Sve više ljudi želi kupovati na sporim blagajnama na kojima ih nitko ne požuruje: europskim trgovinama širi se novi trend

Revolucionaran koncept "sporih blagajni za čavrljanje" krenuo je iz Nizozemske, a sad ga uvodi i sve više trgovina u Francuskoj. Brojni kupci prihvatili su ga s oduševljenjem

Foto: Canva

S porastom internetske kupovine i samoposlužnih kioska, drastično se smanjio društveni aspekt kupovine, ali neki europski supermarketi odolijevaju rastućem trendu izoliranosti, koji sve više definira moderno doba i naš užurbani stil života. I dok su neki jedva dočekali mogućnost da izbjegnu bilo kakvu interakciju s potpunim strancima i slave uvođenje što brže naplate, za druge, mahom ljude starije životne dobi i one koji su u opasnosti od socijalne isključenosti, prilika za druženje ostaje vrijedan dio samog procesa kupovine. Sve više europskih trgovaca na malo prepoznalo je ovu potrebu pa sad uvode i spore blagajne, umjesto da se fokusiraju isključivo na one samoposlužne.

DANAS SE SVE SVODI NA JEDNOSTAVNU I ŠTO BRŽU TRANSAKCIJU DOBARA I USLUGA

Tako je Jumbo, nizozemski lanac supermarketa, među prvima uveo ”chat blagajne”, na kojima kupci mogu razgovarati s blagajnicima. Njihov primjer slijedio je i Carrefour, francuski lanac supermarketa, koji je također pokrenuo slične ”blagajne za čavrljanje”, piše portal EuroWeekly. Ove inicijative imaju za cilj stvoriti ugodnije i personalizirano iskustvo kupnje.

Danas velikim dijelom skoro svakog shopping iskustva dominira tehnologija. Od samoposlužnih blagajni bez ljudi do internetske kupovine, važne društvene interakcije, koje su nekad bile blisko povezane s odlaskom u trgovinu, brzo se gube. Supermarket je ne tako davno bio mjesto za zanimljive dosjetke ili brzu razmjenu šala, no sad je, reći će mnogi, postao sterilan, bezdušan i bezličan – ukratko, sve se svodi na jednostavnu te što bržu transakciju dobara i usluga.

USAMLJENOST I SVE VEĆI NEDOSTATAK SOCIJALIZACIJE MNOGE LJUDE TJERAJU U OČAJ

Dok neke trgovine pozdravljaju brže i učinkovitije iskustvo naplate, druge razmatraju praksu koju je nizozemski Jumbo uveo još 2019. godine, a koja promovira socijalizaciju tijekom kupnje. Spomenuti lanac supermarketa ima više od 700 trgovina diljem Nizozemske i Belgije, a njegove revolucionarne ”chat blagajne”, koje potiču razgovor između kupaca i blagajnika, oduševile su sve one koji traže personaliziranije iskustvo kupnje.

Ciljno tržište ovakvih blagajni uključuje starije osobe, roditelje koji ostaju kod kuće i druge koji imaju dovoljno vremena za uživanje u čavrljanju s blagajnikom dok pakiraju i plaćaju svoju robu. Kupci sa zaposlenicima mogu podijeliti priče, pokazati im fotografije ili jednostavno razmijeniti pokoju riječ, a da ih se pritom ne gleda poprijeko. S druge strane, blagajnici su educirani za prijateljske razgovore i potiču osjećaj zajedništva, a glavna misao vodilja ove inicijative jest riješiti sve veći društveni problem – usamljenost i nedostatak socijalizacije koji ljude često tjera u očaj.

NEKI KUPCI DOLAZE VIŠE PUTA NA DAN, SPORE BLAGAJNE SU IM ANTISTRES TERAPIJA

I Carrefour u Francuskoj usvojio je sličan koncept te uveo ”Blablabla Caisse”. Njihove spore blagajne već su prisutne u barem 150 trgovina. Osmišljen kako bi ponovno stvorio društvene veze, ovaj koncept naišao je na određeni entuzijazam, pogotovo za vrijeme covid pandemije, koja nas je dodatno otuđila kao zajednicu. ”Neki kupci dolaze nam više puta na dan! Pričamo o kuhanju, receptima, djeci, knjigama, filmovima, šalimo se… Ovo nam je svojevrsna antistres terapija i bit ću iskrena, otkad postoje spore blagajne, još sam više zavoljela svoj posao”, rekla je jedna blagajnica za francuske medije.

Pročitajte još