobni “eureka” trenutak, ali imala sam i one s pravim instinktom kad su boje u pitanju. Te su si klijentice samo osvijestile svoje (ispravne) shopping odluke, pronašle još 3-4 wow boje koje će uklopiti u garderobu i odustale od nekih neutralnih boja za koje su tijekom analize jasno vidjele da im ne pristaju”, kaže Iva.

BOJA MOŽE BITI I NEPRIJATELJ SVJEŽEG IZGLEDA

Tvrdi kako se osim tih wow boja tijekom analize otkrivaju i boje koje su za dotičnu osobu neprijatelji svježeg i odmornog izgleda, onih koje bi trebalo izbjegavati ili, kad je moguće, u potpunosti izbaciti iz garderobe. “Sve ostale boje – čak i ako nisu idealne – mogu se kombinirati na način koji je u skladu s osobnom paletom, što također prođemo za vrijeme analize”, kaže Iva.

OPCIJA ZA VIŠE OSOBA

Ona isto tako, uz osobnu analizu boja, nudi i opciju za grupe od tri do četiri osobe. “Tu isprobavamo popularne colour flagove, promatramo kako utječu na naš izgled i korak po korak dolazimo do osobne palete boja svake polaznice. Za razliku od individualne sesije, ovdje ipak ne analiziramo detaljno svaku pojedinu boju i njene nijanse već polaznicama ostavljamo prostor da svoje palete nastave istraživati samostalno kroz shopping i svakodnevne modne odluke”, kaže za kraj.

Pročitajte još