jela koja svi vole
Aktualnosti
Putovanja vlakom po Europi se vraćaju na velika vrata! Uvodi se niz novih željezničkih linija koje će vas ostaviti bez daha
Unutar Europe zapravo uopće nema potrebe letjeti, posebice se to odnosi na zapadni dio kontinenta. Iznenađujuće je lako, brzo i udobno putovati vlakom iz Londona do gotovo bilo kojeg mjesta: Španjolske, Italije, Švicarske, Grčke, Praga, Helsinkija… A prekogranična putovanja željeznicom u EU postat će brža, češća i pristupačnija prema novom planu za poticanje zelenog prijevoza. Deset novih prekograničnih željezničkih projekata iza kojih stoji EU trebalo bi putovanje vlakom po Europi učiniti još lakšim i bezbolnijim.
PREKRASNI POGLEDI, UDOBNI VAGONI I UZBUĐENJE OKO NOVE AVANTURE: POSTOJI MNOGO DOBRIH RAZLOGA ZA PUTOVANJE EUROPOM VLAKOM!
Pilot rute koje je najavio EU Transport uključuju dnevne i noćne vlakove te druge potencijalne buduće usluge. Usluge noćnog vlaka doživljavaju renesansu, zahvaljujući obnovljenim ulaganjima operatera i usred potrebe da se manje leti…
„Iako potražnja za zelenom mobilnošću raste, potrebno nam je da željezničko tržište odgovori mnogo bolje i mnogo brže, posebno za duga i prekogranična putovanja. Zbog toga Europska komisija sada želi pomoći željezničkim tvrtkama u stvaranju novih međunarodnih željezničkih veza – danju i noću – uklanjanjem brojnih prepreka prekograničnom željezničkom prometu”, kazala je povjerenica Europske komisije za promet Adina Vălean.
Pomažući u koordinaciji, propisima i promociji – umjesto izravnog financiranja – Europska komisija započet će pilot s 10 novih usluga. Njegov cilj je srušiti barijere između željezničkih operatera i vlasti u različitim zemljama.
Prema pilot shemi, sve usluge moraju započeti najkasnije do prosinca 2029. Mnoge od njih pokrenut će se mnogo ranije, iako još nemaju sve definirane datume. Evo novih usluga prema rasporedu predloženom od strane Komisije.
KATALONIJA ĆE BITI POVEZANA S JUŽNOM FRANCUSKOM NOVOM ŽELJEZNICOM
Katalonska željeznička kompanija Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya trebala bi pokrenuti nove željezničke usluge koje povezuju španjolsku sjeveroistočnu autonomnu zajednicu s jugom Francuske uz potporu Europske komisije.
ŽELJEZNIČKE USLUGE ZA POVEZIVANJE LISABONA S A CORUÑOM I MADRIDOM
Talijanski željeznički operater ILSA dobio je podršku za svoje planove za pokretanje novih usluga od Lisabona u Portugalu do A Coruñe na sjeverozapadu Španjolske i Lisabona do španjolske prijestolnice Madrida.
NOVE ŽELJEZNIČKE USLUGE OD RIMA I MILANA DO MÜNCHENA
Talijanska državna tvrtka Ferrovie dello Stato Italiane udružuje se s Deutsche Bahnom kako bi pokrenula nove željezničke usluge od Rima i Milana do Münchena – uz potporu EU-a. DB već nudi pristupačne usluge od Münchena do Verone i Bolzana te Frankfurta do Milana.
NOVA USLUGA NOĆNOG VLAKA OD AMSTERDAMA DO BARCELONE
Željezničke veze sjever-jug u Europi uskoro će postati puno bolje. Nizozemsko-belgijski željeznički operater European Sleeper, koji će uskoro biti pokrenut, nudit će novu uslugu noćnog vlaka od Amsterdama do Barcelone. Unatoč nižem položaju na popisu Komisije, privatni željeznički operater kaže da se nada da će ovu uslugu pokrenuti u proljeće 2025.
