U našem susjedstvu nalazi se željeznica kojom upravljaju djeca! Mali kondukteri imaju između 10 i 14 godina i sve funkcionira besprijekorno

Ova Guinnessova rekorderka nudi jedinstvenu kombinaciju edukativnog projekta i turističkog doživljaja, a sve funkcionira besprijekorno zahvaljujući malim željezničarima

Foto: Getty Images

Zamislite da idete na vlak. Kartu kupujete u uredu, na željezničkom kolodvoru, odnosno stanici. Vlak ima lokomotivu, vagone, signalizaciju, konduktere, vozni red… Ulazite u njega i baš je sve kao i inače.. Ili, možda ipak nije? Ako ste u Budimpešti, i planirate se voziti željeznicom po imenu Gyermekvasút, stvari definitivno nisu uobičajene. Naime, Gyermekvasút je dječja željeznica, na njoj rade sama djeca (osim kao inženjeri i strojovođe) i najveća je dječja željeznica na svijetu!

JEDINSTVENA ATRAKCIJA GLAVNOG GRADA

S duljinom od 11,7 kilometara Gyermekvasút je Guinnessova rekorderka. Ali i vrlo specifična i jedinstvena atrakcija glavnog grada Mađarske, u kojoj se isprepliću povijest, lijepa priroda i neobičnost. Prolazi, naime, kroz Budimska brda, niz brežuljaka na budimskoj strani glavnog grada Mađarske.

Krajnje su joj točke Széchenyihegy i Hűvösvölgy, a njome možete dosegnuti i najvišu točku Budimpešte, Jánoshegy visok 528 metara. Uz samu željeznicu veže se niz drugih zanimljivih lokaliteta i sadržaja pa slovi kao idealna opcija za razgledavanje ili pak poludnevni izlet, kako za obitelji s djecom tako i za ostale putnike i znatiželjnike.

ŽELJEZNICA RADI CIJELE GODINE

Dječja željeznica radi svaki dan osim ponedjeljkom, i to u razdoblju od početka rujna do kraja travnja. Na njoj rade osnovnoškolci, od 10 do 14 godina starosti, kojima je to prilika da se nakratko ‘izvuku’ iz škole, no ta im se mogućnost pruža samo ako im ocjene i dalje ostanu dobre. Putovanje između njezinih dviju krajnjih stanica traje od 40 do 50 minuta. Na određene dane na čelu kompozicije vlaka nalazi se parna umjesto dizelske lokomotive.

ATRAKCIJE U BLIZINI DJEČJE ŽELJEZNICE

Dječja željeznica proteže se lijepim šumskim predjelom, a silazak na nekoj od njezinih stanica nudi mogućnost uživanja u niz atrakcija grada. Primjerice, Elizabetin vidikovac na spomenutom Jánoshegyu odnosno brdu János, park Normafa, žičara, zoološki vrt, tijekom zime niz sanjkališta, igrališta, ali i budimpeštanska zupčasta željeznica iz 19. stoljeća.

INTERAKTIVNA IZLOŽBA O POVIJESTI ŽELJEZNICE

Za one koji žele još više, na platformi broj 1 na kolodvoru Hűvösvölgy nalazi se interaktivna izložba o povijesti dječje željeznice, a isto tako zainteresirani mogu razgledati ponudu i postav Muzeja i suvenirnice dječje željeznice. Muzej radi vikendom tijekom školskih praznika, ali i tijekom cijelog ljeta.

IDEJA SEŽE U 1947. GODINU

Prema pisanju portala Atlas Obscura ideja o dječjoj željeznici seže u 1947. godinu, a na projekt shvaćalo kao stvar ponosa: raditi na njoj bila je čast. Na svojim počecima imala je tri linije i bila je veliki hit čija popularnost se održala desetljećima.

Pomama za njom je zatim stala na neko vrijeme, a onda se ponovno javila 1990-ih godina. Tada je i obnovljena, a promijenjeno joj je ime iz Pionirska željeznica u ono koje nosi i danas, a koje u biti i znači dječja željeznica, kako su joj i inače tepali… Tijekom svih tih godina, promijenio se i njezin fokus: više ne služi prvenstveno za prijevoz lokalnog stanovništva nego kao turistička atrakcija, vožnjom u kojoj se može uživati u lijepoj prirodi, piše isti izvor.

PRIGODAN BLAGDANSKI PROGRAM

Vožnja dječjom željeznicom besplatna je za djecu do šest godina starosti, dok ona u dobi od šest do 18 godina kupuju dječju kartu. Kartu je moguće kupiti samo u forintama, u gotovini. Za grupe veće od 30 osoba potrebna je najava, a pojedini se vagoni i vlakovi mogu i unajmiti za privatne proslave i događanja. Čak se mogu urediti i opremiti stolovima te stolicama, i to kapaciteta 20 osoba. Poseban program i ugođaj nudi se i za vrijeme zimskih blagdana, primjerice Svetog Nikole kada je organizirano i darivanje djece.

Pročitajte još