
REKORDERI LJUBAZNOSTI
Posjećivanje destinacije izvan udarnih ljetnih mjeseci, povezivanje s lokalnom zajednicom i angažiranje domaćih ljudi za izlete i usluge, korištenje višekratne boce za vodu, kupovanje u malim, lokalnim trgovinama, obilazak destinacije pješke ili biciklom… Sve su ovo praktični primjeri kako svoja putovanja učiniti održivijim, zelenijim, i smanjiti svoj ugljični otisak koji njima stvaramo. A upravo to planira 74 posto putnika iz Hrvatske.
Istraživanje koje je proveo Booking.com pokazalo je da raste svijest o važnosti zaštite okoliša. Troje od četvero Hrvata planira u narednih 12 mjeseci putovati na održiviji način, a većina ispitanika navela je da ljudi trebaju djelovati upravo sada i donositi održivije odluke kako bi se planet sačuvao za buduće generacije. Međutim, pokazalo se da je i dalje aktualna vječna dvojba, a to je kako će održivija putovanja utjecati na njihov budžet. Gotovo 90 posto ispitanika smatra da će se kriza koja pogađa troškove života pogoršati, što ljude čini prilično nesigurnima kad je riječ o donošenju odluka o tome što postaviti kao svoj prioritet.
Usprkos promjenama u gospodarskom i ekonomskom okruženju, više od polovice putnika iz Hrvatske planira putovati na održiviji način, čak i uz rast inflacije. Međutim, njih 41 posto vjeruje da su opcije putovanja na održiviji način preskupe te je samo njih 20 posto voljno i spremno platiti više za opciju putovanja koje ima certifikat održivosti, pri čemu će povećati svoje vlastite izdatke samo kako bi se osjećali sigurnima da su i oni sami pokretač promjene nabolje.
Nije samo trošak prepreka održivijem putovanju. Naime, 45 posto putnika iz Hrvatske smatra da nema dovoljno održivih opcija putovanja, dok njih 76 posto želi da turističke tvrtke ponude više održivih opcija putovanja. Sve više putnika traži autentična iskustva koja su reprezentativna za lokalnu kulturu, ali svaki četvrti ne zna kako ili gdje pronaći takva putovanja, ture i aktivnosti koje će osigurati da se nešto pruži zauzvrat i lokalnoj zajednici.
Usprkos postojećim preprekama i štednji te vaganju troškova, putnici kažu da pretvaraju namjeru u akciju poduzimajući aktivne male korake i kod kuće i na putovanju, kako bi potaknuli održiviju budućnost. Ohrabrujuće je da danas njih 78 posto koristi vrećice za višekratnu upotrebu, 80 posto reciklira otpad, a 65 posto nosi vlastitu bocu za vodu. Također, tijekom prošle godine došlo je do značajnog porasta broja putnika koji usvajaju svakodnevne navike i na odmoru. Polovica putnika iz Hrvatske sada planira svoje razgledavanje tako da mogu pješačiti, voziti bicikl ili ići u obilazak javnim prijevozom, dok 58 posto putuje izvan špice sezone kako bi izbjegli gužve – kod oba pokazatelja radi se o porastu od 10 posto u odnosu na prošlu godinu. Dobra je vijest i da gotovo polovica pri kupovini prednost daje malim, lokalnim trgovinama.
„Putovanje može biti dobra pokretačka snaga i kao što ovo Izvješće pokazuje, putnici nastavljaju usvajati održivije navike i traže odgovorna iskustva, od smještaja do izbora prijevoza. Održivije putovanje ulaganje je za cijeli svijet, a mi smo predani tome da svima olakšamo iskustvo putovanja na obzirniji i odgovorniji način. Tako, primjerice, putnici sada mogu jednostavno odabrati jedan od više od 500 000 održivijih smještaja za svoj idući boravak, bez obzira na vrstu objekta”, kaže Maja Vikario, Booking.com regionalna menadžerica za Hrvatsku i ostale zemlje u regiji.
REKORDERI LJUBAZNOSTI
Kvizovi
VIVODINA WINE&WALK
KAMENI SVJEDOK PROŠLOSTI
Kazna za nestrpljive
Kvizovi
DOBRO JE DA “ZUJE”
Priroda usred grada
DOBRO SE DOBRIM VRAĆA
Alarm s Bliskog istoka
Diše se punim plućima
ZAŠTITA PODMORJA
SUŽIVOT KOJI FUNKCIONIRA
Zabrinjavajuća pojava
novi zakon