Ove će godine putovati 80 posto Hrvata, a gotovo polovica ne plaća smještaj: istraživanje otkrilo što se još mijenja

Foto: Getty Images

Hrvati vole putovati, putuje čak 80-ak posto Hrvata, a i dalje nam je najdraža obala. No stvari se mijenjaju, navike i trendovi nisu isti kao nekada, sve se više spominju cijene i vrijednost za novac, puno se priča o privatnom smještaju, održivosti, kvaliteti. Sve te teme na inovativan i sto posto iskren način obradila je konferencija Beep Up Putni Kofer održana u petak u Šibeniku, u Kući umjetnosti Arsen. Više od 120 sudionika i nekoliko desetaka govornika koji su na različite načine uključeni u kreiranje turističke slike Hrvatske dali su svoje viđenje gorućih turističkih tema uoči nove sezone.

ZEMLJA SMO SUNCA I MORA I OD TOGA NE TREBA BJEŽATI

Hrvatska je zemlja sunca i mora i od toga ne treba bježati. Ali ona je puno više od toga i ne bi se trebala „zadržavati“ samo u tim okvirima, zaključak je zanimljivog panela koji je uslijedio nakon predstavljanja rezultata istraživanja. Temelj turizma treba biti kvaliteta, raznolikost, autentičnost i ponuda koja kvalitetom opravdava cijenu, zaključak je većine govornika.

RASTE INTERES ZA ODMOR U PLANINAMA, ALI OBALA JE UVIJEK BROJ JEDAN

Istraživanje je pokazalo kako će u Hrvatskoj ove godine, slično kao i lani, putovati čak 79 posto stanovnika, od kojih će većina – njih 64 posto – i ove godine pohoditi obalu. No, za razliku od lani kada je to učinilo njih jedan posto, ove će godine tri posto hrvatskih putnika svoj glavni godišnji odmor provesti u planinama. Isto tako, primijećeno je i kako hrvatski putnici sve više izbjegavaju putovanja vikendom i preferiraju, ako mogu, putovanje u radne dane, a sve češće se odlučuju i za predsezonu ili postsezonu. Glavni su razlozi manje gužve, manje vrućine i prihvatljivije cijene.

JEDNA OD GORUĆIH TEMA KONFERENCIJE BILE SU CIJENE

A upravo je cijena bila jedna od gorućih tema na konferenciji, no gotovo se u svakoj rečenici povezivala s riječi ‘kvaliteta’. Te se teme dotakao i Igor Radić, savjetnik ministra turizma, koji je kao glavni cilj na kojem se trenutačno radi naveo razvijanje cjelogodišnjeg i regionalno uravnoteženijeg turizma, s naglaskom na stvaranje pretpostavki za održivu pod i pred sezonu. Hrvatska je, kaže, dosegla plafon broja dolazaka te dugoročno nije cilj povećavati taj broj.

PROSTORA ZA DRASTIČNO POVEĆANJE BROJA DOLAZAKA VIŠE NEMA, SADA JE CILJ RAZVOJ KONTINENTA

„Nema prostora za drastično povećanje turista, ali i konkurencija se budi, i to nam je signal da kroz kvalitetu zadržimo broj dolazaka i noćenja“, istaknuo je te pritom dodao kako Hrvatska više nije jeftina država te da je njezin BDP po glavi stanovnika u zadnji par godina narastao za duplo.

„Uspoređivali smo se s Mediteranom i što stalno ističemo, Hrvatska više nije država jeftinog turizma, mi smo konkurentska destinacija mediteranskim državama“, kazao je, dok prostor za napredak, osim u kvaliteti, prepoznaje i u razvoju kontinenta koji bi ponudio komplementarni proizvod onom suncu i mora.

AKO NEMA KVALITETE, I NAJJEFTINIJA JE STVAR PRESKUPA

Cijene se dotaknuo i Tomislav Fain iz UHPA-a koji je istaknuo kako smo skuplji nešto što smo bili prije, i da to može biti produkt raznih faktora, ali da je tema novca ona o kojoj je teško razgovarati – nije svima sve isto skupo. Stoga je, naglasio je, osnova dobiti vrijednost za novac. „Samo neka imamo vrijednost za novac i gosti će to prepoznati“, kazao je. U suprotnom, i najjeftinija će stvar gostu biti preskupa.

Beep Up Putni Kofer konferencija je koja turizmu daje „ljudsko lice“. U petak su se u Kući umjetnosti Arsen tako na jedom mjestu okupili turistički djelatnici koji su podijelili svoja iskustva i otkrili kako izgledaju stvari „na terenu“. Sto posto iskreno, bez dlake na jeziku, govorili su mali poduzetnici, vlasnici turističkih agencija i ugostiteljskih lokala, strastveni putnici i kreatori sadržaja koje prate stotine tisuća ljudi, predstavnici javnog sektora, svi koji stvaraju konačnu sliku turističke Hrvatske.

Pročitajte još