
U iščekivanju bijelog dima
Hrvati vole putovati, putuje čak 80-ak posto Hrvata, a i dalje nam je najdraža obala. No stvari se mijenjaju, navike i trendovi nisu isti kao nekada, sve se više spominju cijene i vrijednost za novac, puno se priča o privatnom smještaju, održivosti, kvaliteti. Sve te teme na inovativan i sto posto iskren način obradila je konferencija Beep Up Putni Kofer održana u petak u Šibeniku, u Kući umjetnosti Arsen. Više od 120 sudionika i nekoliko desetaka govornika koji su na različite načine uključeni u kreiranje turističke slike Hrvatske dali su svoje viđenje gorućih turističkih tema uoči nove sezone.
Hrvatska je zemlja sunca i mora i od toga ne treba bježati. Ali ona je puno više od toga i ne bi se trebala „zadržavati“ samo u tim okvirima, zaključak je zanimljivog panela koji je uslijedio nakon predstavljanja rezultata istraživanja. Temelj turizma treba biti kvaliteta, raznolikost, autentičnost i ponuda koja kvalitetom opravdava cijenu, zaključak je većine govornika.
Istraživanje je pokazalo kako će u Hrvatskoj ove godine, slično kao i lani, putovati čak 79 posto stanovnika, od kojih će većina – njih 64 posto – i ove godine pohoditi obalu. No, za razliku od lani kada je to učinilo njih jedan posto, ove će godine tri posto hrvatskih putnika svoj glavni godišnji odmor provesti u planinama. Isto tako, primijećeno je i kako hrvatski putnici sve više izbjegavaju putovanja vikendom i preferiraju, ako mogu, putovanje u radne dane, a sve češće se odlučuju i za predsezonu ili postsezonu. Glavni su razlozi manje gužve, manje vrućine i prihvatljivije cijene.
A upravo je cijena bila jedna od gorućih tema na konferenciji, no gotovo se u svakoj rečenici povezivala s riječi ‘kvaliteta’. Te se teme dotakao i Igor Radić, savjetnik ministra turizma, koji je kao glavni cilj na kojem se trenutačno radi naveo razvijanje cjelogodišnjeg i regionalno uravnoteženijeg turizma, s naglaskom na stvaranje pretpostavki za održivu pod i pred sezonu. Hrvatska je, kaže, dosegla plafon broja dolazaka te dugoročno nije cilj povećavati taj broj.
„Nema prostora za drastično povećanje turista, ali i konkurencija se budi, i to nam je signal da kroz kvalitetu zadržimo broj dolazaka i noćenja“, istaknuo je te pritom dodao kako Hrvatska više nije jeftina država te da je njezin BDP po glavi stanovnika u zadnji par godina narastao za duplo.
„Uspoređivali smo se s Mediteranom i što stalno ističemo, Hrvatska više nije država jeftinog turizma, mi smo konkurentska destinacija mediteranskim državama“, kazao je, dok prostor za napredak, osim u kvaliteti, prepoznaje i u razvoju kontinenta koji bi ponudio komplementarni proizvod onom suncu i mora.
Cijene se dotaknuo i Tomislav Fain iz UHPA-a koji je istaknuo kako smo skuplji nešto što smo bili prije, i da to može biti produkt raznih faktora, ali da je tema novca ona o kojoj je teško razgovarati – nije svima sve isto skupo. Stoga je, naglasio je, osnova dobiti vrijednost za novac. „Samo neka imamo vrijednost za novac i gosti će to prepoznati“, kazao je. U suprotnom, i najjeftinija će stvar gostu biti preskupa.
Beep Up Putni Kofer konferencija je koja turizmu daje „ljudsko lice“. U petak su se u Kući umjetnosti Arsen tako na jedom mjestu okupili turistički djelatnici koji su podijelili svoja iskustva i otkrili kako izgledaju stvari „na terenu“. Sto posto iskreno, bez dlake na jeziku, govorili su mali poduzetnici, vlasnici turističkih agencija i ugostiteljskih lokala, strastveni putnici i kreatori sadržaja koje prate stotine tisuća ljudi, predstavnici javnog sektora, svi koji stvaraju konačnu sliku turističke Hrvatske.
U iščekivanju bijelog dima
Gubitak za čovječanstvo
SVI U TUROPOLJE!
Kvizovi
NE MOGU NA KRAJ S TURISTIMA
Slavna pomorska ruta
Gubitak za čovječanstvo
NE MOGU NA KRAJ S TURISTIMA
BESPLATAN ULAZ DO 13 SATI
ZAJEDNIČKO SLAVLJE
POVIJESNI TRENUTAK
Prrrrrrr....
NEMOĆNI PRED GUŽVAMA
DOJMILJIVA PROMOCIJA
OČEKUJU SE GUŽVE