Najduža vožnja vlakom bez presjedanja na svijetu vratila se ove godine: duga je više od 10.000 kilometara i prilično kontroverzna

Nakon što je nekoliko godina bila neaktivna, najduža vožnja vlakom bez presjedanja, odnosno cjelovita linija, ove je godine opet uspostavljena

Foto: Shutterstock

Putovanje vlakom često ima neki romantični štih, asocira na udobnost, lijepe krajolike i opušteno uživanje u pogledu kroz prozor. Na čudi što se u Europi mreža linija stalno povećava, uvode se noćni, tematski i retro vlakovi koji vraćaju popularnost ovom održivom načinu putovanja. No znate li koja je najduža vožnja vlakom bez presjedanja na svijetu? Na nju se, nažalost, malo što od opisa na početku teksta može primijeniti…

ŠTO ZAPRAVO ZNAČI NAJDUŽA VOŽNJA VLAKOM NA SVIJETU?

Neki izvori kao najdužu željezničku rutu na svijetu navode liniju između Portugala i Singapura. Ta ruta, duga više od 18.000 kilometara, traje 21 dan, vodi neustrašive putnike kroz 13 zemalja, kroz različite kulture i preko raznolikih terena.

No da bi nju putnik prešao, mora više od 10 puta presjedati i mijenjati vlakove, čak i kolodvore, a na dijelovima rute čak voze autobusi. Zato je prema službenim podacima Guinnessove knjige rekorda najduža vožnja vlakom ona na kojoj nema presjedanja, a nju opisujemo u nastavku…

NAJDUŽA VOŽNJA VLAKOM BEZ PRESJEDANJA VODI U ZATVORENU AZIJSKU ZEMLJU

Najduža izravna željeznička linija na svijetu od lipnja ove godine ponovno povezuje Moskvu u Rusiji i Pjongjang u Sjevernoj Koreji. Putovanje traje osam dana, prolazi kroz tisuće kilometara ruskog Sibira i završava u jednoj od najzatvorenijih država svijeta, piše The Mirror.

Prema Guinnessovoj knjizi rekorda, riječ je o najduljem izravnom putovanju vlakom na Zemlji koje je dugo više od 10.000 kilometara. Velik dio rute odvija se na tračnicama slavne Transsibirske željeznice, koja spaja Moskvu i Vladivostok.

RUTU JE PROŠAO JAKO MALI BROJ PUTNIKA IZ ZAPADNIH ZEMALJA

Ovu rutu prošao je, razumljivo, mali broj stanovnika zapadnih zemalja. Putnici koji njome putuju, dio puta provode u posebnom sjevernokorejskom vagonu. Taj se vagon u Moskvi priključuje redovnom Transsibirskom vlaku, a u Vladivostoku se prebacuje na drugu kompoziciju koja ide prema Pjongjangu.

Jedna skupina putnika koja je prošla rutu 2018. dokumentirala je svoje iskustvo. Naveli su da je vidljiva razlika u kvaliteti i održavanju ruskih i sjevernokorejskih vagona. U kupeu je, pisali su, bilo hladno, iako je vani bilo oko 10 stupnjeva, grijanje nije bilo upaljeno. Radio je pak bojler za vodu pa su putnici danima bili na čaju, kavi i instant rezancima.

LINIJA JE OVE GODINE OBNOVLJENA PRVI PUT NAKON PANDEMIJE

Do pandemije, vlakovi za Pjongjang vozili su vrlo rijetko, a 2020. promet je potpuno stao. Ipak, posljednjih godina odnosi Rusije i Sjeverne Koreje ponovno jačaju, pa je linija obnovljena, o čemu je pisalo nekoliko svjetskih medija poput Reutersa.

Unatoč fascinantnoj dužini i povijesnom značaju Transsibirske pruge, završna destinacija ovo putovanje čini zloglasnim i kontroverznim. Ulazak u Sjevernu Koreju izrazito je ograničen i kontroliran, pa većina ljudi, kad bi i imali želju, ne bi uspjeli dobiti dozvolu za ukrcaj.

Pročitajte još