Kvizovi
Aktualnosti
Pariz za tri tjedna potpuno izbacuje električne romobile s ulica! Zabranu je podržalo 90 posto stanovnika jer su lani u nesrećama poginule tri osobe
Električni romobili prije nekoliko su godina preplavili ulice europskih, pa i hrvatskih gradova. Ekonomičan i ekološki prihvatljiv način kretanja gradom, brži od pješačenja, a manje naporan od vožnje bicikla, ubrzo je našao na tisuće poklonika. Pojavilo se pitanje koji se prometni propisi odnose na novu vrstu prijevoza, pa su se zbog njih donosili i potpuno novi zakoni i aneksi postojećima. Brojni su gradovi uveli najam romobila kao dio javnog gradskog prijevoza, a taj način kretanja gradom, osim lokalnog stanovništva, masovno koriste i turisti za obilazak i razgledavanje. No grad koji je među prvima uveo mogućnost najma ovog prijevoznog sredstva sad ih ukida. Zabrana romobila u Parizu stupa na snagu 1. rujna.
PARIZ JE 2018. MEĐU PRVIMA UVEO OVU USLUGU, A SAD JU PRVI U SVIJETU ZABRANJUJU
U travnju ove godine u Parizu proveden referendum na kojem je premoćnih 90 posto stanovnika tog grada glasalo za zabranu romobila. Francuska je prijestolnica bila jedan od pionira ovog trenda kad je 2018. uvela mogućnost najma romobila, a cilj im je tada bio promicati oblike gradskog prijevoza koji ne zagađuju okoliš. Korisnika je bilo sve više, pa tako i neodgovornih i nepažljivih vozača.
Rastao je i broj nesreća, pa su tako samo prošle godine u Parizu u nesrećama u kojima je sudjelovao električni romobil tri osobe izgubile život, a 459 ih je ozlijeđeno. U lipnju 2021. u šetnji uz Senu poginula je Talijanka na koju je naletio romobil s dvoje putnika na njemu. Stanovnicima Pariza je prekipjelo.
NA ULICAMA PARIZA BILO JE GOTOVO 15.000 ELEKTRIČNIH ROMOBILA
Održani referendum nije bio obvezujući za gradske vlasti, no ipak su poslušali glas javnosti. U ovom je trenutku na ulicama Pariza gotovo 15.000 električnih romobila, kojima upravljaju tri različite tvrtke. Stanovnici grada izjasnili su se da je ovo prijevozno sredstvo izvor briga i napetosti, da vozači ne voze oprezno i ugrožavaju druge sudionike u prometu. Uz nepoštivanje pravila i prebrzu vožnju, često ih ostavljaju nasumično odbačene uz cestu, a bilo je i situacija u kojima su ih bacali u rijeku.
TVRTKE KOJE SE BAVE IZNAJMLJIVANJEM BOJE SE DA ĆE SE TREND PROŠIRITI I NA DRUGE GRADOVE
Dakako, ima i protivnika zabrane. To su ljudi koji su u romobilima pronašli jeftin i brz način za odlazak i povratak s posla, kao i oni koji ih koriste razumno i uz poštivanje propisa. Oni navode kako bi bilo dovoljno da se romobilima ograničila brzina. Posebno strahuju tvrtke koje se bave iznajmljivanjem romobila na gradskim površinama.
Oni se boje da će nakon Pariza i drugi gradovi slijediti ovaj, za njih nepovoljan, trend. Već su počeli uklanjati svoje romobile s pariških ulica i prebacivati ih u druge gradove u kojima pružaju ovu uslugu. Neki od njih ostaju na ulicama glavnog grada Francuske kao iznajmljivači električnih bicikala.