Marko radi prekrasne plakate koji slave ljepotu života i malih trenutaka: “U svijetu u kojem je sve ubrzano ljudi zaboravljaju uživati u sitnicama”

Foto: Artplakata
piše Martina Hrupić

U današnje vrijeme u kojem je sve ubrzano i površno, ljudi zaboravljaju uživati u ‘sitnicama’. Kroz svoje radove pokušavam skrenuti pažnju na takve stvari i ponovo ih revitalizirati. Govori nam to Marko Babić, čovjek koji stoji iza brenda po imenu Artplakata, zanimljivog i maštovitog umjetničkog mikrokozmosa u koji smo, kroz riječi samog njegova tvorca, sada imali i mi imali priliku nakratko otputovati.

Uzbudljivi klanac u blizini Bleda komadić je divlje prirode i nerazvikani biser Slovenije koji krije moćne klisure, visoke slapove i špilju s tri prozora

UMJETNOST KAO CJELOŽIVOTNO NADAHNUĆE

Po zanimanju grafički dizajner, Babić je rođen u Njemačkoj, odrastao u Požegi, a od 20-godine živi i radi u Zagrebu. Govori kako ga umjetnost – od glazbe preko filmova i fotografije – nadahnjuje cijeli život, a sam za sebe kaže kako je ‘veliki pozitivac koji voli život i ljude’. I životinje. One, kaže, zauzimaju posebno mjesto u njegovu srcu, a mačke naprosto obožava.

NLO I DINOSAURI ‘KOJIMA TU NIJE MJESTO’ I RETRO PRIZVUK

Pozitivnošću koju spominje odišu i njegovi kreativni uradci, a kako bi skrenuo pozornost na spomenute ‘sitnice’ koje život znače, gradove i pojedine motive prikazuje na neobičan način. “Moja bazna tehnika su kolaži u kojima se nerijetko pojavljuju NLO-i, dinosauri i slične stvari ‘kojima tu nije mjesto’.

To se pokazalo kao dobar način da moji radove privuku pažnju. Taj pristup i meni kao umjetniku jako odgovara i stvara zadovoljstvo pri kreiranju djela. Također, u radove ulažem puno ljubavi i pozitivne energije i najsretniji sam kad ljudi to osjete i prepoznaju”, objašnjava Marko. Njegovi radovi imaju isto tako i vintage prizvuk. Upravo stoga Artplakata ima, kaže, jako šarenu publiku kod koje ne postoji dobna granica. “Mladima se plakati sviđaju jer je retro uvijek ‘in’, dok kod starije publike bude nostalgiju”, kaže.

ZAGREBAČKA USPINJAČA KAO FASCINACIJA IZ DJETINJSTVA BILA JE MOTIV PRVOG PLAKATA

Babić podsjeća u svojim izjavama ‘da živimo u predivnoj zemlji bogatoj mnogim remek-djelima arhitekture te povijesnom baštinom’ i pojašnjava kako je ‘u masi generičkih, dosadnih i kinesko-plastičnih suvenira došao na ideju da napravi nešto lijepo i posebno što će gradove predstavljati na jedan sasvim novi i svjež način’.

“Prvi plakat nastao je početkom 2018. godine. Radi se o motivu zagrebačke uspinjače koji je i dan danas jedan od najzamjećenijih i najprodavanijih plakata. Kao dijete sam dolazio u Zagreb kod tete. Često smo se vozili uspinjačom, uvijek me fascinirala pa je to možda podsvjesno utjecalo na to da baš ona bude postane motiv kojeg ću napraviti”, prisjeća se.

ISPRVA SE BAVIO SAMO ZAGREBOM, A ONDA PROŠIRIO LEPEZU MOTIVA

Isprva je kolažirao samo Zagreb. A onda proširio horizonte. “Ljudima se to jako svidjelo pa sam, na krilima jako pozitivnih reakcija, krenuo raditi i druge hrvatske gradove. Kroz sve to, dogodila se neka magija i tako je nastala Artplakata”, kazao je Babić te dodao kako inspiraciju pronalazi u lijepim građevinama, ljudima, događajima koje su se odigrali na nekim lokacijama, bojama, spoju nadrealnog i realnog, starim filmovima, retro fotografijama. Puno i putuje, pa su i putovanja jedan od izvora iste.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli artplakata (@artplakata)

Nekih omiljenih motiva nema, kaže, možda bi izdvojio mostove i svjetionike, a isto ne postoji ni ključ po kojem odabire gradove kojima će se baviti. “Jednostavno ugledam nešto zanimljivo, rodi se ideja i tu počinje proces. Nemam ni najdraži grad koji bi izdvojio… Morski gradovi imaju fora energiju, no puno zanimljivih stvari ima i u kontinentalnim dijelovima zemlje, pogotovo u istočnoj Hrvatskoj koja je uvijek nekako nezapažena”, govori.

PLANIRA RADITI PLAKATE INSPIRIRANE GRADOVIMA U INOZEMSTVU

Neki Babićevi plakati doslovno nastanu u samo nekoliko sati. Na nekima je radio mjesecima, a sve ovisi o inspiraciji. Trenutno se u njegovu webshopu na internet stranici Artplakate može pronaći najmanje 80 radova, dok budućnost vidi u inozemstvu i velikom broju izložbi. “Definitivno se želim prebaciti i izvan granica Hrvatske te početi kolažirati i gradove u drugim zemljama. Moram reći da se po tom pitanju već nešto i događa. Za početak će to vjerojatno biti susjedne zemlje iz regije.

Jedan od planova koji se upravo nedavno ostvario, bio je i, uz klasičan print na papiru, prenijeti moje radove i na platna. Platno mi se kao medij jako sviđa jer ima teksturu koja radovima daje još jedan dodatni ‘touch’. Također, ljudi su jako lijepo prihvatili print na platnu jer, uz to što lijepo izgleda, za njega nije potreban okvir. Platno je rastegnuto na drvene letvice i potreban je samo čekić i čavlić kako bi zasjalo na zidu”, kaže Marko Babić.

PODIJELI ČLANAK