POPIS ZA GURMANE
Kultura i Život
Ide gas!, Bussin’, Drip, POV… – ako vam ovo zvuči kao kineski, vjerojatno ste rođeni prije 1996. Kako komunicira Generacija Z?
Nije neobično da svaka generacija ima svoja pravila, stil odijevanja, glazbu, način komunikacije… Kad je riječ o komunikaciji, možemo govoriti o komunikaciji uživo, ali i onoj koja se svakodnevno događa online putem različitih aplikacija za dopisivanje i na sve popularnijim društvenim mrežama poput TikToka, BeReala, Discorda, Telegrama itd.
Primjerice, dopisujete li se s osobom koja je ove godine navršila 19 godina i upotrijebite emotikon ‘lubanje’ nakon što se napisali nešto smiješno – automatski spadate u cool ljude koji pričaju jezikom generacije Z. Pripazite samo da ne ispadnete „cringe“ (ovo valjda znate što znači). U nastavku donosimo mali rječnik Gen Z izraza i najpopularnije emotikone:
RJEČNIK IZRAZA GENERACIJE Z KOJE TREBATE ZNATI AKO ŽELITE RAZUMJETI SVOJU DJECU
- SMAJLIĆ LUBANJA – Ne, među mladima više nisu popularni smajlići kojima teku suze od smijeha kad žele reći da im je nešto presmiješno. Kada koristite lubanju zapravo pokazujete da ste ‘umrli’ od smijeha.
SMAJLIĆ KLAUN – Univerzalni simbol za nekoga tko se ponaša ili je izgovorio nešto nevjerojatno glupo.
SMAJLIĆ KOJI GLASNO PLAČE – Nekad davno su milenijalsi koristili ovaj emotikon kad su htjeli izraziti svoju veliku tugu ili frustraciju. Gen Z je ovom ‘tužnom’ emotikonu dao skroz novo značenje i danas on označava nešto predivno, pozitivno, neodoljivo. Primjerice: „Koliko je sladak ovaj psić (uz smajlić koji glasno plače)!“
SMAJLIĆ SKLOPLJENE RUKE – Oduvijek malo zbunjujući emotikon. Molitva ili „daj pet“? Ostaje nejasno među milenijalsima, ali Gen Z dobro zna da se ovaj emotikon sada koristi kao “hvala” ili kad osoba pokazuje da se nečemu jako nada. Primjerice: „Nadam se da karte nisu rasprodane (uz smajlić sklopljene ruke)“
SMAJLIĆ VATRICA – Ništa ne gori. Ovo je najprivlačniji emotikon koji označava nešto seksi, super moderno i cool. Primjerice: „K, ove hlače su ti (smajlić vatrica)!“
- SMAJLIĆ OČI – Znak pokazivanja interesa i pažnje. Kao da želite reći: „Reci mi još!“ Ili „Slušam te!“
- IDE GAS! – Vrlo popularan izraz koji se koristi kad se osoba želi nečime pohvaliti ili ispasti faca pred društvom (no, najčešće nema nikakvog razloga za to).
- BUSSIN’ – Neobična riječ koja se koristi kad kušate nešto preukusno. Isto tako može poslužiti kao opis za nešto toliko dobro, genijalno…
- DRIP – najjednostavnije rečeno, kad vam Gen Z osoba kaže da imate dobar „drip“, ustvari vam govori da imate odličan stil.
- POV – Kratica koja zapravo znači „Point Of View“ ili točka gledišta. Može se opisati i kao „moja perspektiva“, a najčešće se koristi na TikTok videozapisima kad osoba želi pokazati neku svoju životnu situaciju ili trenutak.
- OK BOOMER – Ako vam se netko obrati na ovaj način, možemo reći da vas doslovno ismijava i govori vam da ste staromodni ili se jednostavno ne slaže s vašim mišljenjem. Inače, baby boomeri su rođeni između 1946. i 1964. godine.
- CEO – S druge strane, ako vam netko kaže da ste CEO, dobili ste veliki kompliment (ili ga je netko iskoristio na sarkastičan način). U doslovnom značenju „glavni izvršni direktor“, a u Gen Z svijetu: izvršni direktor bilo čega u čemu ste jako dobri.
- VAJBATI – za one malo starije bi se ovo moglo prevesti kao ‘uživanje’, za milenijalse je to ‘chillanje’. Kad netko napiše da je dobar vibe na partyju, znači da mu je maksimalno ugodno.
- GHOSTANJE – Kad vam osoba iznenada prestane slati poruke i više se ne javlja, ghostala vas je. Nestala je kao ‘duh’.
Nadamo se da vam je ovaj članak bio bussin i da ćete nakon ove male školice postati CEO u komunikaciji s Gen Z osobama i da nećete ispasti cringe. IDE GAS!