Izađite van i hodajte: samo jedan sat šetnje šumom čini čuda za vaš mozak

Foto: Unsplash
piše Putni Kofer

Sunčan i topao dan mnoge mami u prirodu, na boravak na otvorenom, kretanje, udisanje svježeg zraka i upijanje topline sunca. Jeste li znali da čak i kratki boravak u prirodi ima brojne dobrobiti za naše mentalno i fizičko zdravlje, da smanjuje krvni tlak, poboljšava raspoloženje i san, smanjuje tjeskobu… Evo koje su još dobrobiti šetnje prirodom na naše zdravlje!

Hrvatske povijesne ceste spomenik su ljudskoj snalažljivosti, simbol borbe s prirodom i mjesta očaravajuće ljepote i nevjerojatnih vidika

HODANJE JAČA MIŠIĆE, ČUVA SRCE, POBOLJŠAVA CIRKULACIJU…

Benefiti boravka u prirodi i kretanja na fizičko zdravlje čovjeka odavno su poznati. Hodanje je najprirodniji i najjednostavniji način rekreacije koji jača mišiće, čuva srce, potiče cirkulaciju i jača imunitet. Hodanje, idealno ono brzo, najmanje trideset minuta dnevno čini čuda za cjelokupni organizam. No jedna njemačka studija utvrdila je da ono izvrsno utječe i na naš mozak, čak i ako okruženi drvećem i zelenilom provedemo samo sat vremena.

ISTRAŽIVANJE: POLA LJUDI POSLALI SU U ŠETNJU GRADOM, A DRUGA JE POLOVICA ŠETALA ŠUMOM

Na Institutu Max Planck istraživači su napravili zanimljiv test na 63 zdrava odrasla dobrovoljca. Sudionici su ispunili upitnike i podvrgnuli se skeniranju funkcionalnom magnetskom rezonancom. Rečeno im je da studija uključuje MRI i šetnju, ali nisu znali cilj istraživanja. Za vrijeme skeniranja odgovarali su na pitanja od kojih su neka bila ciljano osmišljena da izazovu stres. Nakon toga poslani su u šetnju. Polovica je sat vremena šetala užurbanom trgovačkom četvrti u Berlinu, a druga je poslana u berlinsku šumu Grünewald.

DOKAZANO: PRIRODA UISTINU “LIJEČI” STRES, A DOVOLJNO JE I SAMO 60 MINUTA

Nakon šetnje, sudionici su ponovo podvrgnuti fMRI skeniranju. Ponovo su im postavljana pitanja koja izazivaju stres i ponovo su morali ispunjavati upitnik. Rezultati su bili zadivljujući. Sken mozga onih koji su šetali šumom pokazao je smanjenu aktivnost u amigdali, maloj strukturi u središtu mozga koja je zadužena ua obradu stresa, emocionalno učenje i reakciju borbe ili bijega. Studija je tako dokazala da priroda uistinu “liječi” naš mozak i da se korisni učinci kretanja u prirodi mogu aktivirati već za 60 minuta

Nedaleko od Zagreba pronašli smo izletište u kojem hrana ima okus kao iz bakine kuhinje, okruženo je zelenim brežuljcima i mirom sela i prirode

PLANINARI I ŠETAČI TO DOBRO ZNAJU: ŠETNJA PRIRODOM SMANJUJE STRES

Sudionici koji su šetali šumom u upitniku su češće navodili da su u šetnji uživali i bolje su znali opisati što su sve oko sebe vidjeli. Onima koji su bili u testnoj skupini poslanoj u šetnju gradom aktivnost amigdale se nije smanjila, ali nije se ni povećala. Tako da je kratka šetnja uvijek dobra ideja, čak i ako nemate šumu u blizini. Ova je studija po prvi put dokazala ono što planinari, šetači i ljubitelji prirode oduvijek tvrde: boravak u prirodi, među drvećem i u zelenilu smanjuje stres.

KAKO KRENUTI? OD GRADSKOG PARKA, PREKO ŠETNICA SVE DO PLANINA

Ako se želite pokrenuti i učiniti nešto dobro za svoje fizičko i mentalno zdravlje, uputite se u gradski park ili krenite na neku od prelijepih šetnica u prirodi, ima ih u svakom kutku Hrvatske. Možda vam se ova aktivnosti toliko svidi da s vremenom počnete i planinariti, voziti bicikl, a tko zna, možda u vama čuči i budući trkač. Ali i ako samo nastavite hodati, zaljubit ćete se u kretanje i osjećaj koji u vama budi, a tijelo i mozak bit će vam zahvalni.

PODIJELI ČLANAK