
SVI STE POZVANI
Svi ljubitelji pedaliranja na dva kotača znaju da nema ništa bolje nego voziti se na lijepo uređenim biciklističkim stazama i uživati u šarmu grada bez prevelikih prometnih gužvi. I dok vlade diljem svijeta pokušavaju smanjiti emisije ugljika, sve više i više gradova potiču svoje stanovnike da se „odreknu” automobila i sjednu na bicikle. Koliko su u tome uspješni pokazao je Global Bicycle Index za 2022. godinu koji je rangirao 90 destinacija diljem svijeta na temelju šest ključnih parametara: postotak korisnika bicikala, vremenski uvjeti, kriminal i sigurnost (kao što su nesreće i stope krađe bicikala), infrastruktura, mogućnosti dijeljenja bicikala i posebni događaji kao što su „dani bez automobila”. Mnoge je iznenadila vijest kako Amsterdam više nije na prvom mjestu, a vodeću poziciju preuzeo je gradić udaljen tek 50-tak kilometara vožnje automobilom od nizozemske prijestolnice. Evo koji su najbolji gradovi za bicikliste na svijetu u 2022. godini!
Na vrhu ovogodišnjeg poretka našao se nizozemski Utrecht koji je proglašen kao pravi biciklistički raj. Grad se može pohvaliti visokim ocjenama za svoju biciklističku infrastrukturu i vremenske uvjete te činjenicom da više od polovice stanovništva (51 posto) koristi bicikl u svakodnevnom životu. Prva službena biciklistička staza u Nizozemskoj izgrađena je upravo u Utrechtu 1885. godine. Najprometnijom gradskom rutom dnevno se provoza 33.000 biciklista, a istraživanje je pokazalo kako 94% stanovnika Utrechta posjeduje jedan ili više bicikala (uključujući električne bicikle).
Münster bez bicikala? Nezamislivo! Preko 100.000 građana svakodnevno koristi „Leeze” – prijevod riječi “bicikl” na münsterskom dijalektu – kako bi došli na posao ili u školu. Münster je dom za oko 500.000 bicikala. To znači da, iz statističke perspektive, svaki stanovnik posjeduje gotovo dva bicikla. Ovaj njemački grad koji se smjestio na drugoj poziciji redovito ugošćuje događaje koji promoviraju biciklizam i ima više od 450 kilometara staza namijenjenih biciklističkom prometu.
Ovaj belgijski gradić nema dobre ocjene kada je u pitanju biciklistička infrastruktura, ali snažan sustav dijeljenja bicikala i događaji „nedjelje bez automobila” učinili su ga nedvojbeno prijateljskim prema ljubiteljima pedaliranja. Antwerp se sada nada da će biciklistički turizam postati sve popularniji, što bi potvrdilo trenutni trend putnika željnih autentičnih lokalnih iskustava.
Glavni grad Danske siguran je za bicikliste, zahvaljujući razvijenoj infrastrukturi i niskoj stopi krađe. Većina stanovnika koji voze bicikl nastavljaju to činiti tijekom duge i hladne zime. Zanimljiva je informacija kako će do 2025. godine Kopenhagen biti prvi ugljično neutralni grad. Danska metropola provodi više ekoloških inicijativa koje uključuju upotrebu zelene energije, smanjenje emisije štetnih plinova i potrošnje energije, uređenja novih parkova i zelenih površina, uređenja biciklističke infrastrukture…
Možda ste očekivali da će nizozemska prijestolnica biti na vrhu ove ljestvice, ali sigurnosna ocjena možda je ono što je koči. Naime, u Amsterdamu se svake godine desi više od 1.000 nesreća na 100.000 biciklista. To je gotovo pet puta više od njegovog najbližeg konkurenta, Kopenhagena. No, s oko 515 km namjenskih biciklističkih staza, ovaj grad je savršeno postavljen za kretanje na dva kotača. U njemu ima više bicikala nego stanovnika, a procjenjuje se da trećina prijevoza u Amsterdamu otpada na prijevoz biciklom te da stanovnici dnevno otpedaliraju preko 2 milijuna kilometara.
SVI STE POZVANI
CRNA OVCA
omiljena proljetna slastica
paprene cijene
Kvizovi
ZABAVA JE ZAGARANTIRANA
Mudrost otočkog života
neočekivani heroji
Najneobičniji zakon u Europi?
INSPIRATIVNA MIKRO-EKSPEDICIJA
Carstvo boja
Nacionalni napitak
Stres i svakodnevica
Intimni svijet spisateljice
SPORTSKA LEGENDA