Znate li koji je najbrži vlak u Europi? Vozi nedaleko od Hrvatske, a zovu ga i Crvena strijela

Užurbana željeznička postaja s putnicima koji čekaju vlak na peronu.
Foto: Maridav / Canva

Živeći u zemlji čiji vlakovi doista nisu poznati po svojoj brzini, jeste li se ikada, možda iz čiste frustracije ili pak znatiželje, pitali gdje vozi najbrži vlak u Europi? Ako niste, mi smo postavili pitanje za vas, a ispostavlja se da taj vlak vozi u zemlji koja nam je bliže nego što bismo očekivali, doslovno nadohvat ruke – u Italiji. No, taj vlak, hvale se, nije samo najbrži, nego je i vožnja njime najmirnija, ali i najtiša na cijelom kontinentu.

NAJBRŽI VLAK U EUROPI, CRVENA STRIJELA, IZRAĐEN JE 94,4 POSTO OD RECIKLIRANIH MATERIJALA

Naime, prema pisanju portala Euronews, najbrži vlak u Europi putuje brzinom od 300 kilometara na sat, a može i do 400 kilometara na sat, ako tračnice to dozvoljavaju. Riječ je o vlaku Hitachi Raila ETR1000, koji je u Italiji poznat kao Frecciarossa, odnosno ‘Crvena strijela’, a osim u Italiji gdje njime operira Trenitalia, može ga se pronaći u Francuskoj te Španjolskoj. Crvena strijela, i to pogotovo model ETR1000 te njegova najnovija verzija, po mnogočemu je poseban vlak. Primjerice, izrađen je 94,4 posto od recikliranih materijala.

Isto tako, vlak je nevjerojatno pouzdan. „Vlak također ima ocjenu pouzdanosti od 0,6 velikih problema na milijun kilometara. Da ovo stavimo u perspektivu, putovanje između Rima i Milana iznosi otprilike 574 km. Ako se ovim vlakom vozite više od 8500 puta, mogli biste naići na tri smetnje na svom putovanju“, piše Euronews.

Vlak nudi i četiri vrste vagona – Executive, Business, Premium and Standard – dakle ima više cjenovnih opcija, a čak i u standardnim vagonima sjedala su udobna i kožna. Crvena strijela povezuje niz većih gradova u Italiji, primjerice već spomenuti Milan, Torino, Firencu, Rim, Napulj i Salerno.

PROMIJENILI NAČIN PUTOVANJA U ITALIJI

“Ponosni smo što možemo otkriti evoluciju našeg ETR1000 vlaka. Tijekom proteklih devet godina naša tehnologija velikih brzina promijenila je način na koji putnici putuju u Italiji, a nedavno i u Francuskoj i Španjolskoj, postigavši ​​gotovo 200 milijuna kilometara usluge – što je jednako nevjerojatnih 5000 putovanja oko svijeta,” rekao je Giuseppe Marino, CEO tvrtke Hitachi Rail, a prenio Railway Pro.

Na jednoj od linija na kojima taj vlak vozi, piše Euronews, vidi se da bi taj vid prijevoza, odnosno općenito brzi vlakovi, mogli postati doista dostojna zamjena za avion. Riječ je o liniji od Milana do Pariza, predstavljenoj u prosincu 2021. godine.

Naime, avionom, i to direktnim letom, treba sat i 15 minuta da proputuje udaljenost između ta dva grada. Crvena strijela ih povezuje za tri sata i 15 minuta, bez svih dodatnih zavrzlama koje putovanje avionom nosi – raniji dolazak na aerodrom primjerice ili pak samo ‘putovanje’ do aerodroma. Podaci pokazuju da čak 75 putnika na toj ruti preferira upravo vlak.

NAJSPORIJI VLAK VOZI U ŠVICARSKOJ I PONOSNO NOSI TU TITULU

Nakon najbržeg, pošteno je da se ukratko dotaknemo i najsporijeg. Tu titulu drži Glacier Express u Švicarskoj, kojem je prosječna brzina brzina 36 kilometara na sat taj vlak. No, taj vlak ponosno nosi titulu ‘najsporijeg ekspresnog vlaka na svijetu’ te je istinska željeznička legenda koja povezuje popularna odredišta Zermatt i St. Moritz. Glacier Express na svom putu prelazi čak 291 most i 91 tunel.

Bez problema svladava i prijevoj visok 2044 metara, i to čak i u zimsko doba, dakle kada ima snijega, a pruga kojom gmiže naziva se inženjerskim i građevinskim čudom.

Naravno, vožnja njime je udobna – ima tu i jelovnika s pet sljedova i vrhunskih vina, a najvažnije do svega pogleda na nevjerojatnu švicarsku prirodu. Samo za usporedbu, prema podacima iza 2022. godine, hrvatski putnički vlakovi voze prosječnom brzinom od 44,7 kilometara na sat.

Pročitajte još