Ekologija

Za svaku kupljenu kartu za vlak ova tvrtka posadi jedno stablo! Do 2025. godine planiraju ih posaditi čak 10 milijuna

Ekologija i utjecaj naših svakodnevnih života na okoliš i svijet oko nas jedna je od gorućih tema današnjice koja nije zaobišla ni svijet putovanja. Sve više putnika želi u svojim avanturama i istraživanjima svijeta ostaviti što manji ugljični otisak i maksimalno smanjiti svoj negativni utjecaj na mjesta koja posjećuju. No i samo putovanje do odredišta može biti “zelenije”, pa mnogi odabiru alternativne načine prijevoza u odnosu na najvećeg zagađivača, a to je avioindustrija. Zato je posljednjih godina ponovo u velikom uzletu željeznica jer su putovanja vlakom jedan od najodrživijih načina putovanja. U Europskoj uniji na željeznički promet otpada samo 1,6 posto emisije ugljikova dioksida, a prevozi šest posto svih putnika i više od deset posto svog tereta.

BOTUN PUN SIMBOLIKEOriginalni nakit iz srca Dalmacije nekad su nosili samo muškarci, a danas je omiljeni detalj ženskih ogrlica, naušnica, narukvica…
Nastavi čitati

ZA PUTNIKE NEMA DODATNOG TROŠKA – KARTA STOJI JEDNAKO KAO I KOD DRUGIH

Neke su tvrtke otišle i korak dalje u poticanju ljudi da ostave svoje automobile na parkiralištima i počnu se češće voziti vlakom. Tako je u Ujedinjenom Kraljevstvu startup Trainhugger pokrenuo kampanju u kojoj za svaku kupljenu kartu za vlak preko njihove platforme, tvrtka posadi jedno drvo, a obvezali su se i trećinu dobiti uložiti u ozelenjivanje javnih površina.

Kako su naglasili u tvrtki, za same potrošače briga za prirodu nema dodatni trošak – karta stoji isto kao da je kupljena na nekom drugom mjestu. U Trainhuggeru smatraju da će ovako potaknuti još više ljudi da odaberu vlak – znat će da su svojom kupovinom doprinijeli tome da zemlja bude zelenija i s više kisika.

ČAROLIJA POD ZEMLJOMOvaj grad ima neke od naljepših stanica metroa na svijetu: godinama ih je bilo ilegalno fotografirati jer su služile kao nuklearno sklonište
Nastavi čitati

U realizaciju su uključili i šumarske institucije kako bi uz njihovu pomoć točno utvrdili gdje je potrebno saditi i koje su vrste drveća najpogodnije za koje lokacije. U Ujedinjenom Kraljevstvu godišnje se proda 1,8 milijardi karata za vlak. Kad bi samo jedan posto od svih kupaca kartu kupio preko Trainhuggera, bilo bi posađeno oko 10 milijuna novih stabala, zbog čega su svi uvjereni u odličan uspjeh ovog startupa.

SADITI DRVEĆE MOŽEMO I PRETRAŽIVANJEM INTERNETA, SLUŠANJEM GLAZBE…

Osim Trainhuggera, preko kojih se mogu kupiti karte za vlak u Ujedinjenom Kraljevstvu putem web stranice i aplikacije za mobitel, kampanju za sadnju drveća ima i internet tražilica Ecosia čije je sjedište u Berlinu. Pretragom pojmova na Ecosiji pomažete zazelenjivanju svijeta, a ova je tvrtka do sada posadila više od 160 milijuna stabala.

Audio klip “This Song Plants Trees” (u prijevodu “Ova pjesma sadi drveće”) dodana je više desetaka tisuća puta na playlistu na Spotifyu, iako se uopće ne radi o pjesmi. Radi se o projektu Matta Gordona koji se obvezao posaditi stablo za svakih 100 preslušavanja.

Ponekad je doprinijeti zelenijem svijetu oko sebe jednostavnije nego nam se čini: možemo to pretragom na internet, slušanjem Spotifya i odabirom platforme preko koje kupujemo svoje karte za putovanje.

Aktualno

Pročitajte još