BISER MAROKA
Mjesta
Stanica vlaka izgrađena “usred ničega” nema ulaz, izlaz, ni aparat za kupnju karata, a napravljena je isključivo za uživanje u pogledu na prirodu
Putovanja vlakom sve su veći hit diljem Europe i svijeta. Nove linije, nerijetko noćne, koje spajaju putovanje do odredišta i smještaj, pokreću se svake godine. Mnogi ovaj način prijevoza odabiru i zbog održivosti i brige za okoliš. Kad se radi o vlaku, sam prijevoz od točke A do točke B često je čak i najljepši dio iskustva, pogotovo na prekrasnim panoramskim linijama. U Japanu pak postoji željeznička stanica čiji je jedini smisao da potakne putnike na uživanje u prirodi. Željeznička postaja Seiryu Miharashi nema ni ulaz ni izlaz, nema aparat za prodaju karata, a izgrađena je, naizgled, “usred ničega”.
NJEZINO IME ZNAČI “PLATFORMA ZA PROMATRANJE ČISTOG TOKA”
Kad se spominje da je postaja izgrađena “usred ničega”, misli se na to da nije u blizini gradova, cesta i kuća. Ali to “ništa” zapravo je predivna priroda, pogled na zelenilo i rijeku i jedan od najljepših vidikovaca u ovom dijelu zemlje.
Željeznička postaja Seiryu Miharashi nalazi se u prefekturi Yamaguchi na jugu Japana, između gradova Naguwa i Nekasa. Njezino ime doslovno znači “Platforma za promatranje čistog toka”, a dobila ga je zbog položaja s pogledom na rijeku Nishiki. Otvorena je u ožujku 2019. i dizajnirana je s namjerom da potakne putnike da odvoje vrijeme za sebe i u miru uživaju u prirodi.
DO VIDIKOVCA NIJE MOGUĆE DOĆI AUTOMOBILOM, AUTOBUSOM NI PJEŠKE – SAMO VLAKOM
Na stanici nema nikakve dodatne i “zabavne” infrastrukture poput kafića i trgovina. Samo mala platforma s nadstrešnicom i vidikovac. Svoje putovanje korisnici ove linije mogu nastaviti s vlakom kojim su došli jer stajanje traje oko 10 minuta, ili čekaju da stigne sljedeći vlak. S platforme naprosto nemaju kamo izaći. Do stanice vozi nekoliko specijalnih željezničkih linija, a do stanice Seiryu Miharashi nije moguće doći ni automobilom, ni pješke, već isključivo tim vlakom.
Otkako je otvorena velik broj ljudi nije propustio provozati se i uživati u netaknutoj prirodi planinske regije. Umjesto da uvijek nekamo jure i žure, ova ih stanica potiče da uspore i uživaju u trenutku. Specijalne vlakove može se rezervirati putem službene stranice kompanije. Uređenje ove stanice, koja služi samo za uživanje u prirodi, stajalo je oko 670 tisuća eura.
NAJPROMETNIJI KOLODVOR I NAJMANJE PROMETNA STANICA NA SVIJETU
Japan je i inače poznat po izvanredno učinkovitoj željeznici i odličnom povezanošću zemlje vlakom. Svijet je, primjerice, 2016. obišla inspirativna priča o stanici na Hokkaidu koju je koristila samo jedna tinejdžerica koja je putovala u školu. Linija nije ukinuta, već je vlak svakog dana dolazio po nju u 7 ujutro i vraćao je kući oko 17 sati. Željeznička kompanija se pak jednom prilikom morala javno ispričati što je njezin vlak krenuo ranije od najavljenog rasporeda – za čak 15 sekundi.
U Japanu se nalazi 45 od 51 najprometnije željezničke postaje na svijetu, a apsolutni je rekorder Shinjuku u Tokiju kojim prođe nevjerojatnih 3,5 milijuna putnika dnevno. Japan je i dom najmanje korištene željezničke postaje. Stanica Tsushimanomiya otvara se samo dva dana u godini, 4. i 5. kolovoza, prilikom održavanja ljetnog festivala.