Aktualnosti

Trogodišnje krstarenje svijetom otkazano je u zadnji tren! Putnici ostali bez novca, iskustva, a mnogi i domova koje su prodali da bi mogli otputovati

Zvučalo je kao iskustvo života. Tri godine plovidbe na brodu, obilazak svih sedam kontinenata, 375 destinacija, 135 luka i 13 svjetskih čuda. Trogodišnje krstarenje kompanijom Life at Sea Cruises (u prijevodu “život na moru”) pompozno je najavljeno početkom ove godine i izazvalo je popriličan interes. Nakon nekoliko tjedana odgađanja, izmotavanja, šutnje i promjena planova, tvrtka je otkazala krstarenje i priznala: nemamo brod. Putovanje je otkazano u zadnji tren, a brojni su se putnici našli u ogromnim problemima. Velik dio njih prodao ili dao u najam stanove u kojima su živjeli, računajući da ih neće trebati sljedeće tri godine. Neki su već i doputovali u Istanbul, koji je trebao biti polazna točka krstarenja.

OKRUŽEN DIVNOM PRIRODOMOvaj slikoviti hrvatski gradić leži na čak tri jezera: jedno je od najstarijih turističkih mjesta u zemlji, a obožavaju ga ljubitelji prirode i aktivnosti
Nastavi čitati

BROD JE PUTNICIMA TREBAO BITI “DOM S MOREM U DVORIŠTU”, A SVI SU PLATILI PREDUJAM OD 45.000 DOLARA

“Life at Sea Cruises nudi ultimativno krstarenje u kojem ćete se osjećati udobno baš kao u vlastitom domu. Zamislite to kao kuću na moru sa svijetom kao dvorištem”, najavljivali su iz tvrtke prilikom predstavljanja krstarenja. Računali su na digitalne nomade, koji mogu raditi s bilo koje lokacije na svijetu, ali i one koji su u mirovini ili ne rade, a imaju dovoljno novca.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Life at Sea Cruises (@lifeatseacruises)

Park šuma Zlatni rt
IDEALNO ZA ŠETNJUZelena park šuma mirna je oaza najposjećenijeg grada u Hrvatskoj, čuva ga s juga i krije mirisne borove, visoke pinije i mir prirode
Nastavi čitati

Najniža cijena bila je već od 2500 dolara mjesečno, odnosno 80 dolara dnevno, što je mnogima bilo niže od svakodnevnih troškova u gradu. Cijena za trogodišnje putovanje oko svijeta iznosila je od 27.500 do nekoliko stotina tisuća eura godišnje, ovisno o odabranoj kabini. Brod koji može primiti 1100 putnika u 400 kabina trebao je krenuti 1. studenog iz Istanbula. Svi su putnici uplatili predujam od najmanje 45.000 dolara.

DVA PUTA JE ISPLOVLJAVANJE ODGOĐENO, DA BI NA KRAJU BILI DEFINITIVNO OTKAZANO

Kako piše CNN, netom prije dana polaska isplovljavanje je odgođeno za 11. studenoga i premješteno je u Amsterdam. Potom je ponovo promijenjen plan. Objavljen je novi datum polaska, 30. studenoga, a polazna luka ostala je Amsterdam. Međutim, 17. studenog, manje od dva tjedna prije polaska, putnici su obaviješteni da se krstarenje definitivno otkazuje. Nakon nekoliko dana šutnje, tvrtka je priznala da uopće nema brod za najavljeno krstarenje! Neki od putnika koji su rezervirali 111 prodanih kabina još uvijek su u Istanbulu, jer su tamo stigli prije prvobitnog datuma polaska. Drugi kažu da se nemaju kamo vratiti, budući da su prodali ili iznajmili svoje domove u iščekivanju putovanja oko svijeta, kao i da su rasprodali svu svoju imovinu.

POVRAT NOVCA KRENUT ĆE TEK U PROSINCU U RATAMA, A MNOGI PUTNICI NEMAJU SE KAMO VRATITI

Većina je putnika potrošila desetke tisuća dolara za ono što je, mislili su, trebalo biti iskustvo života. Sada im predstoji iščekivanje povrata novca koje bi se moglo odužiti na nekoliko mjeseci. Tvrtka je rekla da će otplatu uplaćenih predujama vršiti u mjesečnim obrocima, počevši od sredine prosinca. Do kraja veljače, obećavaju, sav će novac biti vraćen. Putnicima koji su se našli u Istanbulu ponudili su plaćanje smještaja nekoliko dana i podmirivanje troškova leta kući. Međutim, neki kažu da više nemaju dom u koji bi se mogli vratiti jer je prodan ili iznajmljen. Dok ne dobiju svoj novac, anonimno su priznali CNN-u, nemaju ni osnovna sredstva za život.

ISPOSTAVILO SE DA SI TVRTKA UOPĆE NE MOŽE PRIUŠTITI BROD, A INVESTITORI NA KOJE SU RAČUNALI SU SE POVUKLI

Što se, dakle, dogodilo i gdje je zapelo s brodom? Kako piše CNN, Life at Sea je planirao kupiti brod AIDAauru od tvrtke AIDA Cruises, koja je njemačka podružnica Carnivala. Plan je bio da u njihovo vlasništvo pređe do kraja rujna, kako bi bilo dovoljno vremena za renovaciju prije isplovljavanja. Nakon šest tjedana neizvjesnosti, tijekom kojih su obavijestili putnike da prodaja ne ide dinamikom na koju su računali, taj je brod na kraju kupila druga tvrtka, Celestyal Cruises. Ispostavilo se da Miray Cruises, tvrtka koja je vlasnik Life At Sea, uopće ne može priuštiti navedeni brod koji stoji između 40 i 50 milijuna dolara.

Opravdavaju se činjenicom da su prilikom predstavljanja projekta imali podršku investitora koji su im obećali podržati ih u kupovini broda, te da su platili predujam. Investitori su se navodno povukli zbog rata na Bliskom Istoku i Life at Sea na kraju nije mogao dovršiti transakciju. Pokušali su kupiti drugi brod, manji, potom i treći, ali ništa nije uspjelo. Na kraju su morali otkazati pompozno najavljeno krstarenje i ostavili su stotine putnika bez novca i bez iskustva života na koje su računali. Putnici su za CNN rekli da se osjećaju izdano i prevareno te nema sumnje da će se, bez obzira na povrat novca, Life At Sea suočiti s brojnim tužbama.

Aktualno

Pročitajte još