Imaju li klasični turistički informativni centri danas, u eri interneta i aplikacija, uopće smisla? U Parizu misle da ne, upravo su zatvorili posljednji

Foto: Getty Images

Mjesto je to na kojem često dobivamo odgovore na pitanja, a izlazimo ‘naoružani’ kartama, informacijama i letcima… No, u današnje doba brzog interneta i informacija serviranih kao na pladnju, u nekim zemljama ta mjesta – turistički informativni centri – odlaze u prošlost. Glavni grad Francuske, Pariz, nedavno se tako oprostio od svog posljednjeg turističkog informativnog centra.

POSLJEDNJI TURISTIČKI INFORMATIVNI CENTAR ZATVORIO VRATA 12. SIJEČNJA

Posljednji turistički informativni centar, odnosno posljednja poslovnica jer ih je u gradu bilo nekoliko, a koji se nalazio nedaleko Eiffelova tornja, svoja je vrata zatvorio 12. siječnja. Doduše, i dalje će obavljati svoju ulogu, ali digitalno – putem internet stranice, aplikacije i društvenih mreža. Njegovo je pak zatvaranje, prenio je tako Le Monde, pokrenulo pitanje korisnosti takvih prostora. A takva se rasprava, također dodaje, možda čini čudnom za vodeću svjetsku destinaciju. Naime, samo grad Pariz na godišnjoj razini posjeti 37 milijuna ljudi, a regiju koja mu gravitira njih 50. Isto tako, drugi turistički velikani, poput Madrida ili Londona, i dalje imaju takve prostore namijenjene odgovaranju na brojna pitanja turista.

Pariz ih je nekada imao pet. U njih su svraćale stotine tisuća ljudi, no onda se broj počeo smanjivati, a troškovi rasti. Uslijedila su zatvaranja.„Promjene u navikama posjetitelja i specifičnosti grada Pariza navele su nas da revidiramo našu lokalnu turističku informativnu mrežu”, poručili su iz turističkog ureda, a prenio France 24.

TVRDE DA SAMO ODGOVARAJU NA TRENUTAČNE POTREBE

No, ipak turiste neće ostaviti ‘na cjedilu’. U većoj će se mjeri posvetiti digitalnoj sferi svojih djelatnosti, a do 2026. godine bi trebali uspostaviti i 50 info punktova na kioscima, u poštama i hotelima diljem grada. Isto tako, ‘niknut’ će i pozivni centar u kojem će svi zainteresirani moći dobiti odgovore na svoje upite putem telefona, porukom ili pak e-mailom.

Navode da su im primjereni doček posjetitelja, iskazivanje poštovanja prema njima i personalizirani pristup prioritet. A to podrazumijeva veću fleksibilnost, trenutačni odgovor na potrebe i ljudsku prisutnost tamo gdje je ona doista potrebna, dodaju, a središnji turistički info centar u Parizu mogao je doprijeti samo do manjeg broja posjetitelja tog grada, od kojih čak dvije trećine ionako ne posjećuju Pariz prvi put.

Aktualno

Pročitajte još