
OD LEPOGLAVE DO SLJEMENA
Najbolje poduzetničke priče uvijek su one koje krenu iz hobija i strasti. Razmišljam to, dok razgovaram s Filipom Plavčićem, jednim od osnivača i vlasnika Šibenske pivovare. Njihov Mihovil kultno je šibensko pivo, ali svaki stil koji su izbacili na tržište, baš kao i ime cijele pivovare, imaju snažnu poveznicu s rodnim gradom vlasnika. Dječačka igra i spontana ideja da skuhaju sami svoje pivo pretvorila se u cijenjeni brend za koji se dobro zna i daleko izvan granica Šibenika i okolnih mjesta.
Sve je, započinje svoju priču Filip, počelo kao hobi 2016. godine, u vrijeme kad je hrvatska scena craft piva počela rasti. On i prijatelj Antoni Stojanović, danas 38-godišnjaci, poželjeli su sami napraviti svoje pivo. Za gušt, za zabavu. “Ajmo vidjeti, probati, rekli smo. Na internetu je već bilo dosta informacija, blogova, foruma, i informacije nije bilo teško naći.
Oprema je bila druga priča. Bila je skupa i nabavili smo neku privremenu, koju smo već prije isteka prve godine zamijenili ovom koju imamo i danas,” priča nam Filip u razgovoru uz čašu svježeg, hladnog Mihovila.
Teorija je jedno, pokazalo se, ali dok ne kreneš sam raditi pivo zapravo ništa ne znaš. Počeli su kuhati različite stilove, neke teže i komplicirane, svjesni da to ljudi nikad ne bi kupili. Eksperimentirali su i igrali se. Onda su se odlučili “vratiti na početne postavke”.
“Rekli smo, dobro, ajmo napraviti pivo koje će ljudi zaista piti i kupiti. Sjeli smo, zapisali postupak, i napravili Mihovil, stila blonde ale. Nismo ni radili probno kuhanje, odmah smo išli na 1000 litara,” smije se Filip. Mihovil, s prepoznatljivom plavom-bijelom etiketom i velikim slovima, i danas je njihovo najprodavanije pivo, čiji je udio u prodaji čak 70 posto. Pivovara godišnje izbacuje oko 50 tisuća litara piva, od čega više od pola “ode” u ljetnim mjesecima.
Nakon što je Mihovil postigao veliki uspjeh, i postao zaštitno lice pivovare, došlo je vrijeme da predstave i neka nova piva. Prva je došla Cvita, pitko India Pale Ale pivo iznimne arome. Oko imena nisu puno dvojili. Kad je Mihovil dobivao ime, zaštitnik grada činio im se logičnim. Cvita im se pak činilo idealnim ženskim imenom za lagani i aromatični Indian pale ale.
“Osim toga, svak’ drugi u Dalmaciji ima babu Cvitu, pa smo im svima ovim pivom odali počast,” smije se Filip. Lager je dobio ime Faust, po velikom šibenskom izumitelju Faustu Vrančiću, a American Pale Ale Mrna & Dobra po legendi o šibenskim vješticama. Tamno pšenično pivo ponijelo je ime još jedne šibenske tvrđave, Barone.
I Filip i Antoni, koji ima drugi posao pa sve oko pivovare više vodi Filip, vole piva, pivopije su, pa je tako zapravo cijela priča i krenula. I danas svako pivo koje naprave, govori mi Filip, rade po svom guštu. Prate što tržište kaže i traži, pa neka piva naprave samo za svoj gušt, jer vole eksperimentirati. “Napravimo nešto što je nama top, odlično, ali znamo da će biti preteško za tržište. Sretni smo što ćemo ta piva sad moći prezentirati u novom prostoru u koji smo se preselili, u kojem svaki drugi četvrtak radimo okupljanja, druženja i degustacije,” govori vlasnik Šibenske pivovare.
Od lipnja ove godine preselili su se, naime, na novu lokaciju. Pogon im je sada u Bilicama, netom nakon izlaska iz Šibenika, u ulici 113. Šibenske brigade HV-a br 173. To im otvara nove mogućnosti promocije. Upravo smo ih u tom prostoru posjetili prošli mjesec, dok su ubrzano punili limenke za hvaljenu šibensku Adventuru. “Sad smo napokon svoji na svome.
Sad kad smo u ovom prostoru ima smisla da radimo okupljanja, degustacije i predstavljamo novitete. U planu su i kušanja, koja bi bila dostupna po najavi, a uz pivo bi posluživali domaće kobasice, sir i krekere od ječma. Te krekere već radimo, proizvode se od ostataka ječma od kuhanja i odlično idu uz pivo,” najavljuje nam Filip planove, odnosno ideje koje će postupno nadograđivati.
Ova inspirativna poduzetnička priča, osim što pokazuje kako je najbolji posao onaj koji nastane iz hobija i ljubavi, postala je i neizostavni dio turističke ponude Šibenika. Mihovila, a i ponegdje i druga njihova piva, možete naručiti u mnogim šibenskim kafićima i restoranima, prodaju ih i neki lokali u Zagrebu i drugim gradovima, a uskoro će se moći kušati i čuti cijelu priču u uređenoj kušaonici. Filip i Antoni nastavljaju slijediti svoju strast, kuhati piva za svoj gušt, eksperimentirati, a što su sve smislili možete, uz najavu, i sami doznati u Bilicama.
Sadržaj je nastao u suradnji s TZ Šibensko-kninske županije i pripremljen je u skladu s najvišim profesionalnim standardima Putnog Kofera
OD LEPOGLAVE DO SLJEMENA
Zeleni zakoni
KLASIK IZ RUSIJE
KLASIK IZ RUSIJE
VOĆE PO CIJENI TESLE
AH, TAJ BAJNI KAVIJAR!
slovenska kuhinja
Voće koje izaziva podjele
IDEJE ZA RUČAK
BOGOWSKI IZ ZELINE
VARIJACIJE SU DOZVOLJENE!
NEOBIČNI GASTRO HIT