
Idealno za bijeg udvoje
Europski kontinent postaje bogatiji za još dva sustava podzemne željeznice, onaj u Solunu u Grčkoj i Krakovu u Poljskoj, prenosi portal The Mayor. Stanovnici Soluna u svom bi trebali početi uživati već krajem idućeg mjeseca, a oni popularnog poljskog grada tek za nekoliko godina. Time će Krakov, nakon Varšave, postati drugi poljski grad koji će se moći pohvaliti podzemnom željeznicom. Isto tako, metro u Solunu bit će drugi u Grčkoj.
Prvo idemo u Solun, drugi najveći grčki grad, u kojem su radovi na metro trajali čak dva desetljeća, piše taj izvor. Službeno otvorenje dviju linija zakazano je za 30. studenoga. Tamošnji metro sustav bit će dugačak 9,6 kilometara, a trebao bi imati 18 postaja (trenutno ih je 13 spremno) te oblik slova ‘y’, dakle imat će dvije linije koje će se u jednom trenutku granati. Vlakovi će biti autonomni i njima će se upravljati na daljinu, a maksimalni kapacitet će im biti 18 tisuća putnika po satu u svakom smjeru. Radovi su inače počeli još 2006. godine, no bili su obilježeni brojnim odgodama, zbog arheoloških nalazišta, a koštali su 3,5 milijardi eura.
Što se tiče Poljske, i tamošnji će Krakov dobiti svoj metro, no na njega će se još malo čekati. Početak radova planiran je 2028. godinu, prenosi portal, a time će taj grad, nakon Varšave, postati drugi poljski grad koji će imati svoj sustav podzemne željeznice. Varšava svoj metro ima od 1995. godine, koji broji dvije linije. U planu je i treća. Prva linija u Krakovu trebala bi povezivati istok i zapad grada.
Predivni Krakov inače je jedan od najstarijih poljskih gradova. Smješten je na rijeci Visli i osnovan u 7. stoljeću, a središte je poljskog akademskog, kulturnog i umjetničkog života. Svojedobno je bio i glavni grad Poljske, a prema legendi, osnovao ga je vojvoda Krak, nakon što je na mjestu današnjeg grada ubio zmaja.
Stari grad u Krakovu jedna od najimpresivnijih srednjovjekovnih lokacija u Europi i nalazi se na popisu svjetske baštine. Među brojnim znamenitostima ističe se glavni gradski trg Rynek Główny iz 13. stoljeća, površine čak 9,4 hektara, a iznad njega tornjevi bazilike sv. Marije. Na brdašcu Wawel, visokom 228 metara, stoji pak Kraljevski dvorac, jedna od najljepših renesansnih palače Europe.
Solun je, kao jedan od najstarijih gradova Europe, osnovao 315. godine pr. Kr. kralj Kasandar, a njegova Bijela kula slovi za jedno od najpoznatijih zdanja u gradu i jedan od njegovih glavnih simbola. Datira iz 1530. godine, a ime joj je dano nakon što je ofarbana u bijelo krajem 19. stoljeća, navodno kako bi se sakrili tragovi mučenja i smaknuća kojih je bila poprište dok je imala funkcija zatvora. Nosila je tada i zloglasno ime – zvali su je Toranj smrti. Turisti često ‘traže’ i bogato dekorirani Galerijev slavoluk, kao i Ano Poli, solunski stari grad koji se prostire oko gradske akropole, dok je najpoznatija crkva u gradu Hagios Demetrios. I ona je na popisu svjetske baštine.
Idealno za bijeg udvoje
Pravni paradoks iz Pariza
Kvizovi
Arhitektonska čarolija Raba
VIDI SE S AUTOCESTE
KAKVA LJEPOTA!
Ljekovita snaga otoka
Kvizovi
Kvizovi
Povratak legendarne pruge
IDEMO NA IZLET!
Odmor iz snova
Objavljena mjerenja
TO SE RIJETKO VIĐA!
Vlak nove generacije
Dokumentarac o Kopaču
Šibenik Dance Festival
Zima usred ljeta