VEZA S GORNJIM GRADOM

Najkraća uspinjača na svijetu, simbol Zagreba, neće voziti više od godinu dana! Zbog velike obnove, na Gornji grad moći će se samo busom ili pješke

Znate li da je zagrebačka uspinjača najstarije prijevozno sredstvo organiziranoga javnog prijevoza putnika u Zagrebu? Ova “stara dama” jedan je od simbola glavnog grada koji obožavaju stanovnici i kojom se ne propuštaju provozati brojni turisti koji posjećuju grad. No, od ponedjeljka 20. siječnja sve do ožujka 2026., dakle nešto više od godinu dana, vožnja žičarom neće biti moguća jer ide u veliki remont!

OBNOVIT ĆE SE GORNJA I DONJA POSTAJA, KABINE, TRAČNICE…

Kako su najavili iz Zagrebačkog električnog tramvaja, u sklopu projekta „Revitalizacija zagrebačke uspinjače“, kojim se provodi njena sveobuhvatna obnova, od ponedjeljka, 20. siječnja započinju radovi na Uspinjači, a njihov završetak se očekuje u ožujku 2026. godine. “U navedenom razdoblju obavljat će se građevinski radovi na obnovi gornje i donje postaje, sanacija trase i vijadukta, modernizacija pogonskog sustava, ugradnja novih kabina te radovi na podizanju razine pristupačnosti Uspinjači,” objasnili su.

Otok Prvić na Kvarneru je najveći nenastanjeni otok u Hrvatskoj
Neukroćena prirodaZnate li koji je najveći nenastanjeni otok u Hrvatskoj? Za njega možda nikad niste čuli, ali ima poznatijeg imenjaka kod Šibenika
Nastavi čitati

OVO JE PRVA OBNOVA NAKON DUGIH 50 GODINA

Zagrebačka uspinjača, odnosno njih dvije, od kojih svaka vozi u drugom smjeru, već 134 godine povezuje Donji s Gornjim gradom, a ovom obnovom bit će sačuvana za buduće generacije. “Na ovaj će način naša „Stara dama“, nakon 50 godina od posljednje obnove, napokon dobiti zasluženo novo ruho te smo uvjereni kako će još dugo godina služiti na ponos svih Zagrepčanki i Zagrepčana,“ navode u priopćenju ZET-a.

USPINJAČA JE 134 GODINE ZADRŽALA SVOJ PRVOBITNI IZGLED I KONSTRUKCIJU

Za putovanje do Gornjeg grada, sugrađanima i posjetiteljima preporučuju korištenje autobusnih linija 105 (Kaptol – Britanski trg) i 150 (Tuškanac garaža – Gornji grad –  Trg bana Josipa Jelačića). Dakako, do starog dijela Zagreba može se doći i pješice.

Čuvar vremenaPogled u svijet čuvara zagrebačkih satova: "Ako se neki pokvari, moramo odmah reagirati, bez obzira na kišu, vjetar, snijeg... A neki su teški i po 400 kilograma!"
Nastavi čitati

Zagrebačka uspinjača po mnogo čemu je zanimljiva i ne čudi što su turisti u Zagrebu često njome fascinirani. Službeno je puštena u pogon 8. listopada 1890., a s radom je počela 23. travnja 1893. godine. Isprva je bila na parni pogon koji je 1934. zamijenjen električnim. U usporedbi s ostalim žičanim željeznicama koje su namijenjene javnom prometu, s prugom dugom 66 metara, najkraća je na svijetu. Budući da je do danas u cijelosti zadržala prvobitni vanjski izgled i građevnu konstrukciju, a i većinu tehničkih svojstava koja su joj dali graditelji, zagrebačka je uspinjača zakonski zaštićena kao spomenik kulture.

Aktualno

Pročitajte još