'Tekući pilav'
Preporuke
Upoznajte Azukija, preslatkog patuljastog ježa čije avanture na Instagramu prati pola milijuna ljudi
Azuki voli jabuke. Voli se izležavati na mekoj dekici i mirno spavati na svom vlasniku. Na proljeće rado istražuje zelenilo dvorišta, a ima i svoju omiljenu plišanu igračku u obliku avokada. Ne, Azuki nije ni pas ni mačka, već patuljasti jež koji je osvojio srca pratitelja diljem svijeta. Politika, ratovi, burna ekonomska situacija, čime god ih sa svih strana bombardirali mediji i društvene mreže, Azukijevi pratitelji znaju da će na njegovu profilu uvijek naći dozu slatkoće i odmak od loših stvari.
IMA I YOUTUBE KANAL, A O NJEMU I NJEGOVIM PRIJATELJIMA JE OBJAVLJENA I KNJIGA
Svakodnevne crtice iz Azukijeva života na Instagramu prati pola milijuna ljudi, ima i vlastiti YouTube kanal, a o njemu je objavljena i knjiga “Avanture Azukija, minijaturnog ježa, i njegovih prijatelja”.
Azuki je u dom svog vlasnika Shuichija Tsunode, komercijalnog fotografa iz Tokija, došao u veljači 2016. Već je u prvim danima, oduševljen svojim novim ljubimcem, Shuichi odlučio napraviti mu Instagram profil i zvijezda je rođena.
Tekst u New York Magazinu otkriva kako je profil odmah dobio respektabilan broj pratitelja, no pravi se boom dogodio kad je njegov vlasnik objavio video patuljastog ježa kako jede jabuku. Uskoro su se javile i prve tvrtke zainteresirane za suradnju i videi za klijenta, jednog japanskog proizvođača kamping opreme, toliko su bili dobri da je broj pratitelja eksplodirao.
JEŽ AZUKI I PRIJATELJI SLAVE BOŽIĆ, JEDU JABUKE, VOZE SE U ČAMCU…
“Svako jutro, nakon što ga očistim, oko 15 minuta snimam i fotografiram Azukija, često u sasvim običnim situacijama, kako jede ili odmara. Obično ni ne zna da ga snimam,” ispričao je prije nekoliko godina vlasnik američkim medijima. No dio fotografija ipak nije sasvim spontan, na Azukijevom profilu vidjet ćete ga kako slavi Valentinovo, vozi se u čamcu, nosi mali šeširić ili božićnu kapicu…
Vlasnik je već tijekom prve godine postojanja profila dobio šest ponuda izdavača za knjige o Azukijevim avanturama i prva je izašla 2017. godine. I dok se pratitelji diljem svijeta rastapaju na svaku sliku na Azukijevom profilu, u Japanu ježevi nemaju beš neku reputaciju. Smatraju ih nekom vrstom nametnika, poput štakora, i Tsunoda je svojom knjigom fotografija to želio barem djelomično promijeniti.
UIRO JE OSTAO SAM, ALI SJEĆANJE NA AZUKIJA I MONAKU I DALJE ŽIVI
Priča ima i tužnu stranu. Naime, životni vijek patuljastih ježeva je od dvije do maksimalno pet godina i Azuki je uginuo 2019. godine. Još za njegova života vlasnik je nabavio Monaku, koja mu je pravila društvo zadnjih godinu dana života, a 2021. u njihov je dom došao i Uiro. Prije nekoliko dana uginula je i Monaka i Uiro je ostao sam. Ove gubitke na profilu, koji i dalje nosi Azukijevo ime, pratitelji su popratili burno, sa suzama i riječima podrške.
Vlasnik uz svaku sliku piše koji je od ježeva na njoj, a povremeno iz arhive izvuče neke Azukijeve stare fotografije i tako održava uspomenu na njega živom, a svoje pratitelje zadovoljne jer su dobili svoju dnevnu dozu slatkoće.