Ovo će biti druga ruta koja će biti pokrenuta nakon što prvi noćni vlak European Sleeper krene na tračnice u svibnju 2023., povezujući Bruxelles, Amsterdam i Berlin. Potpora Europske komisije pomoći će dugoočekivanom operateru da prevlada postojeće prepreke, poput dodjele kapaciteta i financiranja voznog parka.
POBOLJŠANA ŽELJEZNIČKA RUTA IZMEĐU AMSTERDAMA I LONDONA
U suradnji s Komisijom i Eurostarom, nizozemski željeznički operater Nederlandse Spoorwegen (NS) priprema se za poboljšanje svoje postojeće usluge od Amsterdama do Londona. Godine 2021. NS je skratio vrijeme putovanja od Amsterdama do Berlina i povećao broj brzih usluga Eurostara između Londona i Amsterdama s tri na pet dnevno. Također nije jasno koje će promjene biti napravljene ovaj put, moglo bi se očekivati da će usluga biti brža i češća na temelju ovih prošlih poboljšanja.
PROŠIRENA ŽELJEZNIČKA USLUGA OD MÜNCHENA DO BUDIMPEŠTE
Austrijski WESTbahn namjerava proširiti svoju postojeću uslugu od Münchena do Beča i Budimpešte uz potporu EU-a.
NOVA LINIJA VLAKA OD MÜNCHENA DO ZÜRICHA
Njemački FlixTrain također je dobio potporu za novu željezničku uslugu koja bi trebala povezati München u Njemačkoj sa Zürichom u Švicarskoj. ALLRAIL, Savez novih sudionika u putničkom željezničkom prometu u Europi, pozdravio je ovu vijest rekavši: „Nadamo se da će ovaj prvi korak doprinijeti otvaranju tržišta putničkog željezničkog prometa u Švicarskoj, u korist putnika koji dolaze iz Švicarske ili idu u Švicarsku.”
NOVI NOĆNI VLAK IZ PARIZA ZA VENECIJU
Francuski startup Midnight Trains trebao bi povezati Francusku i Italiju novom uslugom noćnog vlaka od Pariza do Venecije preko Milana od 2025. godine, uz potporu Komisije. To će putnicima sa zapada Europe omogućiti brži i jednostavniji odlazak vlakom u Italiju.
RAZNE ŽELJEZNIČKE USLUGE KOJE POVEZUJU NJEMAČKU, DANSKU I ŠVEDSKU
Švedski državni željeznički operater SJ dobio je potporu EU-a za razne projekte, uključujući novu uslugu noćnog vlaka između Stockholma, Kopenhagena i Berlina.
Dnevni vlak od Hamburga u sjevernoj Njemačkoj do Göteborga u Švedskoj također se radi sa SJ, danskim željezničkim operaterom DSB i njemačkim Deutsche Bahnom (DB). Ova bi se usluga mogla nastaviti i do glavnog grada Norveške – Osla. Predviđeno je da se lansira 2027. godine i skratila bi vrijeme putovanja između triju zemalja. Najduži podvodni željeznički i cestovni tunel na svijetu povezat će Njemačku i Dansku do 2029.
Švedska željeznička kompanija Snälltaget također je dobila potporu za poboljšanu uslugu noćnog vlaka od Stockholma do Berlina preko Kopenhagena, dok će češki prijevoznik České Dráhy, zajedno s DSB-om i DB-om, dobiti pomoć za novu uslugu od Praga do Kopenhagena preko Berlina. Nova usluga njemačkog operatera FlixTrain od Leipziga do Stockholma preko Berlina i Kopenhagena također je navedena za podršku Komisije.
ŽELJEZNIČKE USLUGE KOJE POVEZUJU MAĐARSKU, AUSTRIJU I ZAPADNU RUMUNJSKU
U partnerstvu s mađarskim Ministarstvom prometa, prvi pilot projekt u okviru prekograničnog željezničkog plana EU povezat će Mađarsku, Austriju i zapadnu Rumunjsku vlakom.