
U iščekivanju bijelog dima
Jedan od iščekivanijih panela na konferenciji Beep Up Putni Kofer održanoj jučer u Šibeniku bio je onaj o privatnom i obiteljskom smještaju. Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja, govorila je o, kako ga je nazvala, kreativnom neredu na tržištu. Od 1. siječnja se krenulo u njegovu stabilizaciju donošenjem novih zakona, ali s tim se, smatra Marković, kasni 10 godina. Istaknula je kako privatni smještaj zauzima čak 80 posto ukupnih smještajnih kapaciteta te kako imamo jedan od najkvalitetnijih privatnih smještaja na Mediteranu, no kako je potrebno brendiranje smještaja, i to prvenstveno obiteljskog smještaja.
Pritom, dodala je, trebamo biti raznoliki te kao primjere navela eco-friendly smještaj ili pak smještaj za osobe s nekim oblikom invaliditeta jer, istaknula je, ima upita, a u Splitsko-dalmatinskoj županiji postoje samo tri takva smještaja pa onda takvi gosti moraju ići u hotel. Također, isto tako je istaknula primjer Imotskog koji ima 460 kuća za odmor s bazenima zahvaljujući čemu je produljio sezonu te s radom kreće prije nego, primjerice, Makarska rivijera.
Govoreći o smještaju, Ankica Ćaleta, vlasnica agencije My Luxoria, specijalizirane za segment luksuznih vila koja u svojoj ponudi ima izlistano 1000 takvih objekata, istaknula je kako “motiv dolaska gosta nikada nije isključivo smještaj nego je to uvijek destinacija, a da su gosti apsolutno spremni platiti više za nešto autentično, da bi doživjeli destinaciju onako kako su je vidjeli na Instagramu ili na nekom videu prije samog dolaska”. Dodala je kako su Booking i Airbnb velike platforme koje omogućuju globalnu vidljivost, no da nije dobro oslanjati se isključivo na njih nego je potrebno graditi vlastiti brend.
Što se tiče njihovih klijenata, riječ je o zahtjevnim gostima koji, primjerice, traže privatnog kuhara, dadilju, obavezno tijekom boravka žele iznajmiti brod i otići na nekakav izlet te uvijek traže privatni transfer od aerodroma do vile. Najčudniji zahtjev koji su dobili bila je organizacija dječjeg rođenja u kojoj se tražilo dovođenje afričkih životinja u dvorište vile, a izazov s kojim se susreću jest nedostatak povezanosti, odnosno avionskih letova u pred i pod sezoni.
Prema njezinu mišljenju protiv negativnog imidža da su privatni iznajmljivači samo ‘brza zarada bez pravog interesa za razvoj turizma” najbolja je borba kvaliteta, a tržište će, kazala je, napraviti probir. Isto je tako naglasila da su kuće za odmor u nezavidnom položaju u odnosu na ostali obiteljski smještaj jer su stavljene u istu kategoriju u kojoj se može pronaći, primjerice, i smještaj za 50 eura, a u biti je riječ o vrlo različitim stvarima.
U iščekivanju bijelog dima
Gubitak za čovječanstvo
SVI U TUROPOLJE!
Kvizovi
NE MOGU NA KRAJ S TURISTIMA
Slavna pomorska ruta
Gubitak za čovječanstvo
NE MOGU NA KRAJ S TURISTIMA
BESPLATAN ULAZ DO 13 SATI
ZAJEDNIČKO SLAVLJE
POVIJESNI TRENUTAK
Prrrrrrr....
NEMOĆNI PRED GUŽVAMA
DOJMILJIVA PROMOCIJA
OČEKUJU SE GUŽVE