Novi grandiozni projekt

Ova europska država gradi najveći podmorski tunel na svijetu koji će skratiti vrijeme putovanja za nevjerojatnih 11 sati

Most Øresund koji povezuje Dansku i Švedsku jedno je od najimpresivnijih inženjerskih dostignuća na svijetu. Duga, prostrana cesta koja vodi preko mora, a zatim zaranja ispod njega i nastavlja se kao podzemni tunel jednako fascinira i arhitekte i turiste. Ideja povezivanja kopna podmorskim tunelima nije nova pojava. Naime, nedavno je najavljeno kako će Europa i Afrika uskoro biti povezane vlakom kroz tunel ispod mora, a još jedan izvanredan poduhvat gradi se na sjeveru Europe. Projekt Rogfast, koji će spojiti dvije obale Norveške, bit će, kad bude dovršen, najveći podzemni tunel na svijetu!

POVIJESNI PODUHVAT U SVIJETU INŽENJERINGA: NORVEŠKA GRADI NAJDUŽI PODMORSKI TUNEL NA SVIJETU

Tunel ispod mora koji se gradi u Norveškoj postavlja nove granice u svijetu inženjeringa i prometne infrastrukture. Ovaj ambiciozni projekt, koji će nakon dovršetka postati najduži i najdublji podmorski tunel na svijetu, povezivat će okruge Randaberg i Bokn na zapadnoj obali Norveške. Kako je izvijestila norveška vlada, tunel će biti dug 26,5 kilometara i smješten ispod nekoliko slojeva stijena ispod mora te će značajno smanjiti vrijeme putovanja između ove dvije regije.

zaštitnik grada KarlovcaNikad osvojena utvrda u srcu Hrvatske čuva stoljetne tajne plemića i vojnika, a prema legendi ju s gradom povezuje mistični tunel
Nastavi čitati

Rogfast je ključan dio šire obnove norveške autoceste duge 1094 kilometra, koja će vozačima omogućiti smanjenje ukupnog trajanja putovanja sa sadašnjih 21 sat na svega 10 sati. Predviđeni proračun projekta iznosi impresivnih 1,9 milijardi eura, pri čemu će norveška vlada financirati 40 posto troškova, dok će preostali dio biti pokriven naplatom cestarine.

Osim što će značajno skratiti vrijeme putovanja (vožnja njime trajat će samo 35 minuta), tunel će Norvežanima osigurati pouzdanu alternativu trajektnim linijama koje često kasne ili su otkazane zbog loših vremenskih uvjeta. Rogfast tako predstavlja ne samo inženjerski podvig već i korak naprijed u stvaranju stabilne prometne mreže na sjeveru Europe.

JOŠ JEDAN GRANDIOZNI TUNEL KOJI SE GRADI U EUROPI SPAJAT ĆE DANSKU I NJEMAČKU, A PUTOVANJE IZMEĐU TE DVIJE ZEMLJE ZNATNO ĆE SE SKRATITI

Kako smo nedavno pisali, uskoro će putovanje između Skandinavije i središnje Europe postati znatno brže zahvaljujući novom podvodnom tunelu Fehmarnbelt. Ovaj grandiozni projekt, koji je trenutno u izgradnji, protezat će se impresivnih 18 kilometara kroz Baltičko more, čime će postati jedan od najdužh podvodnih tunela na svijetu. Fehmarnbelt će sadržavati autocestu s dva traka te dvotračnu željezničku prugu, što će omogućiti istovremeni promet automobilima i vlakovima.

Aktualno

Pročitajte još