Njima su već dosadile: ovih osam turističkih atrakcija lokalno stanovništvo ne može podnijeti

Atrakcije koje turisti obožavaju, a lokalno stanovništvo pomalo i mrzi
piše Putni Kofer

Kad prvi put posjećujete neki grad ili državu kao turist, svakako želite posjetiti sve slavne lokacije o kojima ste godinama čitali, slušali i gledali fotografije. Kako biti u Parizu, a ne fotografirati se ispred Eiffelovog tornja, otići iz Rima bez slike Koloseuma? No neke od tih atrakcija i znamenitosti lokalno stanovništvo ne može podnijeti. Ne zato što njima nisu lijepe, nipošto, već zbog gužvi koje stvaraju turisti, previsokih cijena i, prema mišljenju mnogih, prerazvikanosti tih mjesta. Donosimo priču o top osam atrakcija koje turisti obožavaju, a lokalno stanovništvo pomalo i mrzi.

TIMES SQUARE, NEW YORK, SAD

Jedan od najpoznatijih motiva „grada koji nikad ne spava“ upravo je ovaj trg pun svjetlećih reklama, trgovina, uličnih zabavljača, događanja na otvorenom… Prije pandemije godišnje je Times Square posjećivalo oko 50 milijuna turista i trg je bio jedna od najposjećenijih atrakcija New Yorka, ali i cijelih Sjedinjenih Američkih država.

I dok turisti širom otvorenih očiju upijaju sve te boje, zvukove i efekte oko sebe, lokalci se groze gužve na trgu, visokih cijena, ljudi u kostimima koji ih traže novac za slikanje… Radije posjećuju manje razvikane trgove i druže se na mjestima koja nisu prepuna turista iz cijelog svijeta.

Legendarno mjesto u Parizu: knjižara u kojoj su među policama s knjigama besplatno spavali mladi pisci, umjetnici i boemi

DISNEY WORLD, ORLANDO, SAD

Najpoznatiji Disney zabavni park na svijetu, Walt Disney World u Orlandu u američkoj saveznoj državi Florida, svake godine posjeti oko 52 milijuna ljudi. Park se prostire na 100 četvornih kilometara, sastoji se od četiri tematska parka, dva vodena parka, 31 tematskog hotela, golf terena, kampa…

Park nudi svake godine ulaznice za lokalno stanovništvo, ali one vrijede samo u vrijeme kad većina i tako nekamo putuje, primjerice za Božić i proljetne praznike pa ih mnogi ne koriste. Uz to, lokalci zamjeraju da je odnos prema njima, koji ne plaćaju noćenja u hotelima na području parka, puno lošiji nego prema gostima koji se smjeste u nekom od hotela.

PLAVA LAGUNA, ISLAND

Plava laguna jedna je od najpopularnijih turističkih atrakcija Islanda koju je do pandemije posjećivalo oko 1,2 milijuna turista godišnje. Usporedbe radi, cijela zemlja ima oko 338.000 stanovnika. I dok je turistima fotografija u nježno plavoj vodi obavezna uspomena s ovog otoka, lokalci su svjesni da zbog gužve u stvarnosti to izgleda prilično drugačije. Navode da je riječ o izrađenom resortu, da lokacija nije na nekom izoliranom mjestu kao što se čini na većini fotografija, već je okružena hotelima, tik uz cestu, i u neposrednoj blizini Reykjavika i aerodroma.

Zeleno srce Italije: ako je Toskana talijanska kraljica ljepote, onda je Umbrija prva pratilja

MOUNT RUSHMORE, SOUTH DAKOTA, SAD

Stijenu na kojoj su urezane skulpture glava bivših predsjednika SAD-a, Georgea Washingtona,  Thomasa Jeffersona, Theodorea Roosevelta i Abrahama Lincolna posjećuje više od dva milijuna turista godišnje. No lokalna indijanska plemena oduvijek su smatrala tu planinu svetom, nazivali su ju „šest djedova“ i za njih je urezivanje glava američkih predsjednika na njihovo sveto tlo posebno uvredljivo i predstavlja nasilje nad njihovom kulturom i tradicijom.

CHAMPS-ÉLYSÉES, PARIZ, FRANCUSKA

Opjevana pariška ulica, Elizejske poljane, jedna je od najpoznatijih na svijetu, na njoj su nanizani fini dućani, restorani, kazališta, muzeji i raskošne palače. Turisti ne propuštaju prošetati se i upiti svaki metar njezine ljepote. Ali ako pitate Parižane, nitko tamo ne odlazi osim ako baš ne mora. Oni smatraju da je previše turista, restorani su preskupi, trgovine precijenjene, a što je najvažnije, ističe veliki broj lokalaca, to nije najljepša ulica u gradu.

JULIJINA KUĆA, VERONA, ITALIJA

Za zaljubljene parove, ljubitelje Shakespeareovih djela i općenito romantike, posjet kući u koju je veliki pisac smjestio dio radnje svog slavnog djela obavezan je dio obilaska. Interes je dodatno porastao nakon filma „Pisma Juliji“ iz 2010. Lokalcima je s druge strane već dosta turista koji su grafitima i „porukama Juliji“ prekrili gotovo svaki komadić raspoložive površine na kući. Šaraju po fasadi, lijepe papiriće, čak prožvakane žvakaće gume. Čak i kad ih se upozori, mnogi se ljute jer smatraju da je njihovo pravo pisati po zidu, što lokalce izluđuje.

Biser Europe u kojem se susreću Istok i Zapad: upoznajte najljepše gradiće u Mađarskoj

TRŽNICA CAMDEN, LONDON, UK

Londonski kvart Camden je omiljeno odredište turistima koji uživaju u štandovima na tržnici, trgovinama i restoranima, barovima i pubovima… Ovo je mjesto čak opjevala Taylor Swift u pjesmi „London Boy“ i tako ga dodatno izreklamirala. Lokalci, međutim, nisu oduševljeni ovom tržnicom. Smatraju da je mjesto potpuno podređeno turistima, nikad se tamo ne bi išli ležerno prošetati i mnogi misle da tamo nema ništa posebno za vidjeti, samo obične trgovine i restorani.

SPOMENIK VITTORIJU EMANUELU II, RIM, ITALIJA

Ovaj je spomenik poznat i kao „najružniji spomenik u Rimu“. Izgrađen na samom početku 20. stoljeća, zbog svoje je veličine i bijelog mramora dobio i neke nelaskajuće nadimke poput „lažni zubi“, „svadbena torta“, „pisaća mašina“…

PODIJELI: