Zašto je načelnik švicarskog sela Bergün turistima zabranio fotografiranje?

Načelnik švicarskog sela Bergün turistima zabranio fotografiranje

Nedaleko od legendarnog i svjetski poznatog skijališta St. Moritz smjestio se Bergün, maleno švicarsko selo koje se proslavilo prije nekoliko godina kada je lokalno vijeće donijelo zakon kojim se zabranjuje fotografiranje njegovih ljepota. Kako ne bi uznemiravali one koji nisu u mogućnosti posjetiti ovaj kraj, načelnik je odlučio zabraniti fotografiranje jer je znanstveno dokazano da prelijepe fotografije s odmora na društvenim mrežama mnoge ljude čine nesretnima i nezadovoljnima.

NAČELNIK BERGÜNA TURISTIMA ZABRANIO FOTOGRAFIRANJE JER JE NJIHOVO SELO PRELIJEPO

Svi mi imamo svoje razloge zašto volimo ili ne volimo Švicarsku, zemlju koja u svijetu ima najnižu stopu kriminala i koja proizvodi najviše čokolade. Svi smo čuli i za čokoladno mlijeko, ručni sat, instant kavu i švicarski nož za koje je zaslužan ovaj inovativan narod, no ono po čemu je Švicarska ipak najpoznatija jest – poetična priroda. Sa svojim živopisnim prirodnim ljepotama, alpskim livadama i usamljenim planinskim vrhovima, selo Bergün zasigurno je jedno od najljepših mjesta u Švicarskoj. Smjestilo se na 1.373 metra nadmorske visine, njegovu ljepotu prepoznao je i UNESCO svrstavši ga na listu svjetske baštine, a nevjerojatni pogledi na snijegom prekrivene planine i okolna mjesta oduševljavaju baš svakog posjetitelja.

Koliko puta ste pogledali neku fotografiju prelijepe prirode ili egzotičnih krajeva svijeta i zbog nemogućnosti da ih posjetite osjetili tugu? Kako bi to spriječili, načelnik i lokalna turistička organizacija donijeli su odluku kojom se zabranjuje fotografiranje Bergüna i objavljivanje fotografija na društvenim mrežama, a ako prekršite pravilo – morat ćete platiti simboličnu kaznu od 5 švicarskih franaka. Dan nakon objave zabrane koja je izazvala reakcije javnosti, načelnik je poslao priopćenje i svemirskoj agenciji NASA-i te ih je zamolio da uklone sve satelitske fotografije Bergüna ‘jer su ljudi nesretni što nisu tamo’.

DOBRO OSMIŠLJEN MARKETINŠKI TRIK KOJI JE PODIJELIO JAVNOST

Iako je riječ o pravom zakonu kojeg je donijelo gradsko vijeće, vjerojatno do sada nitko nije kažnjen, a lokalna turistička zajednica je objasnila da ovakav zakon djelomično ima i marketinški zadatak. Naravno, ideja je bila da svi pričaju o Bergünu. Korisnici društvenih mreža i svjetski mediji bili su podijeljenog mišljenja: i dok su jedni odobravali ovaj potez komentirajući da je riječ o sjajno osmišljenoj PR kampanji, drugi su zabranu i donošenje ovakvog zakona usporedili Kim Jong-unom i životom u Sjevernoj Koreji.

Nije ovo prvi put da švicarske turističke organizacije svojim potezima odlično rade marketing na svjetskoj razini. Naime, prije nekoliko godina, u malenom mjestu Gimmelwald koje broji samo 130 stanovnika, otvoren je prvi svjetski dućan poštenja koji se u potpunosti oslanja na povjerenje kupaca. Možda većina svijeta ne bi nikad čula za ovaj mirni planinski raj da upravo u Gimmelwaldu nije otvoren dućan u kojem vlasnici vjeruju kupcima da će platiti ono što uzmu! Većina kupaca čak ostavlja više novca od tražene cijene, neki jer im je cijeli koncept simpatičan i žele ga nagraditi, drugi jer nemaju točan iznos novca pa zaokruže na viši. Sve u svemu, stvar funkcionira i Waterhouse je dokazao da su ljudi, u osnovi, pošteni.

Pročitajte još