
Neobični Mosuoi iz Kine
Iako duhovita, nova kampanja Švedske potkrijepljena je znanstvenim činjenicama koje potvrđuju da je njihova priroda okrepljujuća i da iscjeljuje
Žena u liječničkoj kuti stoji nasred zaleđenog jezera, oko vrata joj je stetoskop, a u ruci podloga za pisanje i olovka. Gleda u kameru i pita: „Jeste li znali da je Švedska prva zemlja u svijetu za koju doktori mogu propisati na recept.“ Kamera se odmiče, vidimo da žena zapravo do pasa stoji u tom ledenog jezeru, a ona nam nastavlja nabrajati sve zbog čega su Švedska i njezina priroda blagotvorni za zdravlje čovjeka. Nova kampanja švedske turističke zajednice odmah je izazvala reakcije, mahom pozitivne, i proširila se svijetom u trenu.
Iako sve djeluje kao šala, kampanja „The Swedish Prescription“ („Švedski recept“) ozbiljno promiče ideju da boravak u švedskoj prirodi i prihvaćanje švedske kulture pozitivno djeluju na fizičko i mentalno zdravlje, a iza poruke stoje i znanstvene činjenice. Nakon što je stajala u zaleđenom jezeru, „doktorica“ iz videa se opušta u sauni, a potom s tamnim naočalama stoji pod suncem i podsjeća da u Švedskoj sunce zna sjati i po 100 dana u komadu.
Posebno zabavan dio kampanje nalazi se na kraju videa: popis „nuspojava“. Glas sličan onome iz reklama za lijekove brzo nabraja moguće rizike posjeta Švedskoj: „Iznenadna potreba za grljenjem borova, predoziranje endorfinima, spavanje toliko dobro da se osjećate kao nova osoba, ovisnost o ukusnoj vodi iz pipe i dezorijentiranost pri susretu s funkcionalnim javnim prijevozom.“ Na web-stranici je čak moguće preuzeti PDF „recept“ koji putnici mogu, u šali, pokazati svom liječniku i zatražiti putovanje u Švedsku.
Imamo lošu vijest: ne, nažalost liječnici zasad ne mogu dati recept za putovanje u Švedsku. Ali stvari koje navode u originalnoj kampanji Šveđani su potkrijepili i brojnim znanstvenim činjenicama. Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, boravak u prirodi smanjuje stres, poboljšava raspoloženje, povećava kognitivne sposobnosti i smanjuje rizik od kroničnih bolesti. A Švedska je pravo mjesto za to. Zemlja s više od 265.000 otoka, 100.000 jezera i 5.700 prirodnih rezervata, u kojoj je čak i zakonom zajamčeno pravo slobodnog boravka u prirodi (allemansrätten).
Za potrebe kampanje, Visit Sweden surađivao je s četvero liječnika iz SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva, Nizozemske i Njemačke, piše BBC. Zajedno su identificirali pet aktivnosti u švedskoj prirodi koje pozitivno utječu na zdravlje, poput promatranja neba, branja plodova i šumskog kupanja, te tri švedske navike koje pomažu u uspostavi životne ravnoteže. Među njima su opuštena fika stanka uz kavu ili ledenog uranjanja nakon saune. Sve tvrdnje potkrijepljene su studijama Američke psihološke asocijacije, International Journal of Environmental Research and Public Health i Europske agencije za okoliš.
Ova kampanja koja spaja humor, prirodu i znanost samo je nastavak niza duhovitih nordijskih reklama: Oslo je 2024. postao viralan s videom u kojem Norvežanin mrtvo-hladno pita „Zašto bi itko želio posjetiti Oslo?“, dok je prethodne godine kampanja Sweden (not Switzerland) duhovito ispravljala putnike koji miješaju te dvije zemlje. Sudeći po odjeku koji je kampanja već dobila, broj putnika koji će istraživati švedske ljepote sigurno će se povećati!
Neobični Mosuoi iz Kine
simbol glamura i luksuza
PRILIKA ZA CITY BREAK
IZMEĐU MITA I ISTINE
INSPIRATIVNA AKCIJA
IDEALAN JESENSKI IZLET
Kvizovi
ORIGINALNA KAMPANJA
LIJEPO PRIZNANJE
PRILIKA ZA CITY BREAK
LIJEPO PRIZNANJE
ISTRAŽIVANJE
DOBRE VIJESTI
MIRIŠE NA ZIMU
Zelena oaza nadomak Zagreba
NAGRAĐENA AUTENTIČNOST
Povratak nostalgije na tračnice
KONTROVERZNE MJERE