
PREDIVNA JE!
Istraživanja pokazuju da više od polovice turista na putovanjima aktivno traži gastronomska iskustva! Saznali smo što TZ grada Zagreba radi na tom segmentu

Turisti u prosjeku troše gotovo trećinu cijelog budžeta za putovanja na hranu i kulinarske doživljaje. Šetaju tržnicama, idu na kulinarske radionice, obilaze restorane i lokale koji imaju neku autentičnu priču. I ne samo to, više od polovice ih na putovanjima aktivno traži upravo različita gastronomska iskustva! To nas ne čudi, i sami smo takvi. Kamo god putujemo, oko hrane gradimo planove za istraživanje i obilazak.
Kako u tom segmentu stoji Zagreb, hrvatska metropola i grad u kojem i sami živimo i često nam je teško gledati ga očima posjetitelja koji tu boravi tek nekoliko dana? Bez sumnje, otvara se sve više zanimljivih lokala, food festivali postali su gotovo svakodnevni, postoje cijele ulice i četvrti koji su puni života i zanimljivih okusa.
A to, izgleda, primjećuju i turisti! Na jučerašnjem predstavljanju aktualnih projekata i inicijativa kojima TZ grada Zagreba promovira gastronomski dio ponude mogli smo čuti što kao destinacija nudimo „foodiejima“, i to ne samo turistima, već i domaćim ljudima kojima hrana nije tek „gorivo“.
Strancima, ali i domaćima u potrazi za nečim novim, možda će najzanimljivija biti platforma Delicious Zagreb, koju mogu pronaći na webu i Instagramu, a koja donosi pregled zagrebačkih restorana, barova, vinara, slastičara i proizvođača autentičnih proizvoda. Kroz preporuke, tematske rute i priče o lokalnim namirnicama, Delicious Zagreb nudi vodič kroz okuse koji oblikuju suvremenu zagrebačku gastronomsku scenu.
Na stranici je moguće pogledati video serijal Ane Ugarković „Ana kuha, Zagreb voli”, u kojem je poznata zagrebačka chefica istražuje lokalne namirnice, tradicijske recepte i suvremene interpretacije zagrebačke kuhinje, ističući svoje omiljene zagrebačke lokacije. Vesna Miletić, vlasnica legendarnog restorana Tač u kojem je jučerašnje predstavljanje održano, na istoj platformi s posjetiteljima dijeli svoje recepte s lokalnim namirnicama, po kojima je njezin restoran već desetljećima poznat.
Na predstavljanju je bio i Rudolf Štefan, edukator i vlasnik restorana Pelegrini u Šibeniku koji ima jednu Michelinovu zvjezdicu. On je ponudio zanimljivu perspektivu nekoga tko zagrebačku gastronomiju gleda „sa strane“. „Zagreb ima fantastične namirnice, primjerice, rijetko koji grad koji nije na moru ima takvu ponudu ribe.
U okolici grada postoje fantastična obiteljska gospodarstva pa je lanac nabave tih vrhunskih namirnica kratak, što osigurava kvalitetu, autentičnost, a kad se svemu doda toplina i izvornost, to je ono što turisti danas traže,“ rekao je Štefan. Svi su govornici sjetili kako je zagrebačka gastronomija izgledala prije samo dvadesetak godina i složili su se da je napravljen nevjerojatan pomak i da nam gosti sada zaista, s pravom, posjećuju i kao gastronomsku destinaciju.
Govoreći o strateškoj važnosti gastronomije u razvoju turističke ponude grada, direktorica TZGZ, Martina Bienenfeld, istaknula je kako ona zauzima istaknuto mjesto u promociji Zagreba kao atraktivne i cjelovite destinacije: „Zagreb razvija prepoznatljivu i raznoliku gastronomsku scenu koja spaja autentične lokalne okuse sa suvremenim međunarodnim utjecajima.
Uvažavajući globalne trendove i lokalne posebnosti u gastronomiji, TZGZ strateški usmjerava svoje aktivnosti prema jačanju prepoznatljivosti grada te, kroz partnerstva i projekte poput Delicious Zagreb, nastoji dodatno istaknuti bogatstvo zagrebačke kulinarske ponude i potaknuti inovativnost, profesionalnost i održivi razvoj unutar lokalne zajednice.”
Predsjednik Udruženja ugostitelja Zagreb, Franz Letica, naglasio je važnost zajedničkog djelovanja struke i turističkih institucija: „Zagrebačka gastronomija posljednjih godina doživljava snažan uzlet – spoj tradicije, inovacije i osobnog pristupa svakog ugostitelja stvara jedinstven doživljaj za naše goste. Upravo zato vjerujem da zajedničkim radom, razmjenom znanja i stalnim ulaganjem u kvalitetu možemo dodatno ojačati reputaciju Zagreba kao destinacije koja se pamti po okusu i doživljaju.”
Na ovom projektu TZGZ surađuje i s britanskim influencerom Paulom Bradburyjem, koji kroz svoje video priče upoznaje međunarodnu publiku s autentičnim okusima i jedinstvenim doživljajima zagrebačke gastronomske scene. On je na jučerašnjem predstavljanju spomenuo još jedan dio gastronomske ponude o kojoj se toliko ne govori: internacionalne restorane. Kaže kako je sa svojom obitelji upravo u Zagrebu probao neke od najboljih sushija i drugih međunarodnih specijaliteta, ali i da redovito uživa u dobro poznatim, hrvatskim i zagrebačkim okusima.
Osim platforme i digitalnih sadržaja, TZGZ kontinuirano razvija i praktične edukacije za profesionalce u gastronomiji. U sklopu toga, u ponedjeljak, 27. listopada, u restoranu ManO2 održana je treća po redu Michelin Masterclass radionica za zagrebačke chefove, pod vodstvom chefa Alaina Weissgerbera iz austrijskog restorana Taubenkobel, nositelja dvije Michelinove zvjezdice koji je tom prilikom i sam rekao kako se u Hrvatskoj jede izvrsno, te da se kuha s domaćim proizvodima cijeneći sezonu, raznolikost namirnica i kuhinja.

PREDIVNA JE!

STVARNO JE POSEBAN!

SIMBOL SNAGE I JEDINSTVA

Kultura i Život

SMARAGDNA LJEPOTICA

IZGLEDA GENIJALNO!

Daleka Kolumbija

OMILJENO OKUPLJALIŠTE

Kvizovi

NEPROCJENJIVO OTKRIĆE

ZASLUŽENO!

WOW, IZGLEDA PREKRASNO

Ljubitelji čitanja, pozor!

ŽIVOT U 'RAZGLEDNICI'

želimo se ukrcati odmah!

TRENDOVI I PREDVIĐANJA

DOBRA PRILIKA!

Finska nije broj 1!