Mjesta

Fascinantni most koji nestaje pod morem arhitektonsko je čudo i simbol prijateljstva dvije zemlje

Duga, prostrana cesta koja vodi preko mora, da bi potom zaronila pod njega i nastavila se kao podzemni tunel. Tako bi se, ukratko, mogao opisati most Øresund, najduži most u Europi koji povezuje Švedsku i Dansku. Ujedno je riječ o najdužem mostu na svijetu koji prelazi granicu između dvije države. Ovo nevjerojatno arhitektonsko i projektantsko djelo pruža posebno iskustvo vožnje, a ima i simboličko značenje. Povezuje, naime, dvije države koje su u prošlosti znale biti i u ratu, a danas švedska pokrajina Skåne nekad je pripadala Danskoj.

MOST ØRESUND U SVIJETU JE PROSLAVILA KULTNA SKANDINAVSKA DETEKTIVSKA SERIJA

Most Øresund važnu je ulogu imao u proslavljenoj skandinavskoj detektivskoj seriji Most. U njoj je upravo na njemu, točno na granici dvije zemlje, pronađeno mrtvo tijelo, a istragu zajednički vode švedski i danski detektivi. Øresund je dug 16 kilometara i povezuje danski Kopenhagen i švedski Malmö. Ima četiri trake za automobile i dva kolosijeka za vlakove. Oko 8 kilometara prolazi nad zemljom, da bi se potom spustio u podmorski tunel Drogden, dug 4 kilometra.

Otprilike na polovici puta između dva kopna nalazi se umjetni otok Peberholm, kojim završava mostovni dio konstrukcije te počinje tunelski dio. Ovaj otočić dug 4 kilometra formalno je dio Danske, nenaseljen je i na njemu je proglašen prirodni rezervat.

NEOTKRIVENI RAJOvaj čarobni otok s 3000 stanovnika turisti zaobilaze: ima predivne plaže, srednjovjekovni dvorac, nevjerojatnu prirodu i na njemu nikad nije gužva
Nastavi čitati

GRADNJA JE TRAJALA GODINAMA, A UNATOČ VISOKOJ CIJENI MOSTARINE POVRAT INVESTICIJE SE OČEKUJE TEK 2035.

Službeni naziv mosta je Øresundsbron, kombinacija danskog i švedskog imena te građevine. S obzirom na kombinaciju tunela i mosta, koristi se i ime “Oresundska veza”. Izgradnja je počela 1995., a most je pušten u promet 1. srpnja 2000. godine.

Zbog skupe mostarine prvih se godina nije tako često koristio, barem ne onoliko koliko su to očekivali investitori, ali od 2005. promet počinje rasti. Već dvije godine kasnije, 2007., most je prešlo oko 25 milijuna ljudi, od toga 15,2 milijuna automobilima i autobusima te 9,6 milijuna vlakovima. Zanimljiv je podatak da se, unatoč visokoj cijeni mostarine, povrat investicije od 4,15 milijardi eura, koliko je most stajao, očekuje tek 2035. godine.

KONSTRUKCIJA MOSTA TEŠKA JE FASCINANTNIH 82.000 TONA

Najduži most u Europi fascinira brojevima koji se uz njega vežu. Najviši stup je visok 204 metra, a plovidbena visina mosta je 57 metara. Masa mostovnog dijela iznosi nevjerojatnih 82.000 metričkih tona. Tunel Drogden dugačak je 4,050 metara od čega se 3,510 nalazi ispod mora. Razlog zašto most nije sagrađen u punoj dužini, već je prometnica spuštena pod zemlji, je blizina aerodroma u Kopenhagenu kojem bi promet mogao smetati.

ŽIVOTINJSKO CARSTVOJedinstveno mjesto u srcu zelene Hrvatske proučava divlje zvijeri i educira o njihovom fascinantnom svijetu: medvjed, vuk i ris čekaju da ih upoznate
Nastavi čitati

Aktualno

Pročitajte još