Mario i Lucija od starog su sirotinjskog jela stvorili prepoznatljiv brend: “Po meni je soparnik bolji od pizze!”

Lucija i Mario Stipetić, vlasnici brenda Soparnik.eu
Foto: Soparnik.eu

Tanko tijesto, svježa blitva, vrhunsko maslinovo ulje, češnjak. Naizgled, sve je tako jednostavno, a opet, tako slojevito. Soparnik je više od jela, soparnik je priča o čuvanju baštine, a povratku korijenima, o modernom licu nekad sirotinjskog jela. A ako želite probati vrhunski, uvijek svježi soparnik, ne trebate ići daleko od Splita. U zaselku Čažin Dolac, u Tugarama podno moćnog Peruna, obitelj Stipetić ovo jelo priprema s ljubavlju, po tradicionalnoj recepturi, i čini ga dostupnim svima u praktičnom “to go” formatu. Uputili smo se u Tugare kako bi otkrili sve o ovom nevjerojatnom jelu i inspirativnoj poduzetničkoj priči brenda Soparnik.eu koja je ovo staro jelo približila tisućama ljudi.

KAD JE PRVI PUT PROBAO SOPARNIK ROĐENI OGULINAC BIO JE ODUŠEVLJEN

Kao i svaka dobra priča, i ova počinje iz ljubavi. Za početak, ljubavi zbog koje se Mario Stipetić, rođeni Ogulinac, preselio u rodno mjesto svoje supruge Lucije i tako postao dalmatinski zet. Drugi je trenutak ljubavi bio kad je Mario prvi put probao soparnik.

“Na jednom sam vjenčanju prvi put vidio to jelo, moj punac i Lucijina obitelj radili su ga povremeno za svoje potrebe. Kušao sam ga i ostao zadivljen,” kaže nam Mario, danas vlasnik tvrtke soparnik.eu. Zanimalo ga je sve u vezi soparnika, otkrio je njegovu dugu povijest, da je zaštićeno dobro, da se priprema na jedinstven način… I tako se rodila poslovna ideja.

U POČETKU SU GA RADILI PO NARUDŽBI, A ONDA KRENULI S PRAKTIČNIM “TO GO” FORMATOM

“Po meni, soparnik je bolji od pizze. Veganski je proizvod, zanimljiv je način izrade, sastojci su zdravi i lokalni. Nevjerojatno mi je da netko nije prije prepoznao njegov potencijal,” kaže nam Mario. Odjednom je soparnik postao hit na proslavama, stajao je na svakom pladnju uz pršut i sir, počelo se pričati o njemu, bio je tražen. Obitelj Stipetić krenula je s manjim količinama, radila ga je po narudžbi za proslave i nosila na sajmove, u poslu je od početka sudjelovala cijela obitelj.

OBOŽAVAJU GA DOMAĆI LJUDI, ALI I STRANI TURISTI

Novi uzlet njihova soparnika svakako je bio trenutak prije tri, četiri godine kad su ga ponudili u praktičnom “to go” formatu. To znači da praktički tijekom cijelog dana možete svratiti kod njih u Tugare i uzeti paket soparnika. Jednu fetu, šest komada, pola soparnika ili cijeli, tradicionalno izrezane na rombove i praktično pakirane u kutiji koja čuva svježinu. Ponosno ističu i da je njihov soparnik najveći na tržištu, s promjerom od 92 centimetra, te da podjednako oduševljava i domaće kupce, kao i strane turiste.

SAMOPOSLUGA I SAMONAPLATA: OSTAVLJATE TOČAN IZNOS ZA SOPARNIK U KASICI

Zanimljiv je i princip po kojem funkcionira njihova kuća poljičkog soparnika u Tugarama. Nakon što odaberete svoje pakiranje, novac ostavljate u kasi i odlazite. Nekad će vas, naravno, dočekati i prodavač i moći ćete platiti karticom, ali ako uđete kad nema nikoga, sami ostavljate točan iznos novca i odlazite sa svojim poljičkim specijalitetom. S ovim sistemom koji se temelji na povjerenju nisu, kaže nam Mario, dosad imali problema.

USKORO ĆE SOPARNIK.EU IMATI SVOJ ŠTAND U TRGOVAČKOM CENTRU JOKER

Bilo je kroz godine pokušava širenja prodajnih mjesta, primjerice kroz ulazak u supermarkete. No za male proizvođače to je zbog marži neisplativo, a Maria je mučila još jedna stvar. “Ako ne znam kako se to čuva, koliko dugo, u kojim uvjetima, ja ne mogu garantirati za svježinu i okus tog proizvoda. A prodaje se pod našim brendom,” objašnjava nam.

Zato su sad našli model u kojem će imati potpunu kontrolu nad proizvodom, a ipak ga učiniti dostupnijim. Ulaze, naime, u food court trgovačkog centra Joker u Splitu, gdje će sami prodavati svježe pripremljen soparnik i moći jamčiti za njegovu kvalitetu, a kupcu ponuditi najbolju cijenu.

Pročitajte još