Ekologija

“Putujte bez prtljage i unajmite rabljenu odjeću na odredištu!” Neobičan projekt aviokompanije zbunio i podijelio putnike

U vrijeme ljeta najveći broj ljudi putuje svijetom, neki na bliža odredišta i najbližu im morsku obalu, drugi u udaljenije zemlje ili čak egzotične, daleke krajeve. Kamo god se uputili, sa sobom, dakako, nose prtljagu. I dok se jedni pakiraju racionalno, drugi gotovo da prebacuju sadržaj cijelog ormara u torbe i kofere. Pitanje prtljage posljednjih je desetak godina posebno intenzivirano otkako većina putnika leti niskotarifnim kompanijama. One u osnovnoj cijeni dozvoljavaju samo manje torbe, a sve više od toga se dodatno naplaćuje. A to je prisililo mnoge da nauče sve potrebno ipak nekako utrpati u ruksak ili manju torbu koju nose sa sobom u kabinu.

ČAROLIJA POD ZEMLJOMOvaj grad ima neke od naljepših stanica metroa na svijetu: godinama ih je bilo ilegalno fotografirati jer su služile kao nuklearno sklonište
Nastavi čitati

PUTNICI SE POTIČU DA PONESU SAMO NEKOLIKO NAJOSNOVNIJIH STVARI, A OSTALO IH ČEKA NA ODREDIŠTU

Posljednjih godina putovanje s manje prtljage postalo je i pitanje ekologije, jer manjom količinom stvari na letu avionom smanjujemo i svoj ugljični otisak. Upravo je to pozadina neobične odluke, odnosno pilot projekta koji se upravo provodi u Japanu. Zrakoplovna kompanija Japan Airlines pokrenula je akciju “Any Wear, Anywhere?”, što je na engleskom igra riječi koje znače “bilo kamo” i “bilo što odjenuti.” Putnici koji putuju s ovom kompanijom potiču se da ponesu samo manju torbu, a sve ostalo unajme po dolasku na destinaciju!

TIJEKOM TRAJANJA PILOT PROJEKTA MJERIT ĆE SE KOLIKO JE SMANJEN UTJECAJ NA OKOLIŠ

Zrakoplovna tvrtka računa na to da se s manjom težinom prtljage u avionu smanjuje i potrošnja, a samim time i utjecaj na okoliš. Opcija je ponuđena svim putnicima koji dolaze iz inozemstva u Tokio, Osaku ili Fukoku. Tijekom trajanja pilot projekta mjerit će koliko se smanjila potrošnja i zagađenje, ali i sam interes i zadovoljstvo putnika koji od njih unajme odjeću, te će prema tome donijeti odluku o budućnosti projekta. U ovoj akciji mogu sudjelovati svi putnici ove kompanije dokraja kolovoza.

SPOJ UMJETNOSTI I PRIRODEU blizini Hrvatske nalazi se jedan od najljepših vrtova svijeta, ima slikovito jezerce i dvorac koji je obožavala buntovna carica
Nastavi čitati

UOČI PUTOVANJA, PUTNIK NA WEB STRANICI IZABIRE ODJEĆU KOJU ŽELI DA GA DOČEKA U HOTELU

Evo kako sve funkcionira. Putnik mora najprije otići na stranicu akcije Anywearanywhere.store i tamo odabrati odjeću koja najbolje odgovara sezoni njegova posjeta i prirodi aktivnosti koje ima u planu. U ponudi je i ozbiljnija poslovna odjeća, kao i ležerniji komadi za turističke posjete. Upisuje broj svog leta, mjesto na koje želi da mu se odjeća dostavi (a to može biti bilo koji hotel u ova tri grada), i plaća uslugu. Rezervaciju mora napraviti najmanje mjesec dana prije puta, a odjeću vratiti u roku od dva tjedna. Odjeća nije nova, ali se sva kemijski čisti i pere prije posuđivanja sljedećem putniku.

“ISTO KAO I SMJEŠTAJ I HRANA, I ODJEĆA MOŽE BITI DIO LOKALNOG ISKUSTVA”

“Diljem svijeta postoji sve veći pokret za promicanje održivog turizma. Putnici sve više žele donositi održivije odluke u vezi s odredištima putovanja, smještajem, prijevozom, ali još uvijek nemaju dovoljno opcija. Na primjer, većina putnika sada uživa u jelu u lokalnim restoranima i odsjedanju u hotelima na odredištu, ali svoju odjeću nose od kuće.

Koncept usluge je pružiti iskustvo putovanja s minimalnom količinom prtljage ponudom najma odjeće na odredištu, čime se stvara ekološka vrijednost. Širenjem upotrebe usluge, cilj nam je stvoriti okruženje u kojem putnici mogu koristiti lokalne opcije za sve aspekte svoje odjeće, hrane i smještaja, pretvarajući putovanja i poslovna putovanja u održivija iskustva”, navela je aviokompanija u priopćenju kojim je predstavila uslugu.

EKOLOŠKI AKTIVISTI: “POZORNOST I ODGOVORNOST SE PREBACUJU NA POJEDINCA, A TO NE RJEŠAVA GLOBALNI PROBLEM”

Iako ideju pozdravljaju kao zanimljivu, ekološki aktivisti diljem svijeta imaju i zamjerke. Ističu da je inovacija sjajna i da je osobna odgovornost važna, ali da bi trebalo paziti da ne odvrati od stvarnih promjena sustava koje su potrebne. “Slično kao i dobrovoljne kompenzacije ugljika, ova akcija prebacuje teret odgovornosti sa zračnih prijevoznika na pojedince. Primjerice, nužni su stroga regulacija i  pravedniji porezi na gorivo,” komentirali su iz britanske aktivističke tvrtke Responsible Travel.

Aktualno

Pročitajte još