
DANAS JE TURISTIČKA ATRAKCIUJA
Proteklog je vikenda uvedena direktna željeznička linija Šibenik-Split, bez presjedanja u Perkoviću. Za povratak, međutim, i dalje treba presjedati ili putovati autobusom

Dok željeznički promet u Europi cvjeta, razvija se i sve je bolja alternativa automobilskom, pa čak i avionskom prometu, nije tajna da u Hrvatskoj s time prilično zaostajemo. Vožnja vlakom kod nas je i dalje bitno sporija od alternativnih načina prijevoza, a vozni red često nepouzdan. No i tu se radi neki pomaci, pa je tako nedavno uspostavljena jedna linija koja bi mogla olakšati putovanje dijelu Dalmatinaca.
Proteklog je vikenda, naime, uvedena direktna jutarnja linija od Šibenika do Splita, na kojoj neće biti potrebe za presjedanjem. Vlak kreće u 05:21 iz Šibenika, a u Split stiže u 07:07. Neki su Šibenčani komentirali da će im linija dobro doći kad u Splitu moraju obaviti pretrage i biti rano ujutro u Splitu.
Tijekom prosinca na ovoj relaciji vrijedi poseban popust i karta u jednom smjeru košta 3,25 eura, dok će u siječnju cijena biti 5,41 euro. Cijene i rezervacije možete vidjeti na stranici HŽPP.
Nova direktna linija ipak nije prva jutarnja veza Šibenika s Dioklecijanovim gradom, piše Šibenik.in, jer je u novom voznom redu ostala je ranojutarnja, ‘radnička’ linija od Šibenika do Splita s presjedanjem u Perkoviću. Ona polazi u 4.48, a u Split stiže u 6.27 sati.
Za povratak će se, međutim, putnici ipak morati malo pomučiti jer direktne linije nema. Vlakovi voze više puta dnevno, ali s presjedanjem u Perkoviću ili čak dva presjedanja, u Perkoviću i Kaštel Starom. Naravno, uvijek se mogu vratiti i autobusom koji navedenu udaljenost ipak prijeđe prilično brže.
Od novosti iz HŽ Putničkog prijevoza ističe se i ona koja se odnosi na vlak između Zagreba i Splita. Najavljeno je da je tijekom 2026. planirano uvođenje šest novih hibridnih vlakova na relaciji Zagreb- Split koji će poboljšati povezanost dva najveća hrvatska grada. Ta je linija, inače, ove godine napunila 100 godina jer su Zagreb i Split prvi put povezani vlakom 1925. godine!
Lička je pruga svečano otvorena 25. srpnja 1925. godine nakon više desetljeća čekanja, čime je okončana prometna izoliranost Dalmacije. Prvi je vlak krenuo iz Splita za Zagreb 26. srpnja 1925. u ranim jutarnjim satima, a putovanje je trajalo oko 12 sati.
Njezino značenje posebno je dolazilo do izražaja u kontekstu razvoja turizma na dalmatinskom području, jer se je uspostavila ključna veza između Splita i Šibenika sa sjeverom zemlje i ostatkom Europe. Osim toga, mladima iz Dalmacije pružala je iznimne mogućnosti za visoko obrazovanje.

DANAS JE TURISTIČKA ATRAKCIUJA

Fascinantni Berberi

VLAKOM U SPLIT

Kvizovi

BLAGDANI KOJI SE PAMTE

Arhitektonsko čudo

Jedini grad Baranje

Legendarna prometnica

Kvizovi

BLAGDANI KOJI SE PAMTE

Znak zahvalnosti

GENIJALNO!

ZA OPUŠTENO PUTOVANJE

Rezultati globalnog istraživanja

VAŽNO PRIZNANJE

ODLIČNE IDEJE!

UVJERLJIVA POBJEDA

VELIKI DAN ZA LASTOVO!