
Zeleni zakoni
Montpellier, šarmantni grad na jugu Francuske i osmi najveći grad u zemlji, nekoliko dana prije Božića lansirao je dugonajavljivani projekt besplatnog javnog prijevoza. Od 21. prosinca 2023. godine, lokalno stanovništvo ima privilegiju koristiti besplatne karte za gradske autobuse i tramvaje. Ova hvalevrijedna inicijativa ima za cilj smanjenje emisija štetnih plinova, ublažavanje onečišćenja zraka te unaprjeđenje opće dostupnosti prijevoza za sve stanovnike.
Montpellier je započeo eksperiment s besplatnim prijevozom vikendom u rujnu 2020. godine. U 2021. proširili su ovu inicijativu na radne dane za osobe mlađe od 18 i starije od 65 godina, a od neki dan usluga je potpuno besplatna za sve građane. “Uvođenjem besplatnog prijevoza, odlučno se zalažemo za važan korak prema socijalnoj pravdi i napretku, te aktivno doprinosimo ekološkoj tranziciji,” istaknuo je gradonačelnik Montpelliera na društvenoj mreži “X” kada je program najavljen ranije ove godine.
Sigurno se sada pitate kako će grad pokriti troškove ovog projekta? Porez na prijevoz, koji se primjenjuje na svaku tvrtku s više od 11 zaposlenih, igra ključnu ulogu u financiranju, a također će doprinijeti i brojni turisti kojima usluga neće biti besplatna. No, ne brinite ako se odlučite turistički posjetiti ovaj grad jer prijevoz u Montpellieru nije skup. Naime, cijena karte za jedno putovanje iznosi samo 1,60 €.
Već nekoliko godina, mnogi gradovi u Francuskoj uvode koncept besplatnog javnog prijevoza, no većina tih gradova ima manje od 150.000 stanovnika. Izuzetak je Dunkirk s gotovo 200.000 stanovnika, koji je do sada bio najveći grad koji je prihvatio ovu inicijativu, piše Euro News. Od uvođenja besplatnih autobusnih linija 2018. godine, broj putnika u tom gradu u prosjeku je porastao za nevjerojatnih 85 posto. Montpellier će sada biti najveći grad koji je usvojio sličan model korištenja javnog prijevoza.
Zagovornici besplatnog prijevoza tvrde da takva odluka pridonosi smanjenju upotrebe automobila, što rezultira manjim onečišćenjem i emisijama. Nadalje, ističu da potiče dolazak ljudi u gradska središta, povećava kupovnu moć te demokratizira pristup prijevozu. Unatoč tim prednostima, neki izražavaju zabrinutost da bi besplatan prijevoz mogao smanjiti poticaje za ulaganja i razvoj u prometnom sektoru, a da bi troškovi mogli prijeći na teret poreznih obveznika.
Zeleni zakoni
KLASIK IZ RUSIJE
ZA SVAKOGA PONEŠTO
NOVA PRAVILA
ZANIMLJIVA RASPRAVA
ISTRAŽIVANJE
SPEKTAKL BRZINE I VJEŠTINE
IMA BAŠ SVE!
VRIJEDNOST ZA NOVAC
BEEP UP PUTNI KOFER
Aktualnosti
BEEP UP PUTNI KOFER