Lani je Europom letio rekordan broj privatnih aviona, najviše između dva grada koja već povezuje 120 redovnih linija dnevno

Foto: Pixabay

Prošle je godine korištenje privatnih zrakoplova poraslo za 64 posto u odnosu na 2021. godinu i samo u Europi ostvareno je više od pola milijuna letova. Od ukupno 572.806 letova, najviše ih je bilo na rutama između Londona, Pariza, Nice i Ženeve. Najprometnija je bila linija Pariz-London i obrnuto, na kojoj u prosjeku svaki dan prometuje oko 120 komercijalnih letova. U nastavku doznajte zašto se toliko povećao broj privatnih letova u Europi i zašto je to, zapravo, velik problem.

KORIŠTENJE PRIVATNIH AVIONA ZNAČAJNO SE POVEĆALO TIJEKOM PANDEMIJE

Broj privatnih letova porastao je nakon pandemije covida-19 jer su u vrijeme oštrih mjera mnogi bogataši koji si to mogu priuštiti po prvi put počeli koristiti privatne zrakoplove. Na vrhu liste zemalja s najvećim brojem letova privatnim avionima u 2022. su Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska i Njemačka, što ima smisla jer su ove tri europske zemlje važna poslovna središta.

EKOLOŠKI PROBLEM: EMISIJA CO2 OD PRIVATNIH LETOVA SE UDVOSTRUČILA

Nedavno izvješće Greenspacea o emisijama ugljičnog dioksida privatnog zrakoplovstva u Europi, prenosi SchengenVisaInfo.com, pokazalo je da su letovi privatnih zrakoplova lani dosegnuli najveću razinu u povijesti. Tijekom 2022. privatni avioni emitirali su oko 3.385.538 tona CO2, što je dvostruko više u odnosu na prethodnu godinu. Samo su letovi na liniji Pariz-London i obrnuto, njih 3357, emitirali 9.629 tona emisije ugljičnog dioksida.

ZBOG TEŠKIH MLAŽNJAKA NAJVIŠE JE ZAGAĐENJA NA LINIJAMA IZMEĐU LONDONA I NICE

No ta dva grada nisu rekorderi u zagađenju. Prema Greenspaceu, privatni zrakoplovi Nica-London i obrnuto emitirali su ukupno 15.435 tona ugljičnog dioksida unatoč registriranih 2.986 letova, što je znatno manje od broja letova privatnih zrakoplova iz Pariza u London i obrnuto. To pokazuje da je korišteno više teških mlažnjaka.

Brojke iz ovog izvješća pokazuju da je u 2022. Ujedinjeno Kraljevstvo registriralo 90.256 letova privatnih zrakoplova koji su emitirali 501.077 tona emisija ugljičnog dioksida, Francuska je registrirala 84.885 letova (383.061 emisija CO2), a Njemačka 58.424 leta (208.646 emisija CO2). Prvih deset zemalja s najvećim brojem letova privatnih zrakoplova u 2022. i najvećim brojem emisija također uključuje Italiju, Španjolsku, Švicarsku, Austriju, Grčku, Nizozemsku i Belgiju.

DO 2030. EMISIJA CO2 U EUROPI TREBALA BI SE SMANJITI ZA 40 POSTO

Ovo povećanje privatnih letova i posljedično znatan rast emisija CO2 velik je globalni ekološki problem. Ranije je donesena odluka da se u europskim zemljama emisije do 2030. smanje za 40 posto, no uz ove brojke to će biti teško postići. Nitko ne očekuje da se poslovnjaci i milijunaši gužvaju u Ryanairovim avionima, no brojne aviokompanije na redovnim avionskim linijama i na kratkim rutama poput ovih na kojima su najčešće korišteni privatni zrakoplovi imaju udobnije business i privatne razrede. Čini se da se komfora da imaju cijeli zrakoplov samo za sebe dio bogatijeg dijela ljudi očito teško odriče. 

Pročitajte još