BAL NA GORNJEM GRADU
Korisnici gube strpljenje
Popularna aplikacija BlaBlaCar potpuno je izgubila smisao, razočarani korisnici najavljuju bojkot: “Pa to ispadne skuplje i vožnja traje satima”
Svi oni koji vole putovati, vikendom posjećivati obitelj ili istraživati Hrvatsku, zasigurno su čuli za BlaBlaCar, a mnogi su barem jednom i koristili ovu aplikaciju. Ova popularna putnička platforma, koja je u Hrvatsku stigla 2015. godine, omogućuje vozačima da podijele trošak vožnje, dok putnicima nudi bržu i povoljniju alternativu autobusima ili vlakovima. Plaćanje se odvija jednostavno – dogovoreni iznos predaje se vozaču u gotovini, što objema stranama donosi financijsku korist. No, posljednjih tjedana BlaBlaCar se našao na meti kritika zbog novih promjena. Naime, sve veći broj ponuđenih vožnji pripada autobusnim prijevoznicima, što je izazvalo negodovanje među korisnicima aplikacije koji su navikli na fleksibilnost i pristupačnost individualnog prijevoza.
TESTIRALI SMO APLIKACIJU I UTVRDILI DA SU PONUDE PRIJEVOZA UGLAVNOM OGRANIČENE NA DVIJE AUTOBUSNE KOMPANIJE
Testirali smo BlaBlaCar i u aplikaciju upisali relaciju Dubrovnik – Zagreb za petak, 8. studenog. Umjesto očekivanih privatnih vožnji, na popisu prijevoza redom su se pojavili: Arriva bus, Arriva bus, Nomago, Nomago, Nomago… Cijene se kreću između 32 i 38,60 eura, dok je procijenjeno trajanje putovanja osam i pol sati. Jedna od opcija, koja traje čak 11 sati i 53 minute, košta gotovo 39 eura.
Za subotu, 9. studenog, na relaciji Dubrovnik–Zagreb ponovno su dostupne isključivo opcije prijevoza autobusima kompanija Arriva i Nomago. Privatni vozači, koji su nekada dominirali platformom i omogućavali fleksibilnije putovanje, za taj dan u popisu prijevoza nisu prisutni. Nedostatak privatnih vožnji mnoge korisnike dovodi u poziciju da biraju između ograničenih i često skupljih opcija, čime se gubi izvornost ideje BlaBlaCara kao zajedničke vožnje koja štedi vrijeme i novac.
KAKO JE DO SADA FUNKCIONIRALA APLIKACIJA BLABLACAR
Registracija na BlaBlaCar platformu još uvijek je besplatna, potrebno je izraditi profil, staviti nekoliko osobnih podataka, broj mobitela, a po želji i sliku. Nakon registracije, dobivate pristup ponuđenim prijevozima koje možete pretraživati jednostavnim unosom relacije koja vas zanima, datuma i okvirnog vremena polaska koji vam odgovara.
Nakon toga će se izlistati trenutno ponuđene vožnje među kojima birate onu koja vam najbolje odgovara. Za svaku možete vidjeti ime vozača, ocjene putnika koji su se s njima već vozili, tip automobila kojim ćete putovati, kao i eventualne dodatne informacije, poput toga prihvaća li vozač ljubimce i koliko mu je velik prtljažni prostor.
Ako želite ponuditi prijevoz, početak postupka je isti. Nakon stvaranja profila, u koji unosite tip automobila koji vozite, ali informacije poput toga jeste li raspoloženi za čavrljanje tijekom vožnje ili preferirate tišinu, kreirate prijevoz koji nudite. Upišete vrijeme i mjesto polaska, cijenu vožnje i broj dostupnih mjesta i objavite oglas. On odmah postaje vidljiv potencijalnim putnicima.
HOĆE LI BLABLACAR S PROMJENOM PRISTUPA IZGUBITI SVOJE KORISNIKE? KRITIKE SVE VEĆE
Mnogi smatraju da BlaBlaCar gubi svoj identitet i udaljava se od zajednice koju je stvorio, u potrazi za većim profitom kroz partnerstva s autobusnim kompanijama. Kritičari upozoravaju da bi ovakva komercijalizacija mogla u konačnici odbiti korisnike te da platforma riskira da izgubi povjerenje i lojalnost putnika koji su se oslanjali na njezine usluge. Ostaje pitanje hoće li BlaBlaCar prepoznati nezadovoljstvo među korisnicima i vratiti se korijenima ili će se potpuno transformirati u još jednu platformu za prodaju autobusnih karata.