
Zeleni zakoni
Kažu da postoje dva lica kupovine u zračnoj luci. S jedne strane, duty-free trgovine uvijek izazivaju uzbuđenje i oduševljenje jer u njima možemo kupovati razne proizvode bez plaćanja uobičajenih poreza. S druge strane, uvijek nas šokiraju cijene, posebno bočice vode i običnih sendviča koji na mnogim mjestima koštaju poput pravog zlata. No, jeste li se ikada pitali zašto su hrana i piće tako skupi u zračnim lukama? Možda ste pomislili da je to zbog nedostatka konkurencije, no, kako piše Travel Tomorrow, globalni medij koji izvještava o industriji putovanja i turizma, prodavači na aerodromima moraju pokriti brojne troškove za koje mnogi ne znaju, a koji se na kraju prenose na potrošače.
Osim što najamnina doseže višestruko veće iznose u usporedbi s prostorima izvan zračnih luka, prodavači su suočeni s obvezom podnošenja sveobuhvatnih zahtjeva za ponude (RFP), koje podvrgavaju analizi stručnih tijela. Nakon što nadležna tijela zračne luke pomno prouče ponude, posebna komisija ima zadatak odabrati najmoprimca. Prilikom donošenja odluke, posebna pažnja se posvećuje kako već postojećim sadržajima u zračnoj luci, tako i onima koji su neophodni i prijeko potrebni.
Tvrtke smještene unutar zračnih luka također su obvezne platiti vlastima zračne luke proviziju temeljenu na njihovoj dobiti. Ove provizije imaju svrhu pokrivanja operativnih troškova, održavanja infrastrukture i općih poboljšanja zračne luke. Njihovi iznosi često premašuju 10%. Na primjer, prema informacijama objavljenim na stranici Simple Flying, u međunarodnoj zračnoj luci Portland godišnja provizija kreće se od 10% do 18%.
Dostava namirnica do zračne luke predstavlja veći financijski izazov u usporedbi s dostavom do lokalnih restorana. Razlog tome je što su zračne luke često udaljene od skladišta dobavljača, a osim toga, moraju se poštivati strogi rasporedi dostave. Dodatno, osiguravanje pristupa parkiralištu zračne luke predstavlja dodatni trošak, a roba također mora proći sigurnosne provjere.
U zračnoj luci je ograničen prostor za skladištenje, što dovodi prodavače u situaciju da moraju ili iznajmiti dodatni prostor, koji je već poznato da je skup, ili pronaći skladišta u blizini. Svaka od tih opcija ima svoju cijenu. Iako najam izvan zračne luke može biti jeftiniji, postoji dodatni trošak za prijevoz zaliha do zračne luke te njihovo podvrgavanje osiguranju, kao i za angažiranje osoblja za te poslove.
Rad u zračnoj luci, bilo da se radi o osiguranju ili prodaji sendviča, zahtijeva obuhvatne provjere. Poslodavci su obavezni provesti temeljite provjere za svaku novu osobu koju žele zaposliti. Provjere su posebno stroge za osobe koje rade nakon sigurnosne provjere. Štoviše, poslodavci snose veće troškove prijevoza osoblja do zračne luke, koja nije uvijek lako dostupna javnim prijevozom, uz visoke naknade za parkiranje.
Zeleni zakoni
KLASIK IZ RUSIJE
ZA SVAKOGA PONEŠTO
NOVA PRAVILA
ZANIMLJIVA RASPRAVA
ISTRAŽIVANJE
SPEKTAKL BRZINE I VJEŠTINE
IMA BAŠ SVE!
VRIJEDNOST ZA NOVAC
BEEP UP PUTNI KOFER
Aktualnosti
BEEP UP PUTNI KOFER