Kako putuju pripadnici LGBTQ+ zajednice? Sigurnost je uvijek na prvom mjestu, a opreza nikad dovoljno

Foto: Booking.com

Lipanj se diljem svijeta obilježava kao Mjesec ponosa u kojem se održavaju brojna događanja vezana za LGBTQ+ zajednicu. S misijom da svima olakša istražiti svijet, bez obzira na to u koga su zaljubljeni ili kako se identificiraju, Booking.com je proveo najopsežnije istraživanje o LGBTQ+ putovanjima dosad u kojem ističe stalan napredak, ali i nedavne probleme zajednice po pitanju putovanja. Istraživanje je pokazalo da čak 70 posto LGBTQ+ osoba mora prilikom putovanja uzeti u obzir svoju sigurnost i dobrobit, a to kreće već od samog odabira odredišta.

KONTROVERZE I UZNEMIRUJUĆE VIJESTI O DISKRIMINACIJI UTJEČU NA ODLUKU O PUTOVANJU

Ovo opsežno ispitivanje provedeno je među 11.555 LGBTQ+ putnika u 27 zemalja i teritorija diljem svijeta te pokazuje da su glavne vijesti u medijima – od problema oko nedavnih velikih svjetskih sportskih i glazbenih događaja do sponzorstava slavnih osoba i korporativnih sponzorstava – mnogima skrenule pozornost na diskriminirajuće zakone i stavove, što se odrazilo i na donošenje odluka o odmoru.

Čak 60 posto ispitanika iz Hrvatske priznaje da je kontroverza u vijestima oko stavova, diskriminacije i nasilja prema ljudima koji se identificiraju kao LGBTQ+ osobe imala velik utjecaj na njihov izbor odredišta. Prema vlastitim navodima, najoprezniji su LGBTQ+ putnici iz Australije (84 posto), Hong Konga (82 posto) i SAD-a (79 posto).

NEKA ODREDIŠTA UOPĆE NE DOLAZE U OBZIR ZA PUTOVANJE

Gotovo dvije trećine (60%) putnika iz Hrvatske kaže da njima neka odredišta uopće ne dolaze u obzir, a taj se postotak penje na 74% za transrodne putnike koji se navodno suočavaju s nerazmjerno višom stopom diskriminacije i nasilja diljem svijeta. Čak i nakon rezerviranja putovanja, LGBTQ+ putnici ostaju na oprezu: 41% njih otkazalo je putovanje u prošloj godini nakon što su vidjeli da odabrano odredište ne podržava one koji se identificiraju kao LGBTQ+, a taj broj značajno raste do 63% kad je riječ o transrodnim osobama.

DISKRIMINACIJA OSTAJE GLAVNA BRIGA NA PUTOVANJU

Diskriminacija ostaje glavna briga tijekom cijelog iskustva putovanja: 38% ispitanika doživjela je diskriminaciju tijekom putovanja, a taj je broj još i veći za transfeminine (86%) i transmaskuline (83%) putnike. Iako putovanje može pružiti osjećaj slobode i samoizražavanja, značajan udio LGBTQ+ osoba i dalje se osjeća sputano. Gotovo trećina (28%) smatra da trebaju promijeniti svoje ponašanje kako bi izbjegli osuđivanje ili neugodne interakcije s drugima (u odnosu na 12% u 2022.), dok je 16% osjetilo da trebaju promijeniti svoj izgled kako bi izbjegli isto (što je povećanje u odnosu na 11% u 2022.). To najviše pogađa mlađe generacije: 35% LGBTQ+ putnika generacije Z osjeća da trebaju promijeniti svoje ponašanje i 23% osjeća potrebu da promijene svoj izgled.

POVEĆAVA SE INKLUZIVNOST U TURISTIČKOJ BRANŠI

Čak i kad putuju na odredišta u kojima, prema njihovom mišljenju, postoji odgovarajuće zakonodavstvo za zaštitu njihovih prava, dio LGBTQ+ putnika i dalje se osjeća nelagodno tijekom cijelog putovanja – posebno u odnosu na odredišta s nedovoljno odgovarajućim zakonodavstvom. Turistička branša očito igra ulogu u mijenjanju stavova i percepcija. Gotovo četiri petine LGBTQ+ putnika osjeća se ugodnije na putovanjima zbog povećane inkluzivnosti u turističkoj branši, a postotak je i viši za rodno fluidne ili rodno queer putnike. Štoviše, 74 posto LGBTQ+ putnika aktivno uživa u iskustvu rezerviranja putovanja – samo 5% manje nego što je zabilježeno u Booking.com-ovu istraživanju trendova u svijetu putovanja koje je uključivalo sve putnike.

BESPLATNA PODUKA U PODRUČJU ODRŽIVOSTI

Otkako je pokrenut 2021., Booking.com-ov program Travel Proud pruža besplatnu obuku u području uključivosti u ugostiteljskoj branši za osoblje smještajnih objekata kako bi im pomogao da bolje razumiju specifične izazove s kojima se suočavaju LGBTQ+ putnici, kao i što mogu učiniti da se svi gosti osjećaju više dobrodošlo, bez obzira na to odakle dolaze, u koga su zaljubljeni ili kako se identificiraju. Obuka je sada dostupna na engleskom, talijanskom, francuskom, španjolskom, brazilskom portugalskom, a uskoro i na njemačkom, s treninzima dostupnima na svim navedenim jezicima barem jednom tjedno. Trenutačno postoji više od 24.000 certificiranih objekata diljem svijeta na Booking.com-u, koji nude boravak u sklopu programa Travel Proud u 118 zemalja i teritorija te u više od 7030 gradova.

Pročitajte još