TAKO BLIZU, A TAKO DALEKO

Zašto nikad nije izgrađen most između Sicilije i Italije? Udaljenost je samo tri kilometra, bio bi tek nešto duži od Pelješkog

Gledate li ponekad kartu svijeta i razmišljate o tome koliko se on promijenio i povezao kroz stoljeća? Čak i ako niste geografski entuzijazam, neki ogromni projekti će vas impresionirati. Poput 193 kilometra umjetnog Sueskog kanala, ili 82 kilometra dugog, ljudskom rukom stvorenog Panamskog kanala. Kanali, tuneli, mostovi… Čovjek stoljećima “crta” svijet po onome što mu odgovara. No na karti ćete možda uočiti i neke nikad premoštene udaljenosti koje nisu tako impresivne. Primjerice, jeste li se ikad pitali zašto između Sicilije i kopnenog dijela Italije ne postoji most? Uostalom, udaljeni su, na najužem dijeli, tek tri kilometra!

IZGRADNJA MOSTA KROZ MESINSKI TJESNAC VEĆ DESETLJEĆIMA JE VRUĆA TEMA

Kopneni dio Italije od Sicilije razdvaja Mesinski tjesnac, a most koji bi ga premostio trebao bi biti dug 3,2 kilometra. To je tek 800 metara više od našeg Pelješkog mosta! Izgradnja mosta već je desetljećima aktualna tema. On, međutim, do danas nije izgrađen, za što postoji više razloga.

Đulin ponor Ogulin
MJESTO POD KLEKOMDuboki ponor u hrvatskom gradu bajki obavijen je mistikom, a vodi u tajanstveni podzemni sustav dugačak 16 kilometara
Nastavi čitati

Možda najvažniji je taj što je Mesinski tjesnac područje poznato po svojoj seizmičkoj aktivnosti. Italija, posebno južni dio, leži na tektonskim pločama koje su sklone potresima. Građenje mosta preko tjesnaca zahtijevalo bi konstrukciju koja može izdržati jake potrese.

MOST BI MORAO BITI DUGAČAK, OTPORAN NA POTRESE, ČVRST... DAKLE, SKUP

Osim što bi morao biti izuzetno čvrst i fleksibilan kako bi izdržao potencijalne potrese, most bi s dužinom od 3,2 kilometra bio jedan od najdužih visećih mostova na svijetu. Uz to morao biti dovoljno visok da omogući prolazak velikih brodova, što dodatno otežava dizajn. Sve ovo razlog je što bi gradnja mosta bila jako, jako skupa. Kroz godine su se pojavljivali različiti prijedlozi i planovi, a procijenjeni troškovi penjali su se na nekoliko milijardi eura. S obzirom na broj vozila postavlja se pitanje koliko bi ta investicija bila opravdana.

živopisna KolumbijaŠareni i opušteni grad u zemlji kave, vodopada, ptica i pastrva savršena je baza za istraživanje najviših palmi na svijetu i plodnih plantaža
Nastavi čitati

POJAVIO SE STRAH I ZA EKOSUSTAV U MESINSKOM TJESNACU

Dakako, pitanje gradnje mosta je i vruća politička tema u Italiji, pa je projekt čest odgađan zbog neslaganja. Pojavila su se i zabrinutost zbog mogućeg utjecaja mosta na ekosistem Mesinskog tjesnaca, mjesta na kojem postoji bogati morski život.

Tu je još i činjenica da je trajektni promet između najvećeg mediteranskog otoka i kopna redovit i dobro razvijen, pa mnogi smatraju da bi isplativije i jeftinije rješenje bilo ulagati u obnovu i proširenje te infrastrukture, u odnosu na gradnju mosta.

Aktualno

Pročitajte još