Zašto na njemačkim autocestama nema ograničenja brzine? Brza vožnja privlači turiste iz cijelog svijeta, a zbog toga ova zemlja godišnje ostvari prihod od 10 milijardi eura

Foto: Getty Images

Autoceste su projektirane s ciljem omogućavanja brze vožnje, ali često nas obuzima strah od kazni kad poželimo pritisnuti gas do kraja. Međutim, postoji jedna zemlja koja vam doista dopušta da se prepustite brzini na autocesti bez briga, a to je Njemačka. Iako su istraživanja jasno pokazala da bi postavljanje ograničenja brzine moglo znatno smanjiti emisije stakleničkih plinova za oko dva milijuna tona godišnje, njihove vlasti i dalje ne razmatraju tu opciju ozbiljno. No, što se krije iza ove neobične odluke i zašto na njemačkim autocestama nema ograničenja brzine?

NJEMAČKE AUTOCESTE: GDJE BRZINA POSTAJE TURISTIČKA ATRAKCIJA

Na njemačkim autocestama, poznatim kao „Autobahnen”, zaista nema univerzalnog ograničenja brzine kao što to često postoji u drugim zemljama. Ovo je posljedica specifične zakonodavne regulative i dugog povijesnog konteksta, ali prvenstveno nacionalnog interesa koji ističe promociju njemačke autoindustrije, tehnologije i turizma.

Naime, kako piše specijalizirana stranica posvećena automobilima, Auto portal, mnogi turisti iz cijelog svijeta dolaze u Njemačku kako bi iskusili samo vožnju po njihovim autocestama bez ograničenja brzine. Zanimljivo je da postoje čak i posebni turistički paket aranžmani dostupni iz bogatih svjetskih destinacija, uključujući Japan, Kinu, arapske zemlje i Sjedinjene Američke Države, gdje je vožnja superbrzim automobilima na Autobahnu s modelima poput Ferrarija, Bugattija, Lamborghinija, Mercedes-AMG-a, Audi RS-a i BMW-a M sastavni dio ponude. Procjenjuje se da samo na temelju ovog turističkog iskustva Njemačka godišnje ostvari prihod od impresivnih 10 milijardi eura.

VEĆINA AUTOCESTA JE KVALITETNA I SIGURNA ZA PUTNIKE

Njemačke autoceste su često široke i ravne, što pruža vozačima veću kontrolu i smanjuje rizik pri visokim brzinama. Osim toga, ova europska zemlja ima bogatu tradiciju obuke vozača i vožnje. Vozači se obučavaju prema visokim standardima sigurnosti i vještine vožnje pri visokim brzinama.

Iako ne postoji univerzalno ograničenje brzine, na određenim dijelovima autocesta mogu se primijeniti privremena ograničenja brzine, označena prometnim znakovima ili elektroničkim prometnim informacijama. Ova ograničenja često su uvedena zbog loših vremenskih uvjeta ili radova na cesti.

Pročitajte